Hodinkee reisklok is niet mijn smaak en te duur

Voila. Is ook geen bedrog, of blunder. Geen Alie wijzerplaatje met een chinees quartzje achterin. Gewoon een mooi ontwikkeld luxe-item met custom mechanisch werkje.

1 like

Er zijn genoeg mensen die em toch zullen kopen, dus dit is eigenlijk gewoon mega slim van Hodinkee in elk kapitalistisch aspect.

1 like

Ik zie de doelgroep van Hodinkee niet als horlogeliefhebbers alleen; het is ooit zo begonnen, maar al heel snel uitgegroeid naar een soort lifestyle bedrijf met de nadruk op horloges.

Kijk alleen al maar in de winkel van Hodinkee hoeveel niet-horloge producten ze hebben.

1 like

Wat mooi, de comment section onder het artikel is ook weg :joy:

Dat is volgens mij altijd bij launch-articles daar.

Het gaat ze om de ‘beleving’. Doen ze goed. Ze berichten over dingen die je wil gaan doen met je horloge om.

Absoluut, en iedereen mag er alles van vinden, maar wat ze doen doen ze goed denk ik.

1 like

Ik kan mij echt moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden. Als die bij de Action voor 7 euro op de schappen lag zou niemand ernaar omkijken maar nu heb je vast genoeg vraag naar omdat het van Hodinkee is.

Smaken verschillen, ieder zijn eigen ding natuurlijk… maar dit is toch echt niks kom op.

4 likes

… had ik het gekocht.

:point_up_2:

Snap het stemmingmaken ook niet helemaal. Maar goed, ik ben geen echte social media volger. Misschien is zo’n fittie wel heel erg lollig.

Ik vind Hodinkee, net als de meeste andere ‘kenners’ en influencers trouwens, inmiddels wel veel te commercieel en al lang niet meer onafhankelijk. Jammer. Gaat alleen nog maar om geld, oh wacht … its a business. :wink:

2 likes

Is toch gewoon een oud uurwerkje? Niets super speciaals…

Nu we het toch over Hodinkee blunders hebben, laten we niet vergeten dat ze ook een zandloper, ja je leest het goed, een fcking zandloper, proberen te slijten voor 12k (usd). Natuurlijk wel limited.

8 likes

Op kunst kan je geen prijs plakken :sunglasses:

Of je er één wil moet je voor jezelf uitmaken.
Maar het aanbod mag er wat mij betreft wel zijn.

2 likes

Die vind ik dan juist weer erg gaaf en dan de ‘standaard’ versie.

1 like

Ik vind m ook wel wat hebben, maar niet 12k wat hebben :joy:
@septentrio, gaat prima. 12k. Bam :raised_hands::ok_hand:
Edit: het is ook wel een beetje dat het hele ‘Hodinkee limited’ echt niks toevoegd voor mij althans :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het jaren eerder geroepen:

Het oorspronkelijke liefhebbersblog is veranderd in een een grote zelfpijpshow dat wil verdienen.

Ik verwonder mij dat de idioterie rondom een bepaalde naam steeds groter blijft worden amongst us, watchnerds. Zo ook de naam Hodinkee blijkbaar. Goed voor hun.

7 likes

Dus…

3 likes

Allereerst vind ik het er niet mooi uitzien en lijkt het wel verpakt in van dat goedkoop plastiek dat je in de goedkopere wagens hun middenconsole enzo vindt. Ten 2de, ik wist zelf niet dat er een markt was voor ‘reis klokken’. Kan me zelfs niet inbeelden wie zoiets gebruikt.

1 like

Hodinkee heb ik altijd gezien als mooie spullen, maar met een pittige premie. De vintage modellen die zij aanbieden gaan ook niet voor een vriendenprijs weg. Wat dat betreft past deze reisklok prima in dat straatje. Verder hebben ze van zo goed als ieder merk meerdere limiteds uitgebracht. Dan kan het best zijn dat er soms iets minder goed valt/ woekerwinsten voor speculanten oplevert.

Hoe kan jij daar nou wat van vinden mr Schiphol :joy:
Sorry hoor maar je vraagt er wel een beetje zelf om met zo’n topic

4 likes