Hodinkee reisklok is niet mijn smaak en te duur

Niks mis mee! Ik lees de artikelen graag! :slight_smile: (De podcasts zijn ideaal btw!)
En heb je nou echt die oale rammelkast mee naar het zwembad?? :sunglasses:

1 like

Gewoon lekker blijven lezen. Doe ik ook :+1:t2:

Ennuh nee. Zo een duur reisklokje neem ik natuurlijk niet mee!!! :sweat_smile:

1 like

Internet ontploft met foto’s over de afwerking ook :joy:

8 likes

Ouch…

1 like

Past wel bij een merknaam die klinkt als dinky winky.

Ze moeten er lekker voor vragen wat ze willen, maar ik zou nooit een reiswekker willen kopen met de naam van een blog erop, hoe veel geld ik ook te verbranden heb.

1 like

Tenen krommend. Lijkt net met een Pritt stift te zijn vastgelijmd. Echt slecht. Zeker voor dat geld.

2 likes

Dat dus :+1:

Als er Cartier of JLC op stond en zodanig was afgewerkt, dan is het een duur speeltje.

Maar dan heb je ook wat :wink:

1 like

Dat is het hele probleem inderdaad :sweat_smile: Schijnen NOS uurwerkjes te zijn (ergens uit de kast getrokken, service gegeven, en blijkbaar in een niet-fatsoenlijk afgewerkt klokje geknalt).

Er lijken twee smaken in de reacties te zijn. De ene is ‘dan koop je het toch niet’. En de andere is ‘een schande dat ze zo’n klokje en voor dit geld proberen te verpatsen’. Ik vind de ‘dan koop je het toch niet’ reacties te kort door de bocht. Een merk bouwt zijn merkwaarde behoedzaam op en probeert dit soort fuckups te vermijden. Want dit kost Hodinkee veel meer geld in gedorven omzet dan deze 100 reiswekkers ooit opgeleverd zouden hebben. En met de foto’s van de slechte afwerking, die het web over blijven zwerven, blijft hun naam in het geheugen van het internet altijd verbonden aan deze slechte actie. Het zal een meme worden denk ik. Zoals hier de ‘ik bied 1.000 euro’, of ‘ met dit horloge kun je wel applaudiseren’ soort van memes de ronde doen.

2 likes

Zeer schappelijk geprijsd, mn spencer aan en lekker met een kop koffie naar buiten staren.

1 like

Tot de volgende limited edition die weer binnen een minuut is uitverkocht. Zo goed is het geheugen van het internet doorgaaans niet, zeker niet met dit soort onbenullige dingen.
Verder vind ik het vrij vreemd dat sommigen dachten dat hodinkee een soort filantropische instelling voor horlogefanaten was. Ze hebben altijd een luxe-sfeertje om hun rapportages heengezet en dat zag je ook zeker terug in de prijzen in hun winkel. Daarnaast kan iedereen wel eens een inschattingsfout maken, of was dit misschien wel een succesvolle poging om een doelgroep te bereiken die alle horloges al heeft. Er zijn ook mensen die miljoenen uitgeven aan een kitscherig paasei in een standaard.

1 like

Als heer van stand heb je natuurlijk je eigen Joost bij je😎

1 like

Props voor Hodinkee. Lekker bezig!

Ik heb hier trouwens een bijzondere aanbieding. One-off “Hodinkee” travel clock, hand stitched leather case, strong patina dial and hands featuring a genuine Jaeger LeCoultre eight days movement with alarm complication for only 590,00 USD. It runs and everything…

20200724_184801

*Geintje natuurlijk, voor de helft is hij ook al van jou. Ach weet je wat, ik doe er nog een keer de helft af. Dan maak ik nog steeds winst.

12 likes

1 like

Is dat nou een Sub met een Seiko dial :exploding_head:

Hodinkee special, het zou me niet eens verbazen :grimacing:

Officieel antwoord van Hodinkee

1 like

Goed verhaal, ze zijn met z’n allen naar Zwitserland geweest. Lekker ff de ballen uit de broek laten hangen daarzo. Toen hebben ze 96 ouwe klokjes gekocht en die een beetje gepimpt met leer enzo. Als jullie deze klokjes nu kopen dan zijn zij ook weer uit de kosten.

1 like

Ik zie niemand er meer met gestrekt been ingaan in de comments, dus in dat opzicht al geslaagd.

Ik vind niet alle argumenten even sterk. Ergens laten ze ook doorschemeren dat ze de boel draaiend moeten houden, dus daarmee geven ze in mijn ogen toe dat de marge absurd is.

Wat een slim argument is, is dat cyber bullying stuk. Klinkt natuurlijk wel valide, dat ze mede daarom de comments eruit hebben gegooid. Maar het heeft niet echt iets met de klok te maken. Het is meer een, heel naar, verschijnsel op social media en commentsecties dan een argument om geen comments bij je limited editions toe te laten.