Volgens mij lees je niet wat ik schrijf. Ik uit dus ook critiek naar Invicta op dit punt. Dus goed wat is je probleem?
Dat is opzich wel het doel van een limited. Als niemand dat ding zal willen, dan was het slecht voor Seiko geweest.
Sterker nog, dan is een verplichting aan de aandeelhouders. Zoveel mogelijk winst, het liefst op korte termijn. Verder gaan die hodinkee’s altijd als een tierelier, dus blijkbaar wordt daar wel iets goeds gedaan waar de markt op zit te wachten.
Verplichting? Helemaal niet. Streven wellicht.
Je hebt ook niet alleen te maken met shareholders.
Je kunt ook kijken naar stockholder value, continuïteit etc. in plaats van naar winstmaximalisatie die vermoedelijk uiteindelijk zorgt voor grote problemen.
Panerai had een paar jaar terug ook zo’n wildgroei van limiteds. Wat hoor je daar nou nog van?
Meen je dit nou echt Kasper?
Hodinkee is de grootste online horloge entiteit/site die er is…De online guru. Staat veel mooie content op. Ook vintage en ook betaalbaar.
Desalniettemin, heb ik eigenlijk ook steeds de vraag “Wie of wat is Hodinkee?”. The god given truth? Als die bestaat Kan die vraag ook eigenlijk zelf beantwoorden, die bestaat niet…
Bedoelde het natuurlijk niet serieus. Ik ken ze van al die limiteds
Meh, laatst waren ze zelfs MVMT (AliExpress reseller) aan het promoten. Diezelfde horloges als van Ali, maar dan 10x zo duur omdat ze een versie hebben laten maken met MVMT op de wijzerplaat. Echt, beter als Rolex joh! (Was een populaire influencer op YouTube laatst aan het brullen).
Nee mensen, of organisaties, stoppen hun geld in een bedrijf voor het goede gevoel. Een bestuur van een bedrijf moet wel met hele goede argumenten komen om niet voor de winst te gaan, anders kan het gewoon wieberen.
Een mooie gedachte (al benoem je de begrippen niet helemaal goed). Toch zie je dat bedrijven vooral graag hun aandeelhouders tevreden houden. Wat ik zelf één van de knelpunten vind in het huidige systeem, maar dat terzijde.
Je vergelijkt hodinkee, een partij waarbij de merken waarschijnlijk in de rij staan om iets van exposure te krijgen, met het door de strot duwen van limiteds door één merk. Die vergelijking lijkt me een beetje krom.
Dat is niet aan de prijs te merken
Heb je even ?
Krijg net de mail binnen. Schitterend horloge en je krijgt er een trip naar de Montblanc fabriek bij. Dit alles voor slechts 30.000 dollar!
Heb je genoeg tijd gehad?
Dat klinkt super!
een koopje!
Nee maar even: Wie gaat hier 30.000 dollar voor neerleggen? Zou het geen typefout zijn? 3000 dollar geloof ik nog, al zou ik die niet aan dit horloge besteden. Maar dertigduizend?
Ik had liever een pen gehad
Zeker mooi!! En gigantische prijskaartje eraan.
30K. Dan koop ik liever een PP
Maar deze zal al uitverkocht zijn. Denk ik. Slechts 25 stuks
Hmmm wat kost de normale versie?
Klopt voor dat geld zou ik ook bij Patek Philippe of Audemars Piguet aankloppen. Ik moet wel zeggen dat ik die nieuwe lijn van Mont Blanc met klassieke logo wel echt heel mooi vind…
Wat is dat 1 t/m 6?
Ze maken ook andere soortgelijke chronografen met ongeveer gelijke prijzen, bijvoorbeeld de Montblanc Heritage Pulsometer met een prijs van 28000 EUR.