Zag dat deze categorie er nog niet was dus maar even aangemaakt. Ik ben erg benieuwd welke PD horloges hier op het forum rondzwerven. Zelf heb ik er twee maar denk dat er in de toekomst nog wel een paar gaan komen…
De eerste is de Heritage versie van de Compass Watch of de Kompass Uhr. Een design van F.A. Porsche uit 1978 en oorspronkelijk door IWC gemaakt. Mijn versie is dus een heritage versie met alle moderne gemakken, gemaakt in 2011 en in een limited edition van 911 stuks.
En de tweede een Titan Chronograph uit 1982, uitgevoerd door IWC. Het design stamt uit 1980, het was het eerste volledig van titanium gemaakte horloge, lang voordat andere merken hiermee werkten en het gewoon werd. De geïntegreerde band en knoppen maken het voor mij een ultiem PD design.
Mooie herinnering aan, een bekende van me kocht ooit die original en ik weet nog dat ik best jaloers was ( ondanks dat ik eigenlijk geen topmerken verzamelde en verzamel). Dat werd nog wat afgezwakt door wat lullige mankementjes maar het design bleef voor mij toch een soort van grail
Extra hip door de aandacht van Hodinkee!
Niet op het forum maar toch leuk, de PD Chronograph 1 werd in beide Top Gun films gedragen. Het zou zelfs zo zijn dat hij in de nieuwste film hetzelfde horloge draagt dat hij ook in de eerste film droeg!
Niet een IWC uitvoering (die bestaat ook niet) terwijl de nieuwe film flink wat IWC sluikreclame heeft…
De prijs gaat alleen echt nergens over…
Als ze een Lemania 5100 hadden gebruikt, kwam het misschien in de richting.
Maar nee.