Hoe beschermen jullie je horloge?

Vorig jaar heb ik voor het eerst een wat duurder horloge gekocht, met stalen band. Nu, enkele maanden later, zitten er al enkele beschadigingen op, hetgeen bij mij wel frustratie opwekt. De meeste op de band en sluiting … deskdiving hè … maar ook enkele op de kast.
Nu vond ik op internet wel een oplossing ter bescherming van de kast en stalen band (sluiting), maar dat was alleen voor enkele luxe horloges, zoals bijv. Rolex. Dit is met op maat gemaakte tape/stickers.

Nu kan ik zeker wel wat tape plakken, maar mss zijn er betere oplossingen. Hoe beschermen jullie je horloges en de stalen band/sluiting?

3 likes

Niets, krajes ed. horen erbij.

28 likes

Wellicht niet het antwoord dat je zoekt maar ik zou een horloge gaan dragen waarbij je het niet erg vindt als er krassen komen. Je wilt toch niet de hele dag uitkijken voor van alles. De eerste krasjes doen pijn dus die kun je maar beter de eerste dag erop zetten. :sweat_smile:

6 likes

Voorzichtig mee omgaan. Bijvoorbeeld een leren kunstleren matje op het bureau. Verder niks.

1 like

Ook een “niet” tenzij de coating er fabriek af al op zit (DLC/TiN/duratect/diashield etc) maar dat valt ook onder een “niet” voor de gebruiker.

Krasjes niks aan te doen oplossing Casio dragen.

3 likes

Als je echt allergisch bent voor gebruikssporen, kijk dan ´s naar Damasko, Sinn (gehard staal) en sommige modellen van Seiko en Citizen en enkele microbrands (speciale coatings).

4 likes

Eerste en enige juiste antwoord!

Hoort erbij, niet janken als het gebeurt maar
lekker genieten van het dragen!

14 likes

Zijn er mensen die dat doen? :roll_eyes:

6 likes

Ik zie rlc dat doen.

9 likes

Hier je antwoord.

Probeer niet in de lach te schieten. Want ze menen het serieus. :shushing_face:

5 likes

Werkt perfect!

Daar moet ik echt mijn best voor doen, ook na maanden/jaren. Ik heb zelden krassen op de kast. Wellicht gewoon een beetje voorzichtig zijn, maar niet té panisch. Het is nl. wel gewoon een gebruiksvoorwerp.

Hoort erbij en is ook zo weer weg te halen.

25 likes

Eerst dacht ik: damn, een troll. Maar de vraag lijkt me oprecht te zijn, dus dan maar een oprecht antwoord.

Volgens mij heb je een te duur horloge gekocht. Ik heb het zelf nog niet voorgehad maar kan me best inbeelden dat als ik boven een bepaald bedrag kom, ik niet meer zo onbezorgd kan rondlopen.

Dus: koop iets dat van budget voor jou eerder verwaarloosbaar is, of leer je er bij neerleggen dat als je iets gebruikt je daar ook de sporen van ziet. Ooit al een hamer of een pan gekocht en gebruikt? Zoiets dus.

5 likes

Een pols-zweetbandje om je horloge doen zou wel helpen.

2 likes

Krassen zijn ook een soort verhaal. De kras op de band van mijn cosmonauts heb ik overgehouden aan het uit een grot klimmen op Aruba. Als ik er vanaf zou willen, dan kan het vast gepolijst worden maar het is gewoon een prima herinnering, dus ik laat het zo.

4 likes

Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen. Ik ga mn skx ook niet expres over de stoeptegels halen.

Krasjes maken me niet zoveel uit. Gaat toch gebeuren.

3 likes

Ik denk niet dat ik ergens pleit om je horloges met opzet over de stoeptegels te halen, maar goed.

We bedoelen allicht hetzelfde in een iets andere gradatie. Als ik iets koop, gebruik ik het. De eerste keer dat een nieuw horloge goed contact maakt met een kast of muur slik ik ook wel, hoor. Maar ik ben het snel vergeten. Zoals je zegt: het hoort erbij.

Maar als ik morgen een, ik zeg maar iets, gouden Calatrava zou kopen, dan zou ik er amper mee durven rondlopen gezien de kostprijs. Dat probleem heb ik niet met een bb58 bijvoorbeeld, dus die laatste heb en draag ik en de eerste is iets wat ik nooit zal kopen, hoe mooi ik het ook vind.

3 likes

Ik heb er wel aan gedacht, maar dat was meer omdat ik met een MR-G sluiting zat te schuren op de aluminium rand van m’n werklaptop.
De coating kwam van de laptop, op de sluiting is (nog steeds) niks te zien, de laptop is ondertussen vervangen door een veel nieuwer exemplaar, zonder aluminium rand.

4 likes

Niet :blush: gewoon dragen daar zijn ze voor :yum:

1 like

Ik herken het gevoel precies. Bij mij ging dat gevoel pas weg toen ik een paar duur(dere) horloges had. Dat is natuurlijk niet het antwoord wat je wilde horen…

Onderhoud hoort er gewoon bij. Niet alleen olie verversen en doorsmeren maar ook de buitenkant en band. Ik heb er een vertical flat lapping machine voor gekocht en als de krassen (en soms zelf een deuk) me te zeer tegen staan dan ga ik er wat aan doen. Een paar uurtjes werk en het horloge is weer als nieuw.

1 like