Leuk leesvoer. Hoe belangrijk vind je wat anderen vinden wat je draagt. En speelt dat een rol in je keuzes…
http://www.ablogtowatch.com/ask-audience-watch-brand-recognition-imortant/
Leuk leesvoer. Hoe belangrijk vind je wat anderen vinden wat je draagt. En speelt dat een rol in je keuzes…
http://www.ablogtowatch.com/ask-audience-watch-brand-recognition-imortant/
Ik ben nog nooit door iemand gevraagd wat ik draag, en heb zelfs nog nooit een opmerking van welke aard dan ook over een horloge gehad (afgezien van andere horlogenerds). Gouden klatsers inclusief.
Ik ga er dus van uit dat niemand (behalve ‘kenners’) het ook maar iets boeit, dus dan is de vraag eigenlijk al beantwoord.
Ik heb zoals zo velen blijkbaar voor de 2e optie satisfied gestemd. Maar ik zoek niet perse niche merken. Ik kan net zo goed van een Rolex genieten.
Voor mij is het niet zozeer dat mensen zien wat ik draag, maar wat voor mensen. Als ze vragen “wat mot dat kosten” dan haak ik al snel af. "Als ze vragen of dat er 1 is uit '95 nog net met tritium of al voorzien van luminova, dan lopen ze t risico na een half uur nog met me te staan praten.
Ook ander volk hoor. Droeg n keer n citizen bi color duikertje. Komen mn vader en ik een kennis v em tegen. Maken kort n praatje. Zegt pakt die vent uit t niets mn pols en zegt iets van "zozo, heb je een Rolex v je pa gekregen!"
Ik dacht what the f!?! Waar slaat dat op? Je hebt dus ook mensen die t om andere redenen boeit.
Zelf boeit het me niet veel of anderen zien wat ik draag. Maar als ik iets moois bij iemand anders zie, maak ik er vaak wel een opmerking over. Meestal resulteert dat in de leukste gesprekken.
Helemaal niet belangrijk
Zeer belangrijk. Waarom betaal ik anders duizenden euro’s voor een klok? Echt niet om de tijd af te lezen…
Alles voor de shine jwz
Ik lees hier (en elders) al jaren voornamelijk het sociaal wenselijke antwoord op deze vraag: 'Ik ben totaal niet geïnteresseerd in (h)erkenning van mijn horloge. Het intersseert mij niets wat anderen ervan vinden. En ik draag mijn horloge 100% voor mezelf.'
Maar ik heb dit altijd een heel onwaarschijnlijk en onlogisch antwoord gevonden.
Als WIS vind je horloges bijzonder interessant en belangrijk. Je horloge is een deel van je identiteit, van wie je bent en hoe je je voelt. Horloges roepen sterke emoties bij je op. Je kijkt het liefst de hele dag naar horloges, je leest er graag en veel over, je bent actief op internet op fora, eventueel FB-groepen, je vindt het bijzonder leuk om met mede-horlogeliefhebbers over horloges te praten. Verder heb je veel tijd, energie en vaak geld gestoken in je horloge(s) en je bent gewoon hartstikke trots op je klok…
En dan ga je hier met droge ogen zitten beweren dat 't je geen r&&t uitmaakt wat een ander van je horloge vindt of überhaubt ziet wat je draagt?
Yeah, right!:En de paus is vandaag moslim geworden! Dit kan twee dingen betekenen:
a) Je spreekt de waarheid, want je bent een robot en kent geen gevoelens en emoties.
b) Je jokt een ‘klein beetje’. Je denkt dat het ‘not done’ is om toe te geven dat je het toch eigenlijk wel heel leuk vindt om erkenning te krijgen voor jouw goede keuze.
Ik moet nu een beetje gokken. Heb er geen onderzoek naar gedaan. Maar ik gok dat de meeste WIS toch in de laatste categorie vallen. En misschien is het inderdaad niet heel erg bescheiden om dit te willen. Maar kom, je bent ook maar een mens en je kickt nou eenmaal op horloges en dat mag best!
Nou zoals al eerder genoemd, mensen in mijn directe vrienden/kennissen kring hebben sowieso erg weinig met horloges. Een paar vragen wel altijd naar wat ik draag, maar vaak gewoon uit beleefdheid ;).
Natuurlijk is het leuk als iemand vraagt wat je draagt maar kan me wel vinden in het bericht van @marnixmoed, het is toch wel de manier waarop die het verschil maakt.
Maar als ik rekening zou gaan houden met wat andere mensen van m’n horloge vinden, dan zou het een hoop saaie en veilige keuzes worden. Niks voor mij.
En als ik op de bus sta te wachten en uitverveling naar m’n pols loop te turen, vind ik het toch vooral fijn als ik het zelf een mooi ding vind
dat geloof ik inderdaad ook niet
Lijkt me duidellijk.
Hollands calvinistisch denken. De argumenten in het artikel zijn best valide. Om de tijd af te willen lezen heb je geen horloge meer nodig in 2016. De tijd kun je zo langzamerhand overal elders wel aflezen. Blijft over de functie van sieraad. Natuurlijk kun je een sieraad dragen puur voor jezelf. Maar ik geloof er geen moer van. Je draagt ook iets om wat uit te stralen. Net zoals je kleding uitzoekt. En natuurlijk is een groot deel wel voor jezelf. Maar ik geloof er niets van dat dit voor de volle 100% is.
Jij doet dat. Betekent dat iedereen dat dan doet? Interessant
Maar ik geef dat ook onmiddelijk toe Zit daar niet zo mee. Ik zou het onwaarschijnlijk vinden dat ik de enige ben.
Dan zou ík jóuw stelling iets anders neerpennen
Ik ben een oudere man. Ik heb totaal niet de behoefte iets uit te stralen naar anderen toe. . Misschien is het de leeftijd. Ik draag al dagen mijn Xemex en geniet er dagelijks van. Geen mens die het verder ziet.
Het ging om het artikel waar ik een link naar plaatste
Wat is oud.
Ik ben ook een oudere man , en het boeit mij totaal niet wat een ander er van vind wat voor klokje ik draag .
Hoop oude mannen hier
Ik vind het niet belangrijk, maar mijn horloge mag best gezien worden!