Ik ben al 10 jaar lang rete trots op mijn horloge en kijk dan ook veel te vaak naar (niet eens om de tijd te weten)
Uiteraard vind ik het leuk als iemand de Seamaster herkent, maar vrijwel niemand in mijn omgeving heeft een klik met horloges. Sterker nog: de meesten dragen er niet eens een (of vallen ver buiten een dergelijk budget)
Wel ben ik zelf heel vaak polsen aan het scannen en soms begin ik er dan zelf een gesprek over.
Dus:
belangrijk: nee
leuk als mensen hem herkennen of over beginnen: ja
trots: zeker weten
De enige die mij zo nu en dan complimenteert met wat ik die dag om de pols heb is mijn baas, die zelf ook een kistje vol heeft volgens mij, maar dan van allerlei modehorloges. Die heeft geen idee van wƔt ik eigenlijk draag, maar hij waardeert ze vooral om de looks.
Ik draag mijn horloges voornamelijk omdat ik het zelf leuk vind, maar een complimentje krijgen vind ik -net als iedereen- uiteraard altijd leuk.
Ja, dat heb je met zoān Cactus. Soms ineens effe de weg kwijt. Zo vindt niemand er wat van maar ineens kan het commentaar niet van de lucht zijn, net een bijzonder horloge.
Wacht , ik heb hier nog een stapel vooroordelen en stereotypes die spontaan verschijnen bij dat woord
Ik ervaar min of meer het omgekeerde, hoe vreemder het horloge(minder goed te herkennen) , hoe meer ik mij soms moet verantwoorden waarom ik hem dan toch heb. Niet dat ik dat erg vind, zij hoeven mijn keuzes niet te snappen, zolang ik dat maar zelf doe
Ik vind het niet belangrijk wat mensen van mijn horloge vinden, maar vind het absoluut wel leuk als ze er naar vragen / een opmerking over maken.
Ik weet dat ik van aparte, opvallende horloges hou en dag het merk wat ik draag door de meeste verschrikkelijk wordt gevonden, maar aangezien ik er mee moet lopen en ik ze betaal, bepaal ik wat ik om doe⦠Ik vind persoonlijk het horloge de ultieme sieraad voor de man, daar waar ik zelf niet zo van de kettingen, ringen en armbanden ben, dus van mij mag een horloge dan ook opvallen als dag het enige sieraad is wat je om hebt. Hou zelf niet zo van de 13 in een dozijn horloges al kijk ik er wel graag naar (ik bedoel hou over het algemeen ook niet van blond, maar kijk er ook graag naar )
Dus in de eerste plaats absoluut voor mezelf maar de aandacht die je er mee krijgt en gesprekken die daar op volgen kan ik zeker waarderen!
Mag 81 jaar oud zijn? Totaal niet belangrijk, maar ik voel me toch wel enigszins gevleid als mensen mijn horloge opmerken en daar een opmerking over makenā¦