Hodinkee komt nu al met Oris cal. 400 nieuws

Ik vind het het geld wel waard. Ik koop horloges voor mezelf, en niet om wat anderen vinden. Ik zou het heel mooi vinden voelen deze om mijn pols te hebben.
En met die gekke merk ideeën over te duur of niet, kan ik al helemaal niets.

4 likes

Mooie ontwikkeling hoor, prima dat ze wat meer gaan ontwikkelen en daardoor wat meer vragen voor de horloges.

500 euro is mijn limiet voor een Seiko,
Voor een Grand Seiko 3000 euro…Rolex 10k…etc…:wink:

Mooie stap heeft Oris gemaakt :slight_smile:
En nu ook een blauwe bezel op de Aquis met blauwe wijzerplaat, ook mooi nieuws :slight_smile:

1 like

Weet niet of het direct 3k waard is. De cosmetische aanpassingen aan het horloge zelf ben ik niet zo’n fan van. Extra regeltje tekst en de grote date window waardoor de 6-uur weggedrukt wordt, vind het kleinere logo wel een verbetering. Maar het gaat natuurlijk om hun nieuwe movement en die ziet er toch wel heel fraai uit, denk dat ze meer mensen over konden halen als die COSC gecertificeerd was (lijkt me wel mogelijk qua specs).

Edit: Bij nader inzien misschien het logo toch even groot, perspectief is ook een dingetje :stuck_out_tongue:

Oud:
image

Nieuw:
image

1 like

Maar verdraaid weinig met een 5-daagse gangreserve en 10 jaar garantie. (als we praten over nieuw) Well done Oris.

3 likes

Bark and Jack heeft er ook al een video van. Zeer interessant Youtube kanaal.

1 like

Dat zie ik als een groot compliment!

Jij hebt het hoog in je bol.

Wat een onzin

Komt er een keer een onafhankelijke horlogemaker met een nieuw in-house uurwerk op de proppen heb je gelijk gemiep over de prijs en “weet je plek” geklep i.p.v. wauw goed gedaan , mooi uurwerk.

12 likes

5 daagse gangreserve wel, maar 10 jaar garantie is inderdaad zeldzaam :thinking:

1 like

Ze zijn 3k list, geen 3500.

Voor 'n inhouse CH duiker met 5 dagen power reserve… Niet gek?!

1 like

Ik ben ook al op mijn stelling teruggekomen zoals je hierboven kunt lezen.

1 like

Dat weet ik, zoals je al schreef CW. :ok_hand:

Ik begrijp die prijs wel. Een nieuw uurwerk maken kost een berg onderzoek.

Als het over het merk met de R gaat en diens prijzen komt steevast het woord “research” te voorschijn. En bij dat merk is dan ineens wel oké.

Oris for president :crazy_face:

2 likes

Mooi, zo ver was ik nog niet. :+1:

Bij Oris weten ze waarmee ze bezig zijn.
Topmerk met mooie designs, imo.

5 likes

Nu nog de oude Aquis wijzers terug en wat dieper blauwe plaat, dan kunnen we weer Oris kopen :smile:

1 like

Mompelt iets van impulsje… Ik heb 'm vanavond nog.

8 likes

Foto’s z.s.m. graag.:+1::sunglasses:

1 like

Wordt morgen avond hoor ik net. :+1:

2 likes

Een mooie prestatie maar wie heeft dat nu echt nodig? :thinking:

Het snobisme druipt er weer vanaf… Oris heeft zijn plek echt wel verdient

3 likes

Euh, iemand met meerdere horloges? Ik dus!
Vind 't ideaal als er 1 ligt die lekker door loopt…

1 like