Wat maakt dat uit dan als je horloge al weg is?
Zipperbag zitten weekmakers in, niet zo goed om je leren banden daar een paar jaar in te laten zitten. Papieren envelopjes zijn beter.
Goede tip dank jeā¦
Van al mijn horloges heb ik 1 leren band
Verzekering en unieke nummers voor bij je aangifte
Dat zal je leren.
Zonder dollen, alle toebehoren in de bijbehorende verpakking en dat in een omdoos.
Met mijn aantal horloges lukt dat (net)
In de originele doos op zolder !
Nu alleen nog ieders adres erbij en het dievengilde weet exact waar ze wat moeten zoeken
Hahahahaā¦zeer sterk opgemerktā¦
Met de mijne niet meerā¦
Dat weet ik.
Ook alles in de originele dozen.
Zelfs de originele facturen zitten erbij.
Verder alles erg goed opgeborgen, en verder alles goed bij de verzekering beschreven en apart verzekerd, in geval van diefstal. Jammer verzekering bellen en weer doorgaan.
Hoop dat het nooit gebeurd, maar als het gebeurd dan maar zo goed mogelijk voorzorgsmaatregelen treffen.
En dat heb ik gedaan.
Grtn Leen.
Goed ideeā¦ergens onderin een kastje neerzetten en een geladen revolver op de horlogedoos leggen. Als ze je ooit met geweld dwingen, maak je het kastje open en pakt eerst je revolver. Dan draai je je om en schiet meteenā¦niet twijfelen
Mijn vader zei altijd: āBij inhalen, tuig en rapaljeā¦niet twijfelen!ā
Jij denkt dat het Pistolen Paultje is.
Hahahaā¦toevallig Paul
Je kneist hem.
Hahaha⦠ik heb het boek van pistolen Paultje hier nog in de boekenkast staan⦠De moeite van het lezen waard; kleurrijk figuur was dat
Alle Horloges gewoon in de kluis.
2 eruit en 2 erin per week.
Dozen op zolder met alle papieren.
Alles getaxeerd en verzekerd.
En bij nieuw horloge meteen een taxatie rapport vragen en deze meteen doorsturen naar de verzekering.
De spijker op zijn kop: analytisch en juist! Wel een hoop werk, als je het druk hebt ā¦
dat valt nog wel mee.
Vooral de eerste keer taxeren is kostbaar en koste een hoop geld.
Maar ik merk nu dat een taxatie rapport vragen voor de verzekering geen enkel probleem is voor juweliers.
Hebben ze meestal in 5 minuten gedaan. en gratis