Hoe beschermen jullie je horloge?

Precies! doe ik met een nieuwe auto ook altijd: meteen ff flinke kras op de neus, hebben we dat maar gehad… :wink:

2 likes

Rado :wink:

1 like

Hoe ik mijn horloge bescherm, gewoon in de kluis.

Om mijn arm is een ander verhaal, ik ben linkshandig en draag mijn Horloges links,

it’s bump city here, Jake, bump city…

Ik raak echt alles met mijn horloges. Gewoon een beetje voorzichtig zijn en een krasje ach ja.
Als ik een horloge zou kopen als investering dan zou ik hem toch nooit dragen.

Ik bescherm mijn Rolex met mijn Invicta.
Als ik ga sjouwen met haardhout,

dan doe ik mijn Rolex af

en doe ik mijn Invicta om.

Grapje, ik ben op beide horloges even zuinig!

4 likes

Tweedehands kopen, heeft de vorige eigenaar de krasjes al gemaakt. :wink:

2 likes

Esthetisch misschien niet geweldig, maar effectief! Wel een dingetje in de zomer…

18 likes

Met wie sta jij zo daar innig op de foto? :sweat_smile:

3 likes

Sommige zijn daar nog al fel op, omdat het “maar” een gebruiksvoorwerp is.

En mijn “zuinig zijn op” was meer een opmerking in het algemeen hoor. Niks kwaads bedoeld hoor.

3 likes

Om verdere schade te voorkomen verbouw ik het horloge eerst uitvoerig met een hamer en een dremel voordat ik het draag. Je moet gewoon zorgen dat je er genoeg krassen op krijgt zodat de volgende niet opvalt :wink:

1 like

Niet zozeer om specifiek mijn horloge te beschermen. Ik heb een vrij lange mat voor op mijn bureau, deze dient als valet tray, muismat en gelijk ook nog voor mijn toetsenbord. Naast dat het er functioneel is, heeft het ook een chiquere uitstraling dan een blanco bureaublad.

3 likes

Altijd klaar voor een spontane barbecue.

1 like

Eerst middels bijvoorbeeld de 5-why techniek achterhalen waar deze frustratie precies vandaan komt. Gelijk in oplossingen denken is een veel gemaakte fout. :wink:

En onderzoeken hoe breed het probleem is. Gaat het alleen om de gesp, of ook band, kast en glaasje. En een kras op je schoen, hoe voelt dat?

Ik ben bang dat krassen bij het leven horen en met welke oplossing dan ook, niet volledig te voorkomen zijn. En plakkers, lange mouwen, matjes, laklaagje, steviger horloge helpen vast wel wat. Maja. #livingontheedge

2 likes

Gewoon lekker van genieten idd! Ik ben niet per se heel voorzichtig met mijn horloges, maar grove beschadigingen op de kast zijn mij nog niet gelukt. Hooguit bijvoorbeeld de sluiting, die is meestal nog goed te vervangen ook mocht het echt storen.

Uiteindelijk voorkom je het toch niet. Heb eens een flinke schuiver op het asfalt gemaakt, was ik mooi te laat om nog ff een matje neer te leggen voor het opvangen van de klap op mijn horloge.

Met klussen die ik gewoon geen horloge om. Heb 2 linker handen dus enige waarneming van de tijd is vaak nogal confronterend bij het uitvoeren van een klus :joy:

2 likes

Die zonken nogtans ook.

Zegt dit dan iets over het werk of de tijd dat je aan de bar hangt? :laughing:

1 like

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.

2 likes

Bij mijn bureau kwam het erbij. Prettig voor de pols en helpt een beetje tegen de krasjes. Kan ook meteen gebruikt worden als muismat.

Op begrafenissen behoor je geen horloge te dragen.

Mooi genoeg voor op een borduurwerkje aan de muur. :wink:

Net wel. Hoe weet je anders wanneer jouw tijd gekomen is?

3 likes

Haha, je weet dit echt wel als het zover is. Zelfs zonder horloge😉

Q : Hoe beschermen jullie je horloge ? … (Really !?)

A : Niet, de krassen zullen je horloge ‘karakter’ geven.

1 like