Hodinkee reisklok is niet mijn smaak en te duur

Het zit je wel een beetje dwars merk ik…

Ben ik een bedrijf dat zich graag profileer als door en voor liefhebbers?

tevens zijn all mijn Schiphol aankopen onderlist weg gegaan. Prima deal voor de mensen die ze hebben gekocht!

Kunnen ze zelf nog 300 in hun zak steken als ze hem toch niet willen!

Maar zal het niet meer delen wat ik daar koop of niet :+1:t2:

2 likes

Ach zo zwaar zie ik het niet , maar als je zelf mee doet aan het hele circus dan verlies je in mijn optiek wel enige geloofwaardigheid als je vervolgens zelf kritiek uit op het “winst pakken”.
Maar goed vond het gewoon ironisch, niks meer niks minder :ok_hand:

Joh dat moet je helemaal zelf weten , trek je vooral niks aan van mij :joy:

4 likes

Terug on-topic: ik vind het stiekem wel geinig wat ze hebben gedaan(als je een beetje door het gezwets van marketingklets heen leest).
Ik heb die oude reisklokjes altijd wel interessant gevonden , en daar zie je eigenlijk 0 van terug tegenwoordig.
Dus wel leuk dat ze zo’n pad bewandelen.
Leuker dan de 800e Hodinkee X randommerk met ander kleurtje.

En over de prijs , niet aan mij besteed maar blijkbaar vinden mensen dit het waard.

1 like

Dit ding is ook zeker niet mijn smaak…

Maar het is geen Aliexpress ding als je het artikel gelezen hebt.

Ik denk dat het type koper ook niet de gemiddelde horlogeliefhebber is.

Als je 6k aan een reiswekker uitgeeft dan heb je waarschijnlijk al de begeerde koffer vol met bijzondere vintage horloges. Naast je modernere collectie dagelijkse knallers.

Dit type koper geeft ook 400+ euro uit aan een op maat gemaakt t shirt van Egyptisch katoen of een zwembroek voor mijn part.

3 likes

Ho ho er zit wel een wekkertje in dat rrrrrrrrrrrrrr doet :joy: maar goed zoals gezegd ieder zijn ding.

Een lunch

1 like

@AmsterdamVintageWatches doet een duit in het zakje en Hodinkee’s Cara gaat in op de kritiek :joy:


7 likes

Exactemundo! :+1::+1:

Gaan ze nou serieus zeggen dat de productiekosten de prijs rechtvaardigen? Volgens mij moet dat ding gemaakt zijn met de huid van een Dodo oid :joy:
Ik wil de markup wel eens weten van dat ding.

7 likes

On topic, soort van: het gebruikte lettertype voor dit wekkertje is “decimal”, een lettertype waar jaren over gedaan is en dat gebaseerd is op lettertypes van vintage horloges.
Voor mensen die dit soort dingen leuk vinden is de Netflix aflevering “abstract - the art of design, Jonathan Hoefler: typeface design” wel leuk om te kijken. Hoefler is ook degene achter dit lettertype.

11 likes

Cara is gevallen aan een typisch gevalletje goedpraterij… Nare aandoening is 't

2 likes

Heb ik gezien die aflevering. Interessant idd. :+1:

1 like

Comments op eigen website zijn ook niet toegestaan… ze laten zicht hier wel kennen zeg…

4 likes

Na enige reflectie, als Cartier / JLC of een merk met enige geschiedenis van kwaliteit en vakmanschap zo’n klok zou maken zou ik hem ook duur vinden, maar had ik het nog wel begrepen. Het feit dat het, om het wat plat te zeggen, gewoon een random retailer is die zijn naam op een in Zwitserland gesourced ding zet is toch wel even wat anders en maakt het wel echt bizar :joy:

7 likes

Dat gevoel herken ik wel maar tegelijkertijd lijkt het er wel op dat er wel veel aandacht aan is besteed en de kwaliteit/afwerking lijkt wel echt op niveau.
Maar goed dat is natuurlijk puur op basis van hun altijd gelikte foto’s :smile:

2 likes

Dit doen ze altijd bij introducties van hun eigen limiteds.

1 like

Bij het gshock introducing artikel kan je wel reageren :grimacing:
(https://www.hodinkee.com/articles/g-shock-gwf-a1000-new-for-2020-live-pics-and-pricing-introducing)

Wat een flauwekulreacties. Ik kijk 2 seconden op jouw profiel en zie dat jij een batterijwissel van 113 euro ‘best redelijk’ vindt. De prijzen op de horlogemarkt hebben niks te maken met materiaal- of productiekosten. Het enige uitgangspunt is: ‘waar kunnen we mee wegkomen?’ Ik doe daar net als iedereen hier vrolijk aan mee, maar ik kan slecht tegen die selectieve verontwaardiging.

4 likes

Hier mist wel veel context maar oké. Verder heb ik het alleen over het feit dat die instagram reactie van cara nergens op slaat

1 like

Die serie is mij geheel ontgaan. Even in mijn ‘kijklijst’ gezet, interessant (niet alleen de typeface aflevering zo te zien). Dank je wel voor de tip! :ok_hand:

1 like