Nope. Ik heb bijv. nauwelijks interesse in omgang met anderen in mijn privé leven, ben veel liever op mezelf.
Wat anderen dus vinden ( als dat al gebeurd )van mijn horloges gaat nogal langs me heen
Dit.
Veel mensen weten dat ik van horloges hou dus ze komen vaak vanzelf op me af om het te vragen. Out of nowhere gebeurt me dat eigenlijk nooit. Al knoop ik regelmatig wel een gesprekje met iemand aan als ik zie dat hij iets leuk om heeft.
Ik heb in de metro van Amsterdam, terugkomend van een wedstrijd van Ajax, een man aangesproken over zijn mooie Panerai. Hij was netjes gekleed met stropdas. Ik niet. Hij keek me aan met een blik van: “ga mijn plee ontstoppen flapdrol”, mompelde iets onverstaansbaars, en wende zich tot zijn reisgenoot, en begon met hem een gesprek.
Zo zie je maar , ook flapdrollen dragen stropdassen
Als het niet belangrijk is wat anderen ervan weten, waarom posten jullie dan in 'wat draag je vandaag '-topics?
En als je dan wat minder positief commentaar geeft dan trekken het zich toch wel aan.
Ik draag mijn horloge voor mezelf en soms naar gelegenheid. Probeer wel horlogeliefhebbers tegen te komen maar tot nu toe geen succes. Als ik mijn rolex draag, krijg ik mensen die willen weten hoeveel het heeft gekost, waar heb je gekocht. enzo… Maar met een Zenith vraagt niemand me iets. Kennelijk trekt rolex een bepaald publiek.
Ik draag ze voor mezelf, maar vind het wel leuk als mensen me naar m’n horloge vragen. Laatst in de trein sprak een conducteur me aan op m’n Seamaster. Leuk gesprekje gehad, hij bleek zelf een ouder exemplaar thuis te hebben liggen.
Amen Totaal mee eens, ik vind het leuk als mijn horloges opgemerkt worden… Maar niet omdat ze “duur” zijn maar omdat mensen ze mooi vinden.
Mooie gordijnen, passen er goed bij
p.s. dit is mijn laatste aanwinst:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/-ZkAAOSwwpdW6FKO/s-l225.jpg
is het goedkoopste horloge uit mijn verzameling, maar ben er erg blij mee.
Daar ben ik eigenlijk niet mee bezig.
Af en toe maakt iemand een opmerking en dat is leuk. Maar verder kijk ik vooral zelf graag naar het horloge dat ik draag
Meestal moet ik het onderwerp ‘horloges’ eerst zelf aansnijden, voordat men een blik op mijn pols werpt. En dat doe ik helaas maar weinig, omdat bijna niemand in mijn omgeving geïnteresseerd is. Verder stem ik in met wat Wolfje1970 al opmerkte: er zelf van genieten is eigenlijk al genoeg.
Daar staat tegenover dat ik soms mensen ontmoet van wie ik totaal niet had verwacht dat ze ook maar iets om horloges geven, en die met opgerolde mouwen ineens iets prachtigs blijken te dragen. Vorige week een afspraak gemaakt met iemand die bij kennismaking een Moonwatch bleek te dragen. Het gesprek kreeg zo een leuk staartje.
Mij interesseert het niet. Ik draag ze lekker voor mezelf. Ik vind dat nog iets helemaal anders dan samen de hobby delen met andere enthousiastelingen via bvb ‘wat draag je vandaag’.
Heel eerlijk gezegd behoor ik denk ik tot de zeldzame 1% die het oprecht vervelend vind als mensen iets over mijn horloge’s zeggen.
Voorbeeld; paar jaar geleden op het werk was er een bevriende collega die wist dat ik horloge’s verzamel dus die vroeg op een dag in een volle kantine wat ik die dag om had en waarom enz. Gelijk krijg je dan vragen vanuit andere collega’s en ik voel me daar gewoon ongemakkelijk bij.
Ander voorbeeld; de horloge’s waar ik het meeste reacties (positief nog wel) op heb gehad heb ik vrijwel daarna gelijk verkocht (Speedy en Sub), vind dat gewoon niet prettig als men er iets van zegt. Kan me dan vaak opgelaten voelen en weet me niet echt een houding te geven. In beiden gevallen een gevoel van jezelf moeten verantwoorden.
Misschien moeilijk te geloven maar ik hecht dus écht geen waarde of ontleen absoluut geen status aan dit soort zaken, ongeacht wat de onderzoekers zeggen. Het heeft voor een deel met mijn karakter te maken maar ook een ander deel dat het lastig vind om een tussenweg te vinden??? Bijv. enkele vrienden/vriendinnen van me hebben of zitten in de schuldhulpsanering, leg dan maar eens uit dat je net een paar duizend euro heb betaalt voor een horloge wat dan niet eens precies op tijd loopt en je ook nog dagelijks moet opwinden… Aan de andere kant zijn er die mensen die serieus vermogend zijn maar juist súper normaal zijn. (rijden een 2e hands japanner of al minstens 2 decennia dezelfde fransoos en kopen zelden nieuwe/luxe/dure spullen en hechten dus 0 waarde aan status of geld. Die zien daar gewoon het nut niet van in dus leg aan zulke mensen maar eens uit dat je weer een nieuw horloge hebt gekocht van X euro, dan stuit je op een muur van onbegrip waardoor je je nog ongemakkelijker voelt omdat hun het zich makkelijk kunnen veroorloven.)
Vind de vergelijking met bijv. Bosch en Duin tov. Laren wel mooi; (tijdje in BD gewoond en een periode in Laren gewerk dus heb het met eigen ogen mogen aanschouwent)
In Laren wonen mensen die graag gezien worden en met hun nieuwste glimmende Porsche (standaard uitvoering niets bijzonders) paraderen door het dorp. In Bosch en Duin wonen mensen met een (bespoke) RR Phantom waarmee ze gewoon de boodschappen gaan doen in Bilthoven.
Kort gezegd; de een doet het voor de show, de ander omdat die gewoon het vakmanschap waardeert en optimaal wil genieten van wat hij heeft.
*edit; ben moe dus sorry als het verhaal nogal warrig overkomt.
ps. BD verandert de laatste tijd ook steeds meer met de gigantische nieuwbouwhuizen wat wel jammer is maar de strekking blijft hetzelfde.
Dat doe je dus wel door het vervelend te vinden als mensen er over beginnen. Dan maak je het dus groter dan het uiteindelijk is.
Ok, dat wel! Klopt. Maar dan zou er eigenlijk moeten staan; hoe vervelend vind je het dat mensen zien wat je draag.
Dan denk ik dat de antwoorden ook weer anders zouden zijn btw.
Dat is dan ook wel weer zo