Hodinkee komt nu al met Oris cal. 400 nieuws

Voor de Oris release van 14.00 uur komt Hodinkee er nu al mee! :laughing:

6 likes

Ai, dat is niet netjes

3 likes

Mooi caliber met 5 dagen gangreserve. De rotor bevalt mij ook veel beter dan die fugly rodeā€¦ :laughing:

19 likes

Ik niet eigenlijk. Dat was nu net typisch Oris.

4 likes

Mooi uurwerk inderdaad; maar voor 3.5k kun je ook een hoop andere leuke dingen kopenā€¦ :thinking:

3 likes

Mooi uurwerk, net wat grotere doorsnede dan de standaard eta/sellita/soprod/seagull/stp, fijn bij wat grotere horloges, dan zit de datum niet zo naar binnen!

Maat om nou te zeggen dat dit voor mij als dagelijkse wisselaar om de pols van horloges wat toevoegt tov een sellita?

Nah.

Hogere aanschafprijs, hogere service kosten

1 like

Goed nieuws. Oris maakt hiermee een mooie stap. Hopelijk snel ook de andere formaten van de Aquis-lijn en andere lijnen zoals de Divers 65.

1 like

Ja leuk, in-house.

1 like

Wat een gaaf ding! Mooi caliber hoor :grin:

1 like

Ze claimen dat het onderhoudsinterval 10 jaar is en de prijzen van het Oris service centrum zijn best schappelijk. De aanschafprijs is wel een dingetje idd.

3 likes

Ja mooi maar met een prijs van 3500 dollar heeft Oris het een beetje te hoog in de bol.

Niet piepen over prijs hier, zeker als we de inhouse movement van tudor er bij pakken dan schiet de prijs op the northflag daar gelaten ook boven de 3000 euro dus denk dat prijs schappelijk is voor wat je krijgt.

5 likes

Bij Christopher Ward heb je voor 2k al een inhouse uurwerk :wink:

1 like

Dat vind ik onzin, aangezien ze een in-house kaliber neerzetten inclusief een service interval van 10 jaar en 10 jaar garantie. Daarom vind ik de prijs helemaal niet zo gek. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk voor aanzienlijk minder te koop komen in het grijze circuit.

Ik vind het vreemd dat een merk met de heritage van Oris ā€œzijn plek moet kennenā€. Alsof er een rangorde is in Zwitserse merken waar niet vanaf geweken mag worden.

20 likes

Sorry dat was mijn karikatuur RLC. Ergens heb je natuurlijk wel gelijk. Maar vind 3k voor een Aquis gewoon te veel. 2500 was mijns inziens een betere prijs geweest.
Het uurwerk moet zich de komende jaren nog wel bewijzenā€¦
Ik vind Oris verder wel een sympathiek merk dat goed aan de weg timmert.

1 like

Als je er eentje wilt, dan is het denk ik de moeite waard om een paar weken tot een paar maanden te wachten tot ze in het grijze circuit voor lagere prijzen beschikbaar komen. Als je er nu al eentje wilt betaal je natuurlijk wel volle mep. Vergeet ook niet dat Oris een onafhankelijk merk is, terwijl heel veel Zwitserse merken onderdeel zijn van grote concerns met grote financiƫle mogelijkheden.

3 likes

Plus noem een horloge binnen deze prijsklasse met 5 dagen reserve? Zelfs mā€™n nieuwe OP doet maar 3 dagen. Vind dat oprecht ook wat waard, er is veel R&D in dit uurwerk gegaan en zoals boven al gezegd onderhoudsinterval is lager met een uurwerk dat maar fractioneel groter is dat een ETA 2824.

2 likes

Wat een onzin. Heb je uberhaupt ooit al een Oris gehad?
Nomos kostte destijds ook een 1600 euro voor de standaard Tangente toen ze hun Neomatiks aangekondigd hebben. Kijk naar wat Tag vraagt voor hun inhouse werkjes.

Oris doet een serieuze investering om hun positie als een van de weinige mainstream onafhankelijke Zwitserse merken te versterken en ze mogen daar gerust voor rekenen wat de markt betaalt. Of het teveel is, dat zal blijken in de verkopen. Maar de specs mogen alleszins gezien zijn!

12 likes

Nogmaals: Christopher Ward :wink:

https://www.christopherward.com/dress/c1-power-reserve-chronometer/C01-40APR1-S00W0-LKB.html

1 like

En toch kan ik wel wat in die opmerking vinden. Dit bedrag voor een Oris vind ik iets te veel van t goede. Net zoals ik ook niet meer dan 2k betaal voor een ā€œgewoneā€ Seiko.