Niet, ik ben een enorme techniek liefhebber, en vooral als er een verhaal aan verbonden zit. Ik draag mijn horloges eigenlijk zelden.
Mijn werk is behoorlijk dynamisch, geef leiding aan een team van ingenieurs in Europa en ben verantwoordelijk voor project management. Maar schroom niet om bij een key klant bezoek ineens zelf een 60 liter V16 dieselmotor open te maken. Dan wil je geen schade aan je IWC of zo.
Dus als ik bij gelegenheid een klokkie omdoe dan wel graag onder een mouw.
Ik ben juist zo gefascineerd door de techniek en betrouwbaarheid op een zoân kleine schaal, en dat is mijn interesse.
Vindt het wel leuk om een compliment te krijgen, maar boeien nee dat niet.
Grtn Leen.
Zucht, waren de dames allemaal zo makkelijk
Ik probeerde alleen generaliserend duidelijk te maken dat in verschillende fases in t leven (waarbij ik al aangaf dat t niet n bepaald leeftijd hoeft te zijn), dat bepaalde behoeften, wensen, voorkeuren, etc best es anders kan zijn dan de resultaten v n bepaald onderzoek. Die heeft vaak ook met bepaalde parameters te maken.
Dus het is best mogelijk dat je voor 99% t horloge voor jezelf draagt. En daarbij kan t ook bv zijn dat je t ene horloge voor jezelf draagt. N oerlelijk maar oh zo degelijk ding, en je dress watch bv juist om mee te pronken.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik draag mijn horloge alleen voor mijn eigen plezier (en om te zien hoe laat het is ;)), het maakt me niets uit of mensen het mooi of sjiek vinden.
Aan de andere kant vind ik het wel leuk als mijn horloge een andere enthousiast opvalt en daardoor een gesprekje ontstaat.
RE(S)TART
Oh my god!..Im having fun here!
Thanks!!!
Ohh Shut up!
Were talking watches here
En on topic:
Ik maak zelf uit wat en waar en wanneer ik wat dan ook draag.
Swavee!
Ja, ik bedoelde zeewier.
daâs waar ookâŠhet voedzame zeewierâŠ
Tandenstokers?!
En als je het echt niet meer weet deze
En klaar!
Leuk topic. Grappig om te zien dat horlogisten eigenlijk ook nét mensen zijn.
Met mijn calvinistische inslag pas het niet helemaal om uitermate uitbundig sieraden te dragen en dergelijke. Ik ben wel een klein beetje van de soberheid. Maar wel met stijl. Ook een horloge moet passen bij het pak wat ik draag of de vrije tijdskleding die ik aan heb.
Zoals zovelen zeg ik: âHet interesseert me niet wat anderen wel of niet zienâ. Ik rijdt ook een Citroen Cactus als lease auto omdat uiterlijk me niet interesseert. Een Volvo of Audi had ook gekund.
Toch ontken ik niet dat ik het soms jammer vindt als iemand mijn horloge niet âherkentâ als merk horloge. Of âgevoelloosâ zomaar aangeeft dat een automaat dan wel leuk is, maar iets roept in de trant van: âEcht zuiver lopen doetâie dus niet, das dan toch zonde van je centen?â
In mijn omgeving (familie, vrienden, etc.) heb ik ook niemand die interesse heeft in horloges, behalve mijn dochter.
Wel kom ik soms bij zakelijke relaties Longines, Oris of Tag Heuer tegen. Dat levert dan inderdaad herkenning en gespreksstof op.
Maar, het is een beetje hetzelfde als met elke hobby⊠je hebt er iets mee omdat het je zelf interesseert. Een ander vindt het zonde om er geld aan uit te geven, maar geeft wel een paar honderd euro uit aan rookwaar, drank of elke week een paar keer uit eten te gaan, om maar wat zaken te noemen.
Die mensen die het hardst roepen dat ze een duur horloge maar vaag vinden en zonde van het geld, kopen wel met het grootste gemak een BMW 7 serie terwijl ze daarna amper nog rond kunnen komen, want ja, dat onderhoud he.
Het argument: âBen altijd een BMW liefhebber geweest, daâs mijn hobby, ik heb er ook hard voor moeten sparen hoorâ. Klinkt ook nog een beetje verontschuldigend. Dat is hĂșn keuze, en het Ăs niet mijn smaak, maar wie ben ik om daar iets van te zeggen? Dit is overigens een recent praktijkvoorbeeldje wat ik in mijn omgeving tegenkwam.
En, horlogisten onder elkaar praten erover. Geen probleem toch? Ga maar eens naar een (klassiek) concert als liefhebber. Daar praat je toch ook over je muziek? Maar je bent wel met gelijkgestemden. Dus je hoeft niet te gokken dat iemand er iets van vindt. Met een horloge om je pols in de âpublieke ruimteâ is dat anders.
Kortom, ik draag mijn horloges omdat ik het leuk vindt, ik zowel de diverse technieken (quartz, automaat, mechanisch) kan waarderen en soms âhoopâ dat iemand iets van een bepaald klokje zegt.
En nee, als iemand er een compliment over geeft voel ik het als een soort waardering en niet om me er opgelaten over te voelenâŠ
Als mensen niks zeggen, ook goed: âIk heb iets om mijn pols wat jullie waarschijnlijk niks interesseert, maar ik voel me er prettig bij.â
Mijn 2 centen.
Zeker een erg leuk en interessant topicâŠik lees het dagelijks met veel plezier en interesse. Ik heb al eerder gereageerd met mij 2 cents en betrap mij erop dat ik de gedachtengang van vele andere leden deel of op zân minst grotendeels op waarde kan inschatten. DusâŠkeep 'm comingâŠ
- Ik geniet zelf van mijn horloges en nieuwe aanwinsten. Het aflezen van de tijd is bijzaak geworden
- Ik weet dat de meeste andere mensen de liefhebberij niet hebben en ik daarom niet kan verwachten dat men specifieke interesse toont, en dat vind ik helemaal ok
- Indien er toch iemand interesse toont dan is dat vaak extra leuk, en dan tracht ik iets te vertellen over de achtergrond van het horloge en waarom ik 'm zo mooi of interessant vindt. Vaak merk je dat deze tekst&uitleg al snel te uitvoerig wordt, immers de persoon heeft nu eenmaal niet de diepe interesse en/of know-how mbt horloges. Dus daar moet je rekening mee houden
- horloge als status symbool? Voor mijâŠNihil-komma-nul ! (oudjes kennen jullie deze nogâŠja toch?
)
Eh, 't was natuurlijk ook om uit te dagen, want ik weet wat ik me met de Cactus op de hals gehaald heb⊠en inderdaad ik heb een Audi gehad⊠maar zooooo saaaaai.
Hij is gewoon praktisch, de vrouw heeft een kast vol Tupperware, dus even een paneeltje vervangen is geen probleem. Koud heb je het er ook niet in, het isolatiemateriaal zit alleen aan de buitenkantâŠ
Overigens nog niet eens voor het uiterlijk, want dat moest in het afgelopen jaar echt wel even groeien. Maar momenteel lach ik iedereen uit, want een Cactus is nu eenmaal anders en ja dat waardeer ik wel. 't is een snoepie, zeg maar. En even de categorie van het Topic: wat andere ervan denken interesseert me niet.
Ik rijdt een cactus, hou van klassieke muziek, draag wat duurdere horloges (en wissel wel eens een paar keer per dag ), heb een vak wat niemand in de familie begrijpt⊠dus zeg nou zelluf. Best afwijkend en ik heb er vrede mee.
Ik kijk vaker op mijn horloge dan op mijn bankrekening!
Klinkt logischâŠ+ horloges = - bankrekening
Mooi ding!
Ik draag mn horloge omdat ik het zelf fijn vindt om naar te kijken en omdat het voor mij wat betekend. Het boeit me dus niet zoveel dat anderen precies herkennen wat ik draag en daar een oordeel over hebben. Wat ik wel fijn vind is wanneer anderen herkennen dat ik trots ben op waar ik voor gekozen heb. Ik vind een opmerking als âmooi horloge heb je aanâ fijner als âdie âdit en datâ die je aan hebt is een mooi duur horlogeâ.