Hoe belangrijk vind je dat mensen zien wat je draagt

Tsja, ik ga liever een avond uit met een fraai horloge dan een horloge van 5 euro van de markt. En zo’n horloge verstop ik niet onder een trui.

Ik kwam dit artikel gisteren tegen en moest gelijk denken aan het topic over welke beater er mee ging op vakantie en een Tag Heuer op de lijst stond. Je kon wachten op de eerste reactie hierover :slight_smile:

Ik draag juist zoveel mogelijk onopvallende horloges merk ik,
( * onopvallend is niet gelijk aan rommel )
ik heb wel allerlei wilde Swatch horloges en Allesi’s etc maar
het fijnste is iets onopvallends dat comfortabel draagt en feitelijk
qua functies met 4 vingers in de neus rond een Rolex rondjes danst.

grt. Gerard

2 likes

De mens is een sociaal dier. Geaccepteerd en liefst gerespecteerd worden, is belangrijk voor een mens en was in de oertijd zelfs noodzakelijk om te kunnen overleven. Dus jouw voorouders waren daar in ieder geval goed (genoeg) in.:wink: Maar geloof mij vooral niet. Google wat onderzoek bij elkaar. Er is genoeg over onderzocht en geschreven. Maar, als ik jou zo inschat, weet jij dit best.:slight_smile:

In Nederland zit in onze cultuur ingebakken dat je vooral niet te koop mag lopen met wat je hebt bereikt en bezit. In veel andere landen is dit vaak anders. En ik heb gelukkig ook van huis uit meegekregen dat je best trots mag zijn op wat je met hard werken hebt bereikt.

Maar er zullen altijd mensen blijven die zich hier toch een beetje voor schamen en zich hiervan zelfs niet eens bewust zijn. Ja en dan heb je nog die paar robots zonder gevoelens en emoties, natuurlijk.:stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ik besef dat hierover eindeloos doordiscussiëren zinloos is. Hebben we trouwens al vele malen gedaan hier. Been there, done that en ik ga dus weer even wat anders doen!:slight_smile:

3 likes

Waar het om gaat is dat je steeds “je” zegt als je ik bedoelt. Dat neem ik ten minste aan, want anders veralgemeniseer je je eigen gedrag als de enige.

1 like

Wel leuk gezegd. :grin:

Ik vind het belangrijk.
Net zoals een beetje leuke kleding en dat je haar een beetje fatsoenlijk zit belangrijk is.
Als het echt niks uitmaakte , dan een swatch , slippers en korte broek van de wibra :wink:

3 likes

Nee hoor. Ik bedoel niet ‘ik’. Nogmaals:[quote=“TagEd, post:23, topic:77137”]

Google wat onderzoek bij elkaar. Er is genoeg over onderzocht en geschreven. Maar, als ik jou zo inschat, weet jij dit best.:slight_smile:
[/quote]

Maar nu is m’n span of attention echt op z’n eind, wat betreft dit onderwerp. Ik heb erover gezegd wat ik wilde zeggen en ga weer even wat interessanters doen.:wink:

1 like

Heel belangrijk, qua kleding netjes en opvallend/verschil makend, qua horloge iconisch en mooi.

1 like

Ik zie hier wat omgekeerd snobisme.

1 like

Wat is dat? :slight_smile:

Voor mij maakt het niet uit of ze weten wat voor horloge ik draak het enige wat ik belangrijk vind is dat ze begrijpen dat het horloge ver buiten hun bestedingsbudget ligt.

15 likes

:joy:

2 likes

Precies.

maar ik jok niet. Ik durf best toe te geven dat ik het leuk vind als anderen interesse in mijn (goede)keuze hebben.

Ik moet toegeven dat de meesten alleen vragen hoeveel dat die heeft gekost en dat ook de meesten alleen een rolex als duur merk kennen. Als ik dan een paar, voor ons horloge pipo’s, bekende merken noem gaat er nog steeds geen lampje branden, terwijl die merken groots in beeld komen bij allerlei verschillende sporten op tv.

Afgelopen weekend zelfs nog vertelde ik een persoon dat ik een mechanisch automatisch horloge droeg en er geen batterijtje in zat. Hij vroeg dat ik zeker ook over water kon lopen …

Je hoeft dus eigenlijk niet te rekenen op erkenning al zouden we dat wel leuk vinden.

1 like

Ik liep laatst op Utrecht CS met mijn Oppo hoofdtelefoon op, en werd daarover aangesproken. Ik draag echt die Oppo niet omdat wat anderen denken van een ouwe vent met een hoofdtelefoon op, niemand herkent het merk sowieso, behalve een echte liefhebber. Het leuke is een liefhebber tegen te komen en over audio te lullen.

2 likes

100% mee eens
Als iedereen hier alles puur voor zichzelf deed, zouden topics als bijvoorbeeld “wat dragen we vandaag” totaal geen invulling krijgen, me dunkt dat het irl anders is :grin:

2 likes

Het is toch heel wat anders om plaatjes te delen met mede liefhebbers, dan een klokkie om te doen voor de massa horloge analfabeten. Juist die laatsten dragen vrees ik een horloge dat afgrijselijk lijkt op een mooi klokkie als ze willen showen. Geen hond die het verschil ziet. De nepper markt wordt gedragen door show offs. Niet de echte markt hoop ik toch echt. Niet alleen qua horloges, maar ook tassen enz.

2 likes

Ben gestopt met vragen wat ze draagt, kreeg er alleen maar gezeik mee …

Toch is dat voor mij grotendeels niet zo. Kijk, ik vind het leuk om likes te krijgen als ik een foto plaats in ‘wat draag je vandaag’. Dat komt omdat jullie allemaal horlogefanaten zijn en ik jullie mening op prijs stel. In zoverre wil ik nog wel met je meegaan: ik voel me ergens wel gesterkt in mijn persoonlijke keuzes als jullie mijn horloge liken. Overigens heb ik nog nooit een horloge om die reden om- of afgedaan, of ge- of verkocht. Buiten het HF om interesseert het me werkelijk en oprecht geen hol wat iemand er wel of niet van vindt.

2 likes

Het interesseert mij weinig wat anderen van mijn klokjes vinden zolang ze die niet associeren met patsers. Daarnaast blijft het leuk als iemand mijn horloge mooi vindt - schuilt er niet in iedere WIS een beetje ijdeltuiterij?

Sierraden (en horloges in het bijzonder) dragen nu eenmaal bij aan je identiteit. Of eigenlijk: aan je beoogde imago (zoals gedefinieerd in de marketing / PR). Vanuit dat oogpunt is het niet erg waarschijnlijk dat een WIS horloges uitsluitend voor zichzelf draagt. Beetje bogus, dat artikel…

1 like

Gezien op de meeting toch ? Mooi ding.

1 like