Hoe beschermen jullie je horloge?

Ik vroeg me altijd af het nut van een pols bandje tijdens het sporten. Zweet band om het hoofd heeft wel nut, zweet prikt in je ogen maar pols bandje is handig om iets te beschermen.

Niet. Ik draag m’n horloges, en probeer datgene te kopen wat goeie wabi-sabi ontwikkelt over tijd. Ik denk dat iedereen je hier aan gaat raden om het gewoon te accepteren.

Anders moet je een Rado kopen. :slight_smile:

Helemaal niks aan doen, of u koopt een dergelijk horloge :point_down:

Ik heb een Omega AT, ben er ontzettend zuinig op, gaat af tijdens klussen maar tegen het geweld van kinderen is niks bestand; zit je rustig in de tuin komt de jongste met de sneeuwschep op je af gestormd, recht op je klok…

Moraal van het verhaal; is (bijna) nie te voorkomen nie.

6 likes

Of Sinn halen, mijn U2 is gemaakt van onverwoestbaar onderzeeboot staal :raised_hands:

Moraal van dit verhaal; er zijn wel wat meer krasbestendige uitvoeringen op de markt.

4 likes

Tja. En je dan dubbel ergeren omdat het je gelukt is een geharde kast te bekrassen.

8 likes

Echt?
Ik ga niet vragen hoe, want dat zijn mijn zaken niet, maar I feel your pain :smiley:

2 likes

Zeg het maar. Ik weet niet hoe. Dan wordt je 's ochtends wakker en kijk je eens naar je horloge, shit, kras. :slight_smile: Shit happens.

4 likes

Ik snap het ergens wel, maar veel hangt af van het horloge en niet zozeer van de prijs.

Zo heb ik een NOS Running Man uit de jaren 80 die ik liever niet draag omdat hij zo mint is en een deel van het plezier in die NOS staat van iets vintage zit.

Maar als ik nu een Hulk van 20k of een BB moest hebben, zou ik de krassen er graag bij hebben. Een horloge dient om te dragen.

1 like

Ik kan je vraag best wel voorstellen hoor, ligt er wel aan welk horloge je draagt. Bij mijn dure horloges zit het horloge altijd onder de mouw. Bij de goedkopere maak ik mij geen zorgen om een krasje meer of minder.

Ja ik ben net zo’n wappie, bloedje zuinig op mijn horloges :smiley:

Niet alleen RLC hoor, ik ook en met mij denk ik ook vele anderen :wink:

Precies Patrick, niet in de lach schieten meen het ook serieus. Nou ja, bij de dure horloges :grin:

2 likes

Zalig, toch? Nu kan je er een verhaal bij verzinnen :grin:

1 like

Maak je niet druk over krasjes. Beste bescherming

Als mijn kinderen zich stoten …kusje erop en verder gaan. Ik doe ze ook niet weg en ruil ze ook niet in. Bij grote beschadigingen ga ik naar de huisartsen post.

16 likes

Het is ook een kwestie van er mee leren omgaan, het dragen van een horloge

Ik heb doorgaans geen krassen ook geen ‘deskdives’ en kan zelfs goed met mijn handen werken, zonder mijn horloges te beschadigen

En bij ‘grof’ werk, doe ik het horloge af en leg het opzij

En ja eens in de 2 a 3 jaar maak ik ook wel eens een foutje, waarbij ik een horloge stoot, soms heb ik dan mazzel en soms een beetje pech en afhankelijk van hoe storend ik het vind corrigeer ik het zelf, of laat het doen, of laat het betreffende onderdeel vervangen

Ik leen ze niet meer uit aan mijn vriendin.

Verder draag ik alle horloges gewoon.

10 likes

Stalen horloges, ook de duurdere, worden gewoon mooier na een tijd dragen (vind ik zelf).

Je mouw over je horloge doen of leren automatisch de horlogedragende kant op de andere pols te leggen als je aan aan tafel/bureau zit

1 like

Ja, die krassen zijn er op gekomen doordat ik het horloge altijd droeg op kantoor achter het bureau.

Lekker spannend verhaal !

Waarom mag iemand niet zuinig zijn op zijn horloge?

3 likes

Zitten meer krassen op van de bar in de kroeg dan van het werk. Lekker laten zitten.

Ik zou er nerveus van worden als ik de hele tijd moet gaan opletten. Geen lol aan voor mij op die manier. Maar goed, ik flipper ook vrijwel niks en koop nooit met de intentie tot verkoop.

Owh, geen idee. Ik zit nooit achter een bureau.

Ik mag altijd op pad, naar crisissituaties

Ik heb geen idee waar jij vandaan haalt dat iemand niet zuinig mag zijn op zijn horloge en dat ik dat ook niet zou zijn. Zoals je hierboven leest, vermijd ik het om achter een bureau te gaan zitten met mijn horloges, dat schijnt echt killing te zijn…

1 like