Hodinkee Porsche Design Chronograph 1

Ben een fan van de Porsche Design horloges uit de oude doos, vooral de Compass Watch, de Ocean 2000 en de Titan Chronograph dus degene die ooit in samenwerking met IWC neergezet zijn.

De Chronograph 1 is denk ik optisch één van de minder typische designs van F. A. Porsche maar wel zijn eerste horloge en van voor de samenwerking met IWC. Ben benieuwd welke twee er nog meer komen want het lijkt een serie van 3 te worden, zie de tekst in het stuk en op de deksel, Trilogy - Chapter 1.

PD heeft zelf rond 2011 geleden al eens 3 horloges opnieuw uitgebracht als limited edition (911 stuks per horloge, uiteraard…) waar dit er eentje van was. De andere waren de Compass Watch (Kompass Uhr) en de Titan Chronograph. Nummers 1/100 zijn uitgebracht als complete set van 3 horloges en de andere 811 stuks per soort zijn in de losse verkoop gegaan. Het ligt dus voor de hand dat ze deze 3 modellen gaan herhalen, het materiaal voor de productie hebben ze vast nog klaar liggen :slight_smile: .

Van de Ocean 2000, misschien wel de coolste duiker ooit, is helaas nooit een nieuwe versie gemaakt, het zou mooi zijn als ze die dit keer wel maken en daarmee 1 van de andere 2 vervangen!

7 likes

Geen lelijk horloge maar wederom oude wijn in nieuwe zakken.

3 likes

$9.650,- is toch veel te veel geld voor dit horloge? Ik weet dat er hodinkee op staat en ze dus wel weer in no time uitverkocht zullen zijn, maar dit melken ze wel weer maximaal uit zeg,

Wel een tof horloge overigens, maar ik zou dan liever een vintage Orfina ofzo halen.

10 likes

Serieus leuke release
https://shop.hodinkee.com/products/porsche-design-chronograph-1-limited-edition-for-hodinkee-2024

Maar de prijs is te hoog

4 likes

Precies dit, ik denk niet dat deze release iets toevoegd…

3 likes

Mooi ding dit! ik ben een groot fan van de originele Chronograph 1, maar deze is ook super mooi.

Op chrono24 vind je een Bund versie voor de helft van deze nieuwe…

1 like

Je kunt m nu gewoon kopen hoor…
Heb het filmpje gezien en heb sterk het gevoel dat ik Japans moet leren en een 911 (?) moet hebben.
Dat laatste lukt nog wel, maar Japans leren?

1 like

Ik bedoelde niet dat ze in vijf minuten uitverkocht zouden zijn, maar dat ze, ondanks de stevige prijsstelling, wederom vast niet met de voorraad zullen blijven zitten.

Misschien kun je proberen uit te komen op een 911 rijden en Japans eten. Even slikken, maar wel een nette gulden middenweg.

1 like

:joy::shinto_shrine::chopsticks::takeout_box:

1 like

Wat een geld…
Voor minder dan de helft heb je de OG met Lemania.

7 likes

En voor de echte budget knaller heb je hem van Dan Henry met een Miyota uurwerk.

Dit is 1 van de coolste horloges ooit. Geen twijfel.

1 like