Hodinkee review: Omega Speedmaster 321 'Ed White'

Met 14.000 euro zeker niet goedkoop, maar werkelijk waar schitterend!

Omega Speedmaster 321 ’ Ed White’

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Lets talk watches! Cheers!

1 like

Eigenlijk best wel modern grail materiaal. Heerlijk.

2 likes

Ja echt werkelijkwaar prachtig, maar 14.000 euro is wel behoorlijk aan de prijs. Overigens vind ik (from a horological point of view) het hem wel dubbel en dwars waard. Inderdaad echt modern grail materiaal.

Het probleem is dat je voor dat geld ook een heerlijk vintage origineel kan uitkiezen met verse service… en dan weet ik het wel hoor.

5 likes

Ik ben inmiddels wel over die hoge prijs heen. Ik stoor mij vooral aan de onzin die dit prijskaartje moet verantwoorden. Natuurlijk geldt dat voor bijna elk horloge in het luxesegment. Maar dit horloge zou door één horlogemaker in een speciaal atelier worden geassembleerd en gereguleerd…ja nou en, dat doet toch iedere Omega horlogemaker bij een full service (700 euro?). Daarbij blijft de basis bij alle Moonwatch uurwerken (861, 1861 etc) de Lemania 1873 en van de 321 de Lemania 2310 -allebei bijna gelijke architectuur-, dus zo’n rocket science was het ook niet om de 321 weer tot leven te brengen. Het is daarmee tevens een homage uurwerk. Ik heb meer met het moderne 3861 uurwerk.

321
afbeelding

861
afbeelding

Dus prachtig horloge maar die prijs is gewoon jammer. Ik denk dat betaalbare nieuwe Speedmasters ook verleden tijd zijn. Dus sla je slag nu het nog kan :wink:

3 likes

Cool ding. Maar zou liever een FOIS scoren voor een fractie van de prijs.

Ook niet echt fan van glazen casebacks.

1 like

Zo is het precies. En misschien voor die prijs nog een leuke Connie voor ‘erbij’ ook.

Mee eens, maar een 321 in een soortgelijke staat is niet veel goedkoper. Denk dat dit ook voor klanten is, die vintage kunnen waarderen maar meer vertrouwen hebben in een nieuw product, met garantie en dat ieder krasje van hen is.

1 like

Ja natuurlijk stukje zorgelozer dan vintage…

Categorie RLC :grin:

3 likes

Qua looks geslaagd, qua prijs dramatisch. Maar overal is een markt voor.

Ik heb liever een opvolger voor de huidige Speedmaster met saffier. Hopelijk komt die ooit nog.

Today is your lucky day, want die bestaat gewoon hoor…

Bedoel juist een opvolger voor die variant.

Mijn wensen: dunner, keramische bezel, master uurwerk :slight_smile:

Dunner gaat niet gebeuren, maar ik vermoed wel dat de nieuwe Speedmaster Moonwatch (het reguliere model) een keramische lunette en natuurlijk het 3861 Master Chronometer uurwerk gaat krijgen. En een prijskaartje 2000 hoger dan de huidige…gok ik. Ik ben er niet op tegen, ik vind de huidige met alu lunette, hesalite glaasje en het werkpaard 1861 uurwerk ook al super, maar ik ben ook groot voorstander van verandering.

Volgens echte kenners zou het al in april bekend gemaakt worden, maar door COVID19 is dit uitgesteld, net als de “lancering” van de nieuwe Silver Snoopy die pas afgelopen maand bekend werd gemaakt.

Dan wacht ik nog even in spanning af :slight_smile:

Ik heb er een gehad met hesalite glas. Ik vind de look mooi, maar het voelde net iets te verouderd. Dus ik ben benieuwd!

1 like

Dan zou het zoiets kunnen worden (Photoshop die ik voor de release van de 321 Ed White had gemaakt). Keramische lunette, applied indexen en logo en alles haarscherp.

7 likes

Ziet er heerlijk uit!

1 like

Heerlijk zeg, sign me up.

Moderne Speedy lijkt me wel iets, ceramic lunette, bol saffierglaasje, flatlink bracelet, cal. 3861, en prijskaartje om en bij de 6-7k.

2 likes

O boy, echt goed dat Omega eindelijk een nieuwe versie van de Speedmaster heeft geintroduceerd! Even serieus, weet iemand hoeveel verschillende versies van de Speedmaster Omega heeft gemaakt?

1 like

Dat valt, naast die limited edition shenanigans, best wel mee hoor. De basis Speedmaster is al bijna 60 jaar zo goed als onveranderd.

1 like