Hoe bepalen jullie prioriteiten in jullie wishlist?

Dat klopt maar is ook een andere ervaring lijkt me: in dit geval gaat men minder voor het verzamelaspect maar voor een (als het kan veelzijdig) horloge voor dagelijks gebruik.

Gaat op termijn iedereen aan het flipperen hier? :sweat_smile:

Ja

Nee hoor, niet iedereen. Maar persoonlijk zie ik flipperen niet als iets negatiefs, meer als een manier om veel te kunnen proberen en een beetje in de hobby te kunnen groeien.

3 likes

Nee

2 likes

Da’s niet iedereen

Kon trouwens wel eens reuze meevallen

Wat je het liefst wil als eerste maar mocht er een buitenkansje voorbij komen dan deze niet voorbij laten gaan.

Had zelf de Breitling als eerste aankoop in gedachte maar een blik in het blauwe gedeelte maakte dat het eerst de Seamaster werd.

:slightly_smiling_face:

Beschikbare middelen bepalen de volgorde van koop.

1 like

Ik heb een hele lange wishlist en koop vervolgens meestal wat anders :laughing:

4 likes

Ik had me voorgenomen om voorlopig niks te kopen na 5 horloges in 2021 te hebben gekocht voor mezelf en 2 voor mijn vrouw.

Een Speedmaster zou de volgende worden…

En toen kwam er een Hamilton voorbij in het blauwe gedeelte die ik ook ineens ‘nodig’ bleek te hebben.

2 likes

:joy::joy::joy::joy:

:disappointed:

Herkenbaar

1 like

Ik was me helemaal aan het voorbereiden op een nette dresswatch en toen kwam er een IWC Flieger langs. Hup, dresswatch op lang-parkeren gezet en de IWC gekocht (met 16mm dik niet echt categorie dresswatch :slight_smile:) .

Prio lijstjes zijn eer net als regels om overtreden te worden. Ik zou dan ook eerder van een shortlist spreken. En tot hoeveel horloges mag je nog van een shortlist spreken?
Overigens stond die IWC ook niet eens op de shortlist :slight_smile:

2 likes

Sinds ik getrouwd ben moet ik aankopen die meer dan 5K kosten bespreken met de vrouw. Alles daaronder kan ik mijn gang gaan. Daarbuiten speelt beschikbaarheid een rol. Als het horloge te kopen valt koop ik het. Soms vrouwlief overtuigen, maar een etentje of een leuke ring en ze is omgekocht.

1 like

Ik bepaal niets, de ADs bepalen mijn prio en volgorde…

5 likes

Jij: “Zo schatje, zullen we dit weekend eens lekker uit eten gaan?”
Zij: “Uit eten? Welk horloge wil je nu weer hebben??”
:rofl:

4 likes

Ja zo ongeveer gaan die gesprekken ja haha

2 likes

Ai dan moet je daar ineens ook nog eens voor gaan budgetteren. :thinking:

Wel herkenbaar ‘probleem’.

Heb ook een lijstje waarvan ik niet direct weet welke ik eerder moet aanschaffen.

Daarop staat dan
tudor BB36,
Rolex datejust (16xx serie of een uit midden jaren 80, liefst met jubilee)

Eventueel voor langere termijn explorer…

Nou staan er toevallig een BB36 te koop op dit forum, en ook paar vintage datejusts…

tja, en nu? :man_shrugging:

Enerzijds eerst de BB… of juist eerst de datejusts omdat de prijzen bijna sneller stijgen dan de waarde van je huis…

1 like

Ik kijk eigenlijk vooral wat ik leuk vind en daar baseer ik mijn aankopen op. Nu heb ik ook geen gigantisch budget om mee te spelen, dus kijk vooral tweedehands en dan is het de vraag wat er wordt aangeboden.

Merk wel dat ik op dit moment op een punt zit waar ik verschillende typen horloges wil proberen, er zijn een aantal typen die ik nog (niet) eerder heb gehad. Moet dat het allerbeste of duurste horloge zijn in zijn categorie? Nee, liever niet zelfs. Zou graag een diver willen hebben, heb er eentje toen ik in Duitsland laten schieten, achteraf had ik die toch liever meegenomen denk ik, klein model Citizen Promaster in het blauw. Gaaf ding en een erg goede prijs. Maar voelde mij te gepushed door de verkoopster dat ik nu moest beslissen. Dan wordt het een principekwestie en dan koop ik hem niet.

Dan zit ik nu ook (weer eens) in het blauwe gedeelte te kijken en zie ik ook diverse leuke wat meer vintage horloges langskomen van merken waar ik ook al een tijdje met een schuin oog naar kijk…

Geen wish list
Geen prioriteiten .

Last van snel verliefd worden dan weer wel.
Ik zie een plaatje, ik raak verliefd, ik ga kijken/passen en als de liefde overeind blijft koop ik het horloge.

Ik wil graag een kleine collectie van max zo’n 3 a 4 horloges en denk er erg lang over na wat ik graag zou willen, wat bij me past en wat de beste combinatie van 4 is qua draagbaarheid, materialen, merken, prijs, beschikbaarheid. Ik probeer een zo klein mogelijke collectie samen te stellen die voor mij de eindcollectie is. Hierbij is voor mij erg belangrijk: kan ik m om naar werk of niet? Het nadenken, overwegen, naartoe leven is natuurlijk genieten opzich.

1 like