Hodinkee reisklok is niet mijn smaak en te duur

Ik vind het een uitermate slap verhaal, duidelijk bedoeld om de schade te beperken. Heb een aantal commentaren gelden waarvan deze vol in de roos is:

5 likes

Jurk is het met Jas eens.

5 likes

RLC kan zich ook wel in de mening vinden.

3 likes

:joy: al die comments op hun insta van troll accounts

1 like

Wat ik in deze zo bijzonder vind is de timing.
Op het moment dat de wereld in een gezondheidscrisis zit van ongekende omvang, dat er miljoenen en miljoenen mensen werkloos worden en we een diepe economische crisis ingaan met zijn allen, dus erg weinig mensen hebben “disposable income” én we kunnen met zijn allen niet of nauwelijks reizen.
Dat is het moment dat Hodinkee denkt “nu is een compleet overbodige reisklok/wekker gemaakt van kamelenvoorhuidleder echt een goed plan.” Laten we er $6000 voor vragen!
Ben ik nou de enige die dit raar vindt?

9 likes

Dan kun je de hele hedendaagse horlogerie en luxury lifestyle ter sprake stellen. Patek Philippes van over de ton en Rolex sport modellen zijn niet aan slepen en vliegen als warme broodjes over de toonbank. Terwijl de helft van de wereld hongerlijd of in armoede leeft.

1 like

Ik denk eerder dat Hodinkee gewoon z’n investering terug moest zien.

Daarnaast zijn dit soort producten voor de 1%. Die trekken zich nergens wat van aan.

Ik vond 't een erg nutteloos ding.

Nutteloos mee eens, voor die 1% ook mee eens.
Maar dit kost ze zoveel slechte publiciteit, die 69x6k halen ze er nooit meer uit. En dat is dan omzet, geen marge.
Maar goed, misschien snap ik er wel gewoon niks van😂

2 likes

Waren ze niet allemaal al verkocht?

Die reiswekker introduceren voor die prijs in deze tijden!

Is wel een dingetje ja.

Maar waar vaak overheen gekeken wordt en wat mij al eerder is opgevallen is dat ze bij Hodinkee graag iets hypen wat ze zelf net hebben binnengeharkt.

Zo’n beetje alles waar ze een item over maken gaat een premium opleveren.

Ik kan me nog herinneren dat ik me over een Universal Geneve Nina Rindt aan het beraden was…

Die brachten destijds in zeer goede staat 3250 euro op. Na het artikel van Hodinkee is de prijs erg rap gestegen naar 15k +

Ditzelfde geintje hebben ze recent geflikt bij vintage Tissot’s en eerder bij vintage Heuer’s. Die waren beiden ook ineens de bom. De verkoop van die horloges via hun website hebben flinke premiums opgeleverd waar de prijzen voor Vintage Heuer’s en Tissot’s nu weer flink gezakt zijn.

Daarom ben ik geen fan van Hodinkee.

3 likes

Het artikel staat op “uitverkocht” in de shop op de site. Of ze ook echt verkocht zijn weet bijna niemand.
Maakt voor de strekkng van mijn verhaal ook niet uit, dat dit ze meer kwaad dan goed doet dus!

mijn theorie:

normaal is elke Hodinkee LE direct terug te vinden op eBay, chrono, etc etc. met een nog dikkere premium.

hier is nog geen enkel exemplaar vaan aangeboden en ook nog niemand die heeft verkondigt er een gekocht te hebben terwijl dit altijd de normale gang van zaken is. alles draait om de hype.

maar bij de travel clock gewoon iemand die er een heeft, geen posts, geen foto’s op de gram noppes.

2 likes

Niemand nam de reviews al meer serieus, maar de video’s van Talking Watches en de fotografie op de site zijn erg nice. Verder gewoon met een grote boog om de shop heen surfen, dan komt het goed.

2 likes

Dusss… blijven ze liever zelf met die krengen zitten terwijl ze ze als uitverkocht op de site hebben staan?

Yeah right.

Louis Vuitton verbrand de oude collectie en doet niet aan sales.

het zou mij niet verbazen.

Belachelijk eigenlijk he :sweat_smile:

ach zit allemaal in de marges meegerekend. canvas riem met een laagje leer voor 350 euro.

Dat is voor niks!! Waar kan ik bestellen?
Geintje natuurlijk. Geen haar op mijn bips die daar aan denkt…

Voor iemand die zo merkengeil is vind ik dat je opeens wel veel problemen hebt met marges :sweat_smile:
Of denk je dat er 8000 euro aan staal in je DJ zit?

Zoals iemand al eerder zei; selectieve verontwaardiging.

3 likes

ik heb helemaal geen problemen met marges.

merken geil valt ook reuze mee, kwaliteit houd ik van.

geef alleen aan dat het mij niet zou verbazen dat hodinkee ze gewoon niet verkoopt.