Man, en dat zeg je nu…
Kan die hele terinbende weer terug naar Marktplaats
Dan weet je toch echt niet meer waar je met je geld heen moet als je zoiets aanschaft…
De eerste staat al op chrono…
Ik sta op de wachtlijst was net te laat. Had er twee willen hebben voor de kids. Grappige klokjes voor een mooie prijs, en echt in Zwitserland gemaakt
Ik koop zo wie zo altijd alles waar Hodinkee een logo op gezet heeft.
Het schijnt dat er een hele history achter dit wekkertje zit. Deze zelfde klok is door Buzz Lightyear gebuikt als wekker toen hij voor het eerst naar de maan vloog. Dat wil je toch eigenlijk niet missen.
Wow, wat een geknutsel en ophef over dit reisklokje.
Veel voor en tegenstanders, mijn opmerkingen worden op dit forum niet altijd gewaardeerd, maar ik ga toch mijn visie melden.
Dit reisklokje is een gepikt model van Jaeger le Coultre, die er in 1930 al mee op de markt kwam.
Voor de ultieme JLC collectioneurs een item wat best past in hun collectie.
Overigens worden deze vintage klokjes nog steeds aangeboden en ik heb er in de afgelopen jaren al heel wat gerestaureerd.
Op Ebay zijn ze nog wel eens te koop, de prijzen variëren van 400 tot 700 US$ naargelang de staat van het uurwerk en de beklede kast.
Ik zou dus nimmer een dergelijk klokje kopen voor deze absurde vraagprijs en helemaal al niet van een merk wat geen enkele betekenis is in de horloge wereld.
Wel als het een JLC betreft en dan moet het ook nog eens voor een schappelijke prijs zijn.
dixi
.
Ik mag van @Jur niks beledigends zeggen over bedrijven. Tegelijkertijd hebben ze een partij über-crack zitten roken bij ome Hodinkee dat het een lieve lust is.
Laat gaan dat ze vol op het orgel pretentieus doen met frases als “object d’art”, “contemporary sensibilities” en “fin de siecle America”, maar ze vragen gewoon echt 5900, zegge vijfduizendnegenhonderd, pietermannen voor deze lederen Hema klok.
Mein Darwin im Himmel, @jur, mag het misschien één keertje? Zelden heeft een horologisch clubje het zo verdiend om eens lekker beledigd te worden. Ah toe? Please?
Omdat een reiswekker echt een gebruiksvoorwerp is. Je draagt ze niet, je pakt ze in, pakt ze uit, zet ze neer en pakt ze weer in wanneer je verder reist. Daarmee worden ze ten eerste intensief open en dicht gevouwen, en zijn ze ook onderhevig aan de schokken en butsen van het leven in baggage.
Tot slot raak je dat soort spul kwijt.
Zoals het het merk betaamt komt Seiko met een alternatief van zo’n 25 ballen.

En dan ben je de Hema wekker van 4,95 aan het negeren. Die vervullen dezelfde functie, maar je staat niet te janken als er eentje kapot gaat of vergeten wordt. Nu zul je zeggen “Wat interesseert dat iemand die makkelijk 10K+ uitgeven aan een horloge?”
Nou, die mensen hebben dat geld niet geaccumuleerd door stupide frivoliteiten als een reiswekker van zesduuzn’d ball’n te kopen.
Ha, ik weet 't wel: jullie kunnen allemaal mooi praten over kopen wat je mooi vindt en niet investeren etc. maar deze jongen hier gaat naar het reiswekkerforum, komen jullie ook?
Ja fijne gasten, Hodinkee afbranden, en zelf een Rolex 1600 voor 5200 euro te koop zetten Iets met de pot verwijt de ketel…
Als ik op reis ga maakt mijn butler me wakker. Daar heb ik geen reisklok voor nodig.
Guuske, de vraag stellen is hem tevens beantwoorden.
Denk je dat deze reiswekkers ook daadwerkelijk als zodanig gebruikt gaan worden? Ik niet, als er één van de zesennegentig daadwerkelijk als reiswekker gebruikt zou worden zou het me al verbazen.
Deze dingen worden als kunstvoorwerpje verkocht, die toevallig ook de tijd aangeven.
Mensen die dit kopen zullen het eerder op hun bureau zetten, of op hun vleugel of klavecimbel oid, verwacht ik.
Ik heb zo’n beetje alle antwoorden gelezen.
Voorop gesteld dat ik het ook een ding van niks vind.
Ik denk wel als de reiswekker van groen geitenleer was geweest mercedes hands en een kroon op de plaat had gehad 1 / 3e van het forum het als bureaubladachtergrond in zou stellen.
Want Hodinkee is normaliter de voedselbank van de horlogewereld?
Al maken ze massief gouden koekoeksklokken, lekker belangrijk.
Hoeveel gulden is dat?
De verontwaardiging hier is enigszins opmerkelijk. Als een HF-lid een GMT pepsi 6k boven list koopt dan vinden we dat wel een hoop geld teveel maar desondanks kunnen een aantal van ons dat begrip wel opbrengen. Terwijl dat net zo van den zotte is.
Het is namelijk wat de gek ervoor geeft en als je dat klokje niets vindt of te duur (or what ever) laat je het gewoon links liggen.
Tevens lijkt het erop dat er toch mensen zijn die denken dat Hodinkee objectief horloges beoordeeld, maar dat is allerminst het geval. Het is een bedrijf met tientallen medewerkers (is een aanname) dat gewoon geld probeert te verdienen met wat wij een hobby noemen. En als ze de klokjes daadwerkelijk weten te verkopen voor 6k is dat goed voor hun.
Persoonlijk zie ik mijzelf eerder 6k teveel voor een Pepsi betalen dan voor dat reisklokje
Ach wat zou het. Prijs is een kwestie van vraag en aanbod zoals dat met alle handelswaar is.
Ik heb trouwens een antiek Chinees vaasje in de verkoop. Past mooi bij dat reiswekkertje. Made in Taiwan staat er op en het is met de hand beschilderd door chinese meisjes.
Vraagprijs: €14999,-
Hoeveel is limited bij Hodinkee? Als het er maar 100 zijn en het is geen plakmerk dan is er niks mis met de prijs.
Wat een ophef … Hodinkee dit en dat … Geen liefhebberij meer etc etc . Zal jullie wat vertellen? … “van liefhebberij rookt de kachel niet!” Het is gewoon een bedrijf dat geld moet verdienen. Niks mis mee toch?
Er zijn genoeg mensen met zat geld die graag dit neerleggen voor een Hodinkee special! Hodinkee verkoopt een lifestyle met horlogerie als centrale thema. Ik heb grote bewondering voor Ben Clymer. Heeft een mooi bedrijf uit de grond gestampt.
Helemaal niets mis mee. Mensen moeten ook niet doen alsof hiermee de geloofwaardigheid weg is. Die is er namelijk niet meer zodra je je eerste sponsored dealtje maakt. Wat helemaal ok is btw.
Neemt niet weg dat we gewoon even lekker mogen schoppen toch? Voor of tegen maakt daarbij niet zoveel uit. Uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft.
Ennuh wie is er nu gek. Mijn reisklokje was ook niet echt gratis