Niet gewoon in de horlogedoosjes zelf…?
Ik doe het ook zo, apart van de dozen. Daar zit een gevoel achter van “als de dozen worden gestolen ben ik niet meteen alle papieren kwijt” misschien wel wat paranoïde, maar mij geeft het rust
De beruchte dozen dieven inderdaad!
Precies daarom doe ik het ook zo…
Daarnaast heb ik nog een excel bestand met case back nr’s, type, uurwerk, gewicht etc
In de kluis bij de bank.
Ja, dat is gewoon het verstandigst!
Ik bespeur licht autistische trekjes hier dames en heren…(mij overigens ook niet vreemd)
Alle schakels en papieren bewaar ik in de originele dozen. En die met zijn allen in een grote kist. Hebben ze tenminste alles bij elkaar en hoeven ze niet verder het huis overhoop te halen…
Een excel bestand met alle info gebruik ik al vanaf het begin van deze gekte. Ook een tabblad erin met alles wat indertijd vertrokken is, met info als, aan wie, wanneer ge- en verkocht, met wie geruild etc.
Ik doe het zo als een soort eekhoorn vlak voor de herfst,
Overal ligt wat en ik kom het vanzelf tegen.
( alleen meestal niet dat schakeltje of bonnetje wat je nodig hebt )
Ik maak van alle originele nummers een foto in combinatie met een krant van de dag. Verder liggen de garantiekaarten en aankoopbonnen in een kluis elders.
Nooit bij je horloge houden. Als iemand alles in een keer meeneemt is het huilen geblazen.
Dan hoop ik dat je er in jouw geval boven woont. Of er werkt, nog beter.
Ikzelf heb een verankerde ingemetselde kluis die erg lastig te vinden is. Alleen als ik een speedmaster in die nieuwe verhuisdoos zou kopen, zou ik een probleem hebben. Voor nu past al het waardevolle verpakkingsmateriaal.
Heb je geen bal aan als je thuis bent. Kniptang om je pink en je geeft trouw de locatie en code door…
Ligt niet heel veel indrukwekkends in. Dreigen met minder is ruim voldoende hoor.
Ik verwacht geen target te zijn voor dat soort jongens. Is alleen een middel tegen de gelegenheidsdieven. Die ik het meest waarschijnlijk acht
vergeet de belastingdienst niet, maar ook die zullen geen kniptang gebruiken
hooguit een snuffelhond
Tja ik ben meer de mening toegedaan dat als ze er echt voor komen, ze het wel zullen vinden. De schakels, bonnetjes, boekjes etc in de horlogedozen en die in een kastje van mijn bureau. De horloges zelf in de kluis.
Hahahaha heel cool
Gewoon onderin m’n dubbeldiepe Ikea nachtkastje.
Waar anders