Om de pols, gebruikssporen creëren vervolgens het karakter
In je kist mag je hem omhouden. Tenzij het een Patek is, die moet je aan je nageslacht achter laten.
Je horloge in de stikkers wikkelen, dat doen toch eigenlijk alleen Rolex dragers die aan flipperitus lijden.
Oh? Nieuwe info.
Is er een bepaald geloof dat ik dan schoffeer, of is het meer een beleefdheidsdingetje in jouw beleving?
Ik ben geen autoriteit op het gebied van etiquetten maar op het moment dat je zelf het moede hoofd hebt neer gelegd is het aan het nageslacht hoe ze je in de kist leggen en heeft de overledene er weinig meer van te zeggen. En verder dan dat heb ik me er nooit in verdiept hoe iemand in een kist behoord te liggen. Zullen ook vast regels voor zijn, zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit iemand poedel naakt opgebaard zien liggen.
Als het een quartz is wel even het batterijtje verwijderen inderdaad
Uiteraard, anders wordt je lichaam opgelost door accuzuur ipv dat de maden een feestje hebben.
Frankly, mr. Shankly. Je moet ook niet met leren zolen gaan wandelen. En blijf op het trottoir, is veiliger.
Scrol ik er over heen, of heeft de TS niet meer gereageerd? Ik ben namelijk wel benieuwd naar zijn reactie
Die zit zich waarschijnlijk met steeds grotere verbazing door de antwoorden heen te worstelen, met als eindconclusie dat wij niet het geschikte soort persoon zijn om dit soort dingen aan te vragen.
met als eindconclusie dat wij niet het geschikte soort persoon zijn om dingen aan te vragen.
Jij snapt het!
Sorry mislukt!
Oeps, sorry
Confirmed …
En nu maar hopen dat er nog oplossingen worden aangedragen
Taught well my young padawan I have, hmmmmm? Maar even serieus, ik zou zelfs zo ver gaan om Kintsugi eens te omarmen:
Tof filmpje, goed accent, doet me aan Kripke uit Big Bang Theory denken.
Specifiek bij messen… Dat zijn echt, echt harde gebruiksvoorwerpen. Toen ik slager was, en groenteboer, gebruikten we Victorinox inox messen die veel vocht konden hebben, onverwoestbaar waren, makkelijk scherp te krijgen waren en maar 25 ballen per stuk kostten. Er zijn veel professionele koks die Victorinox gebruiken om die reden.
Een zakmes mag in mijn beleving bij hoge uitzondering eens wat kosten, maar als ik in de grond sta te wroeten om een wortel door te kappen gebruik ik liever een Morakniv van 11 ballen.
Met messen is het dus een duidelijker zaak dan met horloges, want horloges zijn mogelijk collateral damage, maar niet het directe lijdend voorwerp van je acties. Daarom koop ik geen heel erg dure messen, maar wel dure horloges.
Die is wel hilarisch, misschien niet zo bedoel maar ik heb er wel ff om gelachen Thnx @Rob007!
Ik heb zelf bewust wel eens een gedragen exemplaar gekocht omdat ik dan minder voorzichtig hoef te zijn voor mijn gevoel. Safequeens draag ik minder comfortabel.
Nou, er zaten toch wel enkele pareltjes tussen, in willekeurige volgorde. Dit zodat anderen ook iets aan het advies hebben en niet door het gehele topic hoeven te scrollen.
Vind het absoluut geen rare vraag van topic starter. Heb in het verleden dit onderwerp hier ook weleens aangesneden maar op een of andere manier wekt het bij sommigen een soort irritatie op. Ik hou van humor en (zelf)spot; het is het beste middel voor relativering van wat dan ook maar ik vraag me af waarom juist het (heel) zuinig zijn op horloges zo’n taboe lijkt.
Iedereen gaat gewoon anders met z’n horloge om en dat is gewoon prima. Ik heb zelf acht jaar dagelijks een Seamaster gedragen en bij verkoop zag die er nog net zo uit als toen ik 'm nieuw kocht. Idem voor mijn Aquis van bijna 4 jaar oud. En echt, het kost mij 0,0 moeite. Voor mij is het gewoon een kwestie van er geen gekke dingen mee doen en op een zachte ondergrond leggen. Nul efforts, maximaal genot.
Het is natuurlijk ook voorkeur; ik hou gewoon van een horloge dat er piekfijn uitziet, terwijl anderen er liever krassen op hebben en het niet erg vinden als ie overal tegenaan beukt. Hoe verbaasd ik ook ben dat sommigen hier een gloednieuwe Seamaster (of wat voor dure klok dan ook) al meteen op de tegels of in het zand leggen voor een mooie fotoshoot, ik denk vooral: zolang je er maar plezier mee hebt
Een ongelukje zit in een klein hoekje dus dat kost echt veel moeite wil je dat vermijden IMHO.