Hoe bewaar jij je horloges?

Hoi

de volgende stap voor mij is een mooie horloge box ik heb nu 3 horloges en ze mogen niet meer op het dressoir liggen :wink:

nou kon ik niet vinden wat ik gedachten had om de invicta gewoon te groot is voor de doorsnee box …

ik wil zeker wel verder gaan met me nieuwe passie dus denk zelf om mischien voor 12 stuks te kopen… lol gewoon bescheiden beginnen he :wink:

Maargoed waar bewaren jullie de collectie in? lijkt me ook erg leuk om foto’s hiervan te zien

mischien is dit al eerder besproken maar ik kon via de zoekhulp op horlogebox niets vinden

Groet Pascal

Heb je bij Invicta de luxe box gekregen?

Deze is er namelijk ook in een grote uitvoering voor 12 exemplaren, deze wil ik zelf ook hebben.

Ik heb ooit van mijn vrouw een horlogebox voor 6 ex gekregen aan het begin van de hobby. Ik zit nu zo rond de 25-30 ex dus dat gaat niet meer passen. Veel zitten er in hun oorspronkelijke box. Vind ik vaak ook erg mooi om naar te kijken, maar is qua ruimte niet erg efficient. Dus ook veel met z’n tweeen gezellig in een box.
Ben dus op zoek naar een grotere :smiley:

Helaas geen foto’s van alle dozen samen

Hans

1 like

Een paar maanden geleden heb ik dit etui op eBay voor ± €40,- gekocht. Er passen 18 horloges in. Wel om en om erin stoppen, anders komen de kasten tegen elkaar aan. Er zit een bescherming bij die je er in legt voor je het etui sluit.
Horloges tot ± 40 mm passen er in. Er is ook nog een versie voor 20 horloges, maar die heb ik niet gelozen, omdat ik toch wel wat chronografen heb en die nemen iets meer ruimte in.
Niet geschikt voor banden met vouwsluitingen. Komt uit Parijs, dus echt ‘haute couture’:smiley:

1 like

toevallig deze box afgelopen dinsdag in de kijkshop gekocht na een tip van mijn maat justin (landrover110). deze kost 20euro, mijn horloges zijn allemaal vrij fors, en ze gaan er allemaal in, alleen de duurdere horloges zou ik in de originele doos bewaren, tenminste zo doe ik het. hier nog een paar foto’s zodat je kan zien dat het er redelijk allemaal inpast;)

grt arie.

2 likes

tjvreeken Schreef:

Een paar maanden geleden heb ik dit etui op eBay
voor ± €40,- gekocht. Er passen 18 horloges in.
Wel om en om erin stoppen, anders komen de kasten
tegen elkaar aan. Er zit een bescherming bij die
je er in legt voor je het etui sluit.
Horloges tot ± 40 mm passen er in. Er is ook nog
een versie voor 20 horloges, maar die heb ik niet
gelozen, omdat ik toch wel wat chronografen heb en
die nemen iets meer ruimte in.
Niet geschikt voor banden met vouwsluitingen. Komt
uit Parijs, dus echt ‘haute couture’:smiley:

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/IMG_2824_800-600.jpg

Dat ziet er mooi uit Tom (tu)

In een watchwinder in de kluis.

Ik ben begonnen met zo’n doos:

En toen nog zo één. Toen maar één van 10 stuks erbij, en één voor 18.
Nu zoek ik een wat constructievere oplossing, want mijn bureau raakt vol :sunglasses:

Groeten,

Martin

1 like

Ik heb al mijn horloges per stuk verpakt in een stevige grip zak en bewaar ze bij elkaar in een grote plastic curver box!

Ik moet eigenlijk een nieuwe box aanshaffen. Ze zijn echter vaak zo prijzig dat ik er dan weer liever een horloge voor koop. Voor de G-shock verzameling denk ik dat ik deze eens ga maken.

1 like

Geweldig!! Ziet er goed uit.

Wel vaak afstoffen ben ik bang (:smiley:

Hans

Ik heb deze:

Het horloge wat je er in ziet is een 41mm seiko SRG001 (46mm incl kroon)

Voor wat Dreski wil maken kun je ook een heel knap klokkie kopen:D

lone ryder Schreef:

Voor wat Dreski wil maken kun je ook een heel knap
klokkie kopen:D

Valt nog wel mee want je hoeft de CV-ketel er niet perse bij te nemen.

Hoi… leuk zeg :wink: echt machtig mooi om te zien allemaal

je ziet nu ook dat sommige echt helemaal zijn losgeslagen en het virus te pakken hebben

het is nog net niet genoeg voor help mijn man heeft een hobby :wink:

Maargoed keep it comming

Groet Pascal

Waarschijnlijk wat oneerbiedig maarre… ze liggen gewoon in een la.
Ik heb wel een doosje ( is niet eens de originele want van m’n vrouw’s Festina) waar ik mijn vader’s erfstukjes in bewaar en ik heb de originele Cristother Ward doos maar ja… als je die dagelijks draagt… :wink:

Carpe Diem,Marc

Mooie doos hoor ! :slight_smile:

Grtz,Marc

Ik bewaar mijn horloges gewoon in de originele doosjes.

Heb na al die tijd verzamelen nog niet de moeite genomen om een verzamelbox
te kopen.

Maar ik heb op dit moment alleen automaten dus dat zal tegen die tijd wel
een watchwinder worden.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Erg mooie verzamelbox heb je.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

mwoah, kunnen de g-shocks wel tegen :wink: