Hoe bewaar jij jouw horloge als je op reis bent?

Kijk nou eens wat komt bovendrijven.

enkele opties. In het lichtblauwe.

Thuis in een grote horlogedoos met twee etages van stackers. Niets bijzonders. En eentje op mijn nachtkastje.

Op reis om de pols of op mijn nachtkastje. Ik heb eens zo’n oud cameratasje gebruikt om het in te steken. Zo’n klein ding van een compactcamera.

Niks speciaals dus.

Nee dat kan inderdaad echt niet

4 likes

:joy: :+1:

1 like

bomb proof (not really) ma je kan er wel op staan
–>monsterwatches <–

1 like

Deze heb ik ook. Kun je er eventueel twee in kwijt. Dan heb je er drie mee op reis.

Soms leg ik mijn Tudor op een andere plek dan in mijn kist, als ik wegga en dat horloge niet meegaat.

Zo’n kist op het nachtkastje zien ongenodigden niet over het hoofd.

Ben ook wel benieuwd waar mensen de horloges laten die ze niet meenemen. Heb ooit gelezen dat iemand een Rolex in het stofvangding van de droger deed.

1 like

Op weilanden moet je oppassen, dat gras kan gemene krassen op de caseback veroorzaken.

5 likes

Ik heb er hier ook twee van. Geweldig spul. Gaat de Omega of Rolex gewoon in!

G-Shock gaat ook altijd mee op vakantie. Die mag in de toilettas.

1 like

Wat een collectie zeg :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Alle horloges gaan in de kluis, behalve de keuze van de dag, elke ochtend als ik naar werk vertrek. Op vakantie gaat alleen de beater mee.

Evt nog een TH service etui of een travel box, die inbegrepen zat bij mijn Zenith el Primero, tot de beschikking.

Persoonlijk vind ik een watch roll erg handig op reis. Niet zo stoot bestendig als zo’n hardcase dus mooi in de handbagage mee :+1:t2:

Mooie collectie!

Waar heb jij de Nato strap gehaald? Ik heb voor mijn Seamaster een goedkoop ogend alternatief…

Ook twijfel ik nog steeds in mijn Seamaster om te ruilen voor het nieuwe exemplaar. :thinking:

2 likes

Hahaha moest ik ook gelijk aan denken :joy:

1 like

Als ik op reis ga, gaat alles in de kluis. Voor op vakantie zelf heb ik een IWC service etui. Ligt er standaard ook een in mijn auto voor als ik de bouwplaats op moet.

Ik heb zoiets. Zelfde idee als een peli case maar dan iets eenvoudiger. Past 1 horloge in. Niet echt geschikt voor horloges met stalen band dus misschien ook maar n’s zon ding als @Tease aanschaffen.

Deze dus :grin:

Dat ronde ding is top. Hard case, deukt niet makkelijk, spons aan de binnenkant dus horloge gaat niet heen en weer. Je kunt er in principe ook 2 horloges in kwijt, maar dan eentje op nato. Ik heb er wel eens een 44mm horloge in en aan de binnenkant een 37mm oo nato. Past zo in de broekzak.

1 like

Succes daarmee.

Maatje van me heeft deze en ik vind de blauwe echt te gek. Ik zou dan sowieso daarvoor gaan.

1 like

Aan de zijkant van de binnentent zit zo’n handig vakje. Daar gooi ik op de tast m’n horloge in als ik ga slapen. Soms moet ik de volgende ochtend even zoeken. En soms, stiekem, midden in de nacht, dan schijn ik er even op met m’n telefoon (ligt in hetzelfde zakje) en dan kijk ik of de lume door 't tentdoek schijnt :blush:

2 likes

Die van @JohnWick had ik liever gehad bij nader inzien, zitten ze stabieler in denk ik. Maar ja, vier keer zo duur, en hoe vaak gaan we op vakantie tegenwoordig :slight_smile:

3 likes