Het verschil is marginaal.
Goed geboerd op 3 jaar tijd…
Het tegendeel…ben nu opeens blut.
En nog openstaand krediet bij de AD…
‘…Zet maar op m’n rekening’…
Wel of niet kunnen studeren is een ieder zijn eigen keuze.
Ook voor een huurwoning van 70m2 moet een kleine €1200 excl. neergelegd worden. Het gros van de werkende, niet-kredietwaardige mensen kan dat ook niet ophoesten. Ik ben niet zo gecharmeerd van de immo investeerders.
Zullen we weer on-topic gaan en dit eventueel verderzetten in PM? Dwalen een beetje af
idd…mag geen naam hebben.
In België betaal je ongeveer 650 euro/ maand voor 72m2… appartement met 1 slaapkamer.
Dat is dus nog wel haalbaar hé.
On topic, mij niet “beïnvloeden” hé…
Ik wil het niet, maar ik ben erg beïnvloedbaar… Probeer dan ook als ikbiets leuks zie minstens een dag te wachten; bedenktijd is dan bezintijd.
En dat helpt bij mij!!
waar is je cyclops?
D’Angelo’s tweede plaat was fantastisch, deels omdat ie zich door het betere Prince-werk had laten beïnvloeden.
Invloed is prima, zo lang Stalin hem niet uitoefent.
Alles goed en wel. Het forum brengt mij veelal wel op diverse gedachtesporen. Of dit als beïnvloedbaar is te beschouwen, zal een discussie van semantische aard zijn.
Iedereen is beinvloedbaar, kijk maar eens naar dit filmpje van Victor (knikker kopen iemand?):
Wat een paar baby geluidjes al niet te weeg kunnen brengen:
Waarom denken jullie dat richemont / lvhm, Seiko group en vele andere maar wat graag geld gireren aan bloggers/influencers (de naam zegt het al) om sturend op te treden.
Als je echt een geestig boek wilt lezen over het onderwerp: trust me, i’m lying van Ryan holiday.
Hoe graag ik ook zou willen geloven dat ik niet beïnvloedbaar ben door een sterke mening te hebben, ik ben heel beïnvloedbaar en dat is niet erg.
Uiteindelijk willen we allemaal “behandeld worden alsof we speciaal zijn”, al dan niet gevoed door ins ego. Als we dat zouden weten, zouden we het misschien minder doen.
P.s: ik ben erg benieuwd of er een Russisch trollenleger kan worden ingehuurd om fora af te struinen om positief of juist negatief over een merk te schrijven…
P.p.s. Zonder fora/internet zou ik NOOIT ook maar een Grand Seiko hebben aangeraakt
Ik ben zeker wel beïnvloed door het forum. Je ziet toch bepaalde modellen voorbij komen met wristshots, die je anders niet zo snel gezien zou hebben. Als je die modellen vaker ziet, ga je ze toch steeds meer waarderen. Of misschien wel minder (had ik bij de speedmaster).
Ik voel me hier net een goudvis in een vissenkom, met het korte termijn geheugen van een rondje zwemmen. En iedere keer weer dat onderwaterkasteeltje zien weer zien.
Telkens als ik denk een idee over een horloge te hebben gebeurt het volgende:
“ik vind rolex gewoon niet mooi, hé dat is een mooie rolex”
“Ik hou niet van Breitling, is mij te bling, hé dat is een mooie superocean herritage”
“Damasko is niet mijn ding, hé dat is een mooi stukje van @SwedishChef, mooi horloge”
“die bond omega seamaster is mij te, hé dat is een mooie seamaster”.
Mijn wispelturigheid is 100% ingegeven door het forum, dank allen daarvoor. Het maakt de hobby schitterend.
veel veranderingen, vee invloeden, maar zijn er ook leden die er achteraf spijt van hebben gehad om van merk te veranderen? en eventueel ook terug zijn gegaan naar hun eerste liefde (horloge dan)?
Opvoeding is één grote beïnvloeding. We zijn allemaal kind geweest…