Hoe automatisch is een automatisch horloge?

Ik ook. :sunglasses:

Leer je partner de ‘Seiko-shuffle’!

Wind het horloge eerst eens helemaal op.
En dan kijken wat er gebeurt.

Ik wind zelf een automaat zo’n 20 slagen op en dan
op tijd zetten als ik het dragen ga.
Dus vanuit stilstand.
Daar na moet het horloge het zelf doen.
En als het goed is moet dit ook geen probleem zijn.

En zoals je al schreef is er voldoende activiteit met het
horloge.
Dus ja, dan moet er iets mee aan de hand zijn.
Anders zou ik het niet weten.

Die SW200-1 heeft bescherming tegen over-winden. Dat wil zeggen dat je aan de kroon kunt blijven draaien tot je een ons weegt, maar dat je niet gaat voelen wanneer je het “helemaal” opgewonden hebt. Da’s wel een dingetje.

Dus als de veerton en het echappement doen wat ze moeten doen, maar de rotor is naar de tering is er volgens jou niets aan de hand? Curieuze filosofie.

Gefeliciteerd meneer, uw auto werkt, want als u hem met startkabels start kunt u rijden. Contactslot en bobine zijn wel kapot, maar dat mag uw pret niet kreuken.

:point_down:

:point_up:

@Watch-a-noob, negeer hier alsjeblieft alles wat gezegd wordt over opwinden en dat het wel OK is als de gangreserve is wat ie moet zijn. Alsjeblieft. Het slaat nergens op.

• Controleer visueel en qua geluid of de rotor fatsoenlijk loopt
  • Draag het horloge zelf een dag of twee om uit te sluiten dat het aan je partner ligt
  • Neem met die observatie contact op met de dealer als het het horloge is
  • Lost de dealer het niet op, neem contact op met Frederique Constant zelf
  • Als FC het ook niet oplost, @PeterLC of een andere horlogemaker hier op het forum aanschrijven.

Tenzij je vrouw gewoon echt te weinig beweegt. Schop haar dan dagelijks de deur uit voor, weet ik veel, een snelwandeling in het bos.

Nee. Dat helpt natuurlijk geen reet. Die shuffle is mooi om het horloge aan het lopen te krijgen, maar doet niks tegen stilvallen tijdens gewoon dragen.

4 likes

Nee, dat was een reactie op de op zichzelfstaande post, niet op de discussie.

Fair enough, het kon alleen verwarrend werken voor de meneer die niets van horloges weet maar de vraag stelde. Vandaar. :slight_smile:

1 like

Misschien moet ik wat meer citeren…

1 like