Hodinkee is van LVMH

goedemorgen :wave:

1 like

Dank voor het delen, interessant!

Zo te zien is het waarschijnlijk een minderheidsdeelneming van ze. Want dit zijn hun investeringscriteria:

“ Financial Criteria

We target companies with revenue between €3m and €30m.

We make equity investments ranging from €2m to €15m.

We seek 5% to 25% shareholdings, mainly through capital increases.”

Dus dan zou Hodinkee nog kunnen schrijven wat ze willen, formeel gezien :slightly_smiling_face::wink:

3 likes

Volgens mij heeft Hodinkee nooit gepretendeerd objectief te zijn.

2 likes

Ach ja, zoals de één wat aandeeltjes koopt en verkoopt, doet LVHM dat gewoon met complete bedrijven.

De eerste talking watches filmpjes met John Mayer en vooral John Goldberger zijn leuk. Vooral als laatstgenoemde zijn kaasmesje aan z’n colbert afveegt om er daarna een Rolex 4113 van 2 miljoen euro mee open te maken.
Sindsdien gaat het bergafwaarts daarzo…

24 likes

Tja, zo gaan die dingen.
Als LVMH bij mij voor de deur zou staan met een koffer met geld smijt ik de deur ook niet dicht.

7 likes

Mee eens @Flowert. Het is de wereld waarin we leven.

Ik weet nog jaren geleden, toen vonden we Twitter en Facebook zo super-sympathiek. Leuk foto’s liken van familie en vrienden en niemand begreep waar ze het van deden, want er was nog geen verdienmodel.

Moet je nu kijken.

2 likes

Ik heb zelf niet zo een problemen met Hodinkee. Ze werden op een voetstuk geplaatst maar waren zelf in mijn beleving vrij duidelijk over hun samenwerkingen met verschillende merken, en het feit dat zij ook horloges verkochten. De artikelen waarin ze specifiek de horloges die ze zelf in de shop hadden de hemel in prezen stonden ook aangemerkt als “shop highlights” of iets dergelijks.

Daarmee vind ik het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de lezer om de artikelen van Hodinkee in het juiste perspectief te plaatsen. Ongeacht wat je leest is het van belang om je af te vragen wie het schrijft, en wat die persoon daarmee wil bereiken. Dat er een onderliggend doel is maakt het niet kwaadaardig. Wanneer je dat wil vermijden kun je enkel nog de handleiding van je magnetron lezen.

Wat dan wel heel irritant is aan Hodinkee is dat het zo pretentieus is. Er worden allerlei fantastische dingen toegedicht aan horloges die nog weinig te maken hebben met het product. Dat mensen dat zo makkelijk oplepelen… dat doen ze toch echt zelf. Ter illustratie de tweede alinea van Hodinkee’s huidige “a week on the wrist” artikel. Dit leest toch bijna als satire?

Born during an epoch of glory, in the 1950s, it blazed a trail of glory not only across the continents, but also across the skies as the engine inside the never-to-be-forgotten Speedmaster Professional, better known (as every watch nerd learns at about the same time they’re potty trained) as the Moonwatch, by which name it is known to the faithful. Like Captain America, the caliber 321 fell from the heights into the seemingly unrecoverable depths of history – and like the Avenger, it has risen, unexpectedly, to attempt to become a new hero in a new, different, and very challenging world. ~ Jack Forster

6 likes

Haha, wauw.

1 like

Ja, die kan er wel weg mee inderdaad :woozy_face:
Ik kijk voor de mooie foto’s en video’s. Af en toe passeert er ook eens een Talking Watches met een gast die wat te vertellen heeft, die zijn ook interessant. Hodinkee heeft zijn plaats in het horlogelandschap voor mij, maar voor een objectieve review zijn er andere kanalen genoeg :slight_smile:

1 like

Je bent te jong om deze te begrijpen :rofl:…Goeiesmorgens deze morgen Edgar

5 likes

38 likes

Classic :pray:t2::joy:

2 likes

Ze hebben natuurlijk wel een enorm bereik en voor LVMH is dit waardevol om hun horloges te promoten. Alles wat via Hodinkee wordt gepromoot is snel uitverkocht, moeten wel oppassen voor het WC-eend effect.

Ik dacht dat hodinkee een webshop was die haar producten middels mooie plaatjes, filmpjes en verhaaltjes aan de man probeert te brengen. Als je een positie als verkoper inneemt, ben je op voorhand al niet meer objectief…

1 like

That ship has sailed.

Let’s talk watches, cheers!

2 likes

Let’s talk money, cheers!

1 like

De oprichter en eigenaar kan er goed van leven.

1 like

En ik ben blij voor 'm. Ze maken leuke content wat lekker wegkijkt/leest.

Geld stinkt niet. Dat wel of niet objectief zijn vind ik niet zo belangrijk, dat was wel duidelijk toch?

2 likes

10 likes