Nee klopt maar het pure, het onafhankelijke, de pure liefhebberij is ervan af en dat vinden veel first hour fanboys jammer en dat snap ik wel.
De geloofwaardigheid is er een beetje vanaf. Every watch is even more amazing thab the previous watch. Oh by the way wel even het geld overmaken…Dat gevoel roept Hodinkee een beetje op.
Ik log er nog met plezier in voor een vroege hands-on of een talking watches. Ze maken goede foto’s en werken op sfeer. Het aanbod van een 6k reisklokje veranderd daar niets aan en kan me geen reet schelen.
Dat zien we op de wat langere termijn. Neem bijvoorbeeld Theo & Harris, die zijn ook wel van hun voetstuk gevallen door niet zulke doordachte acties.
Ik zie alleen niet zo goed in hoe het feit dat ik hier lid ben iets mee van doen heeft
Nou, kun jij mij een artikel aanwijzen waarin zij serieus kritisch zijn op een horloge? En dan niet in de trant van 2mm te groot of te klein, maar serieuze kritiek als in te duur, werkt niet goed etc.
Nee klopt, maar goed, vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Zelfde kan je over een reputatie zeggen. Punt is wel dat we het nu niet moeten overdrijven inderdaad
Zijn ze niet. Hodinkee is een goed nieuws show. Altijd al geweest. Ga je daar echt kijken voor een kritische review? Slecht idee.
Wél daar kijken voor goede foto’s, video’s. De shop laat je best ook links liggen.
Het blijft een platform die de mooist gestyleerde en soms best diepgaande info verstrekt. Ze doen echt onderzoek naar vintage, laten mensen aan het woord over wat ze bindt aan hun verzamelingen. Mooi toch?
Dit! Geen idee waarom iedereen hier aanstoot neemt. Het is niet dat je eentje moet kopen voor je hun artikels mag lezen… Leven en laten leven zoals ze zeggen.
Als ik een flieger zoek, kijk ik bij Hodinkee naar de foto’s waarop hij bij strijklicht op een leren pilotenjas ligt, om mezelf ervan te overtuigen dat ik een mooi stukje lifestyle koop. Dat zetten ze mooi neer en ik heb in al die jaren nooit de illusie gehad dat het een non-profitclub voor horlogenerds was.
Ik moet trouwens zeggen, op IG is er nu geen enkel vintage dealertje die de kans niet benut om Hodinkee hierop af te branden. Allemaal hebben ze dezelfde bagger in hun verhaaltjes. Geeft me zin om ze allemaal te un-followen, kleinzierig groepje opportunisten.
Het blijven onprofessionele hobbyhandelaren aan het einde van de dag. Een kvknummer en een hoop ouwe meuk in eikenhouten vitrines maakt je nog geen professional. Dat blijkt wel vaker.
Dat zijn ze al heel lang niet meer. Op het moment dat jij over merk A* schrijft, merk A via diezelfde site verkoopt, en met merk A samenwerkt voor limited edition die je óók via je eigen site verkoopt, ben je echt nul komma nul Independent. En dan laat ik de advertenties e.d. van merk A nog even buiten beschouwing.