Hodinkee reisklok is niet mijn smaak en te duur

Dit. Het moet zelfs duur zijn, want de mensen die dit kopen willen dat het allemaal wat aangedikt is en vooral limited. Luxe gaat om exclusiviteit, niet om prijs kwaliteit.

Verder laat ik het aan me passeren, die Hodinkee limiteds. Dit klokje is een leuk ding en ongetwijfeld top afgewerkt, maar voor dat bedrag koop ik wel wat anders, ik heb ze niet in hopen liggen onder mijn matras helaas :smile:

Dat ze maar snel een goeie “talking watches” of een uitgediept artikel uitbrengen. Dat soort horlogeliefhebberij heeft ze gemaakt tot wat ze zijn en ze blijven voorlopig van de weinigen die dit niveau halen.

4 likes

Ik heb er 1 besteld voor m’n kat. Leuk hebbedingetje.

6 likes

Tja.

Ik vraag altijd of ze me een uur voor vertrek willen bellen vanuit de lobby.
Daarmee leg ik natuurlijk wel een stukje verantwoordelijkheid bij het
hotelpersoneel, maar what the hack.
Het scheelt wel, dan hoef ik zo’n dure prul niet mee te zeulen :grin::+1:

Die klok is uitverkocht…ze kennen bij Hodinkee hun doelgroep! :smiley:

Of ze hebben gewoon een schakelaartje omgezet waardoor hij nu op uitverkocht staat. Eerder heeft Hodinkee op hun webshop een double signed Jaeger LeCoultre en Hermes reisklokje, met wekker, verkocht voor 1800 USD. Dat was al aan de prijs, dit gaat nergens over.

Zelfs met de toelichting van Cara, zo bijzonder is het niet. Er zijn wat NOS uurwerken gevonden, die koop je op de Rikketik voor een habbekrats, maar voor de vorm 50 USD Het bijzondere font kost voor jouw product 495 USD, dat is eenmalig ongeacht aantal. Laten we zeggen dat het 250 dollar kost om een wijzerplaat te laten drukken, en dat is al vrij riant. Goed, het hand gestikte leer, kost tijd, laten we dat eens ruim nemen 400 dollar, uurwerk service 150 dollar. Dan blijf je echt nog onder de 1000 dollar, daar verandert die invoerheffing en dure Zwitserse Frank echt niet zoveel meer aan.

Het is helemaal geen punt als je winst wil maken op een product, daar zijn we allemaal bij. Maar de massale verontwaardiging komt echt wel ergens vandaan.

6 likes

Ik denk nu toch dat @TheWornWatch een beetje meer een puntje heeft dan jou.

Hodinkee is allang niet meer wat het is. Het is gewoon een AD met ook een afdeling vintage horloges. niks mis mee, is gewoon een keuze.
Maar om dan dit klokje met deze prijs uit te brengen gaat wel erg ver. Het is geen atmos ofzo…

Hoe ik dit weet? Aangezien ze het commentaar hebben uitgezet op hun Instagram… dat doe je niet zonder reden.

Ik vermoed dat de hele wereld hier een kritische mening over heeft.

:v:

Ik vind deze ook wel treffend.

.

13 likes

Omg wat laten ze zich jennen en kennen. De reactie hierboven is treffend.
Byebye Hodinkee

1 like

Ik zie hier weleens luxe bandjes voorbij komen, die bijna zo duur zijn als het horloge waar ze op komen.

Dus ach, een reisklokje van 6k voor een reis van 6k moet dan ook kunnen.

Wat men er ook van denkt, het is binnen een paar uur uitverkocht. Dan is het toch een succes?

Als ze dit soort dingen moeten maken en verkopen zodat ik, gratis, horlogeverhalen kan lezen, prima toch?

2 likes

6k voor een quartz reisklokje?

Dank voor de tip! Lijkt me interessant! :+1:t2:

1 like

Waar? Dan valt deze prijs nog mee!

Dat is maar de vraag.

Zijn ze daad werkelijk uitverkocht? Of staat de
knop op uitverkocht?

En dan. Hoeveel zijn er gemaakt?

We zullen wel zie of ze in het grijze circuit opduiken. Maar ik ben bang dat ze ergens op een zolder om worden gebouwd met een ander plakmerk.

:v:

Zo aan de openingspost van TS te zien vinden gmt_collector en 3500 anderen het lekker wel leuk.
(niet zo zuinig doen hier, haha)

Waarom zou je dit kopen? Iedereen bekend met Hodinkee gaat juist al met een of meerdere klokjes op vakantie…

Wat een flater van Hodinkee. 6k voor een reisklok met eigen naam erop :sweat_smile:

490… voor een hand wind, Jeager Le Coultre 8 days caliber.

Dan last je voor 800 een geweldige mooie cover maken door JPMenicucci en ben je beter uit.

4 likes

Zojuist 1 besteld! #genieten #prachtig #chapeau

2 likes