Ik heb ooit van mijn vrouw een horlogebox voor 6 ex gekregen aan het begin van de hobby. Ik zit nu zo rond de 25-30 ex dus dat gaat niet meer passen. Veel zitten er in hun oorspronkelijke box. Vind ik vaak ook erg mooi om naar te kijken, maar is qua ruimte niet erg efficient. Dus ook veel met z’n tweeen gezellig in een box.
Ben dus op zoek naar een grotere
Een paar maanden geleden heb ik dit etui op eBay voor ± €40,- gekocht. Er passen 18 horloges in. Wel om en om erin stoppen, anders komen de kasten tegen elkaar aan. Er zit een bescherming bij die je er in legt voor je het etui sluit.
Horloges tot ± 40 mm passen er in. Er is ook nog een versie voor 20 horloges, maar die heb ik niet gelozen, omdat ik toch wel wat chronografen heb en die nemen iets meer ruimte in.
Niet geschikt voor banden met vouwsluitingen. Komt uit Parijs, dus echt ‘haute couture’
toevallig deze box afgelopen dinsdag in de kijkshop gekocht na een tip van mijn maat justin (landrover110). deze kost 20euro, mijn horloges zijn allemaal vrij fors, en ze gaan er allemaal in, alleen de duurdere horloges zou ik in de originele doos bewaren, tenminste zo doe ik het. hier nog een paar foto’s zodat je kan zien dat het er redelijk allemaal inpast;)
Een paar maanden geleden heb ik dit etui op eBay
voor ± €40,- gekocht. Er passen 18 horloges in.
Wel om en om erin stoppen, anders komen de kasten
tegen elkaar aan. Er zit een bescherming bij die
je er in legt voor je het etui sluit.
Horloges tot ± 40 mm passen er in. Er is ook nog
een versie voor 20 horloges, maar die heb ik niet
gelozen, omdat ik toch wel wat chronografen heb en
die nemen iets meer ruimte in.
Niet geschikt voor banden met vouwsluitingen. Komt
uit Parijs, dus echt ‘haute couture’
Ik moet eigenlijk een nieuwe box aanshaffen. Ze zijn echter vaak zo prijzig dat ik er dan weer liever een horloge voor koop. Voor de G-shock verzameling denk ik dat ik deze eens ga maken.
Waarschijnlijk wat oneerbiedig maarre… ze liggen gewoon in een la.
Ik heb wel een doosje ( is niet eens de originele want van m’n vrouw’s Festina) waar ik mijn vader’s erfstukjes in bewaar en ik heb de originele Cristother Ward doos maar ja… als je die dagelijks draagt…