Hodinkee Talking Watches with Bethenny Frankel

Deze aflevering gaat wel wat discussie opleveren denk ik.

Ik heb veel respect en bewondering voor iced out AP’s en gouden Daytona’s.

1 like

Om de discussie maar te starten, een aantal horloges hebben het zo te zien wel zwaar gehad, diepe krassen op de AP die ze van een ex heeft overgehouden. Ergens zonde, aan de andere kant moet ze ook lekker zelf met de horloges doen wat ze wil.

Verder was mevrouw coltrui vooral aan het herhalen wat Bethenny vertelde, een van de mindere talking watches tot dusver.

1 like

ik dacht net: ze worden tenminste gebruikt.
die AP die betrokken geweest is met een diamant explosie links, vind ik best een cool dameshorloge

2 likes

Het zijn inderdaad wel horloges die je minder vaak ziet, dat maakt het leuk om over de collectie te horen.

1 like

Vind haar persoonlijk niet iemand die alleen maar met geld smijt. Zijn wel aparte stukken. En anders koop je niet 3 volgouden Daytona’s.

Inderdaad, ik vond het een weinig bijzonder gesprek. Waarom je opeens ook een vrouwelijke host moet hebben als je bij een vrouwelijke collector op bezoek gaat ontgaat me een beetje.

Zo te horen de meeste gekregen van boyfriends. En een AP krijgen op de tweede date? Ik val niet op mannen maar daar voor zou ik best 2 dates met een man willen hebben. :woman_shrugging::woman_shrugging:

7 likes

Ik vind de zoveelste patek rolex AP video echt slaapverwekkend. Als iedereen met geld dezelfde dure shit koopt, dan is dat toch niet leuk meer? Die laatste talking watches van Hodinkee Japan was echt een verademing op dat vlak.

90% van alle andere talking watches videos tonen A. een rolex daytona B. een militaire submariner C. één of andere PP - en al die rijkerds zooo trots op hun unieke collectie :joy:

10 likes

Als je de serie wat kende zou je weten dat ze al vaak een talking watches sessie heeft gedaan… met mannen…

3 likes

Ik ken de serie wel maar heb het de laatste tijd niet zoveel gekeken. Ik vind het geen inspirerende host in ieder geval.

1 like

Ik vond die AP met “sprayed on” diamanten tamelijk uniek eerlijk gezegd. Nog nooit eerder gezien.

1 like

Ik ben afgehaakt na de eerste 5 daytona’s, en toen ze zei dat ze begonnen is met horloges verzamelen omdat ze… zag dat anderen dat ook deden.

:flushed:

#fake

Zo had ik het niet begrepen. Ze had al een boel horloges maar zag het nooit als “verzamelen”. Alleen later ging ze het pas zien als verzamelen toen ze in aanraking kwam met de watch comunity.

4 likes

Maar uniek maakt het toch niet meteen bijzonder? Valt voor mij al snel onder de wansmaak van het grote geld.

2 likes

Zie jij daar iemand zitten met een oprechte interesse in horloges, of iemand die graag mee blingt met de beau monde en dan ook maar een gouden Daytonaatje koopt?

Inderdaad.

Als ik geld als slijk had dan kocht ik iets écht onderscheidend. Een pols mini planetarium met echt ronddraaiend maantje ofzo.

Ja ik zie wel iemand met oprechte intresse in horloges. Maar die staat er gewoon anders in dan jij en koopt iets wat ze mooi vind ipv wellicht iets super speciaals. Zit dan niet zo heel veel verhaal achter en dat maakt het wellicht daarom dan ook niet een super interessante episode.

5 likes

Uniek maakt het in beginsel zeker bijzonder. De vraag is of het je smaak is. Het is niet mijn smaak maar ik kan het wel waarderen.

Hey wat leuk, een aflevering van talking watch fashion, euh watch status euh, talking dating with watches. Alles behalve horloges eigenlijk.

Beste zin uit dit hele interview blijft wel “I’m an original girl” yes, but is that voorgevel also original? Or real, but real expensive?

2 likes

Hoezo discussie? Bijzonder saaie collectie van een veredelde realityshow kandidate, ook al zitten er diamanten op. Ze gebruikt haar horloges, wat cool is, maar met uitzondering van een quartz FP Journe en de Bell & Ross van haar vader is het allemaal… Sja. Cartier is in mijn ogen voor dames een groter cliché dan Rollies. Dan Rollies en AP’s… Oh well. Die star-dusted was wel geinig qua steenzetting, maar er zit absoluut niks verrassends of bijster interessants bij.

Eigenlijk gewoon wat @septentrio zegt dus. :blush:

Ze haat handopwinden… Daar doet ze me heel erg aan m’n vrouw denken. :slight_smile: Maar ze zegt het zelf eerlijk: Ze draagt ze als sieraden.

Daarmee is ze wel eerlijker dan 99% van horlogeverzamelaars.

4 likes

Vind je? Ik lees heel vaak dat men hier zegt: ik keek op m’n horloge, maar ik heb niet eens gekeken hoe laat het is. Dan is het volgens mij ook een sieraad voor je.

Ik vond het een leuke aflevering, deze mevrouw geniet op haar eigen manier van horloges (en praat er soms blijkbaar mee). Ze gaat echt doelgericht te werk, zoekt naar precies het model dat ze hebben wil, waarbij het altijd een goede deal moet zijn. Helemaal top. Afgezien van de twee (!?) afleveringen van Pras die gewoon regelmatig de juwelier leeg koopt zijn Talking Watches eigenlijk altijd wel de moeite waard. Los daarvan hoop ik dat horloges ook meer een vrouwen hobby gaat worden, en ik denk dat dit weer een klein zetje geeft.

1 like