Hodinkee komt nu al met Oris cal. 400 nieuws

Chapeau Ralph, dit word niet vaak gedaan in een discussie.

4 likes

Horlogeliefhebbers moeten Oris koesteren. Eén van de weinige nog onafhankelijke merken. Niet het zoveelste kapot geprakte merk van de Swatch maffia.

Ik vind 3,5k voor een horloge wat waarschijnlijk super goed in elkaar zit met in-house uurwerk zeker niet gek. Helemaal vergeleken met andere merken waar je nog een dikke vette extra premium voor de merknaam betaald.

2 likes

Ik vind deze rotor zeker mooier, maar dat rode was Oris en had toch ook z’n charmes!

1 like

Edit: foutje

Het enige probleem dat ik heb, is dat hetzelfde horloge dat supergoed in elkaar zit zonder in-house werk ongeveer de helft kost. Daarbij mist de rotor kleur…

Ook wel waar. :+1:

1 like

Net even gekeken. Nieuwe model is retail 3000€ rond en een vergelijkbare Aquis Date met Sellita uurwerk is 1950€. Verschil in prijs is wel goed te praten imo. En die rode rotor mogen ze van mij snel afscheid van nemen :grin:

1 like

Ik merk een ambivalent gevoel bij mij tov deze nieuwe Oris. Ik hink op twee gedachte en dat leidt tot horologische verwarring.

1 like

Damm, de mijne kocht ik toch een stuk goedkoper. Die euro’s zijn ook niks meer waard… 1k voor een uurwerk upgrade vind ik wat fors. Als hij 10 jaar doortikt, daarna goed te onderhouden is en nog eens 10 jaar doortikt verdient hij zichzelf wel terug :upside_down_face:.

Als ik zie hoe ver de datum naar buiten staat, ben ik benieuwd in hoeverre dit gaat lukken.

Is een pre order gaat die prijs daarna niet omhoog zoals bijv bij zelos het geval is?

Volgens mij zijn er maar weinig merken die de mogelijkheid hebben om tussen calibers te kiezen. Dus wat dat betreft toch een luxe voor de consument ? :+1:

Hecht je minder aandacht aan de ingewanden, maar ga je puur voor de looks, fijn, dan heb je de optie om voor de goedkopere (minder dure) variant te gaan.

Wil je wel graag van de extra voordelen genieten van het nieuwe uurwerk en kijk je graag door een klein glaasje naar tandwieltjes, dan word je door Oris ook op je wenken bediend. :clap:

Dit model is al een poos op de markt voor deze prijs alleen nu even uitverkocht of er komt een update. Niet uitgesloten dat ze daarna de prijs verhogen, maar dat doen vrij veel horlogefabrikanten op het moment :sweat_smile:

Meestal worden de standaard uurwerken uitgefaseerd na de introductie van het eigen uurwerk.

1 like

Wat wordt bedoeld met:
It comes on your choice of a bracelet or a black rubber strap, both with built-in tool-less quick change?

Zijn we af van die prutsige triwing schroeven?

2 likes

Dat zou natuurlijk ook (op termijn) mogelijk zijn. Maar aangezien het prijsverschil redelijk fors is (zeker procentueel gezien), zou het misschien onverstandig van Oris zijn om dat te doen. De tijd zal het leren.

Leuk model, maar voor 3500 euro had ik mijn splinternieuwe Seamaster :thinking:
Ik ben wel benieuwd wat de prijzen gaan doen wanneer deze op de grijze markt terecht komen.

Jup, daar lijkt het wel op als ik de filmpjes bekijk :slight_smile:

Er is inderdaad een (klein) quick release systeem te zien.

4 likes

Popma in Heerenveen heeft 'm al te koop! 3K, nette prijs dus. :sunglasses:

Kiek.

3 likes

Ik las net het Hodinkee artikel en daar staat het volgende vermeld:

Finally, for those who prefer their movements to be of the off-the-shelf variety, Oris has said that they plan to have the 400 live alongside the continued use of third-party movements (as the brand has done for years).

Dus ze zijn clever genoeg om de goedkopere alternatieven er naast te houden. Massa is kassa…