Hoe bewaren jullie je horloges?

Beste forumleden,

Er zijn al herhaaldelijk wat topics gepost met de vraag ‘Heb ik een tic?’. Gezien de reacties, kan denk ik gesteld worden dat het merendeel van de liefhebbers op dit forum een (horloge)tic heeft die verder gaat dan louter het genieten van je horloges. Zo betrapte ik me gisteren er nog op dat ik tijdens het kijken naar een film iedere keer zit te kijken wat voor horloges de acteurs dragen. Ik mag ook graag kijken naar de horloges die ik zelf heb. Niet dat ik er uren naar zit te turen (zo erg is het gelukkig ook niet), maar zo nu en dan werd de sierradenla van mijn kledingkast wel even opengetrokken om er een (dankbare) blik in te kunnen werpen. Ik vond het jammer dat de horloges normaliter niet zichtbaar waren, dus heb ik een deel van een stellingkast in mijn werkkamer leeggemaakt, een glasplaat op maat laten maken, wat horlogehouders gekocht en ze nu op deze manier mooi tentoongesteld (links de vintage exemplaren, rechts de moderne).

Omdat dit het vintage gedeelte is:

Het bevalt me heel goed, maar nu vroeg ik me af of ik de enige (gek) ben die zijn horloges zo bewaard.

Heel mooi gedaan! Ik heb mn horloges ergens achter een kast op een kartonnen doos liggen:D. Eigenlijk zonde, maar ze krijgen genoeg aandacht als ik ze om beurten aan mn pols hang.

In plastic zakjes in curver boxen.

Om beurten om de pols en in en naast de watchwinder.

Ha, ha, die is lekker ontnuchterend voor mij! Maar ze zijn wel goed en veilig verpakt tenminste.

Hey Dmc,

Leuk topic! Nodigt weer uit om een fotootje te gaan maken! Dit gaat dus ook gebeuren na mijn korte vakantie!

Ook ik vind het leuk om ze uit te stallen. Een hobby, en zeker een met een zo`n mooi uiterlijk als deze mag best gezien worden. Ik heb ze dan ook in een open vitrine (Oftewel glazen plankjes) boven mijn schouw. Ik vind het heerlijk en rustgevend tegelijkertijd om ze allemaal op te winden en vervolgens naar het harmonieus getik te luisteren! Haha!

Groeten,
Michiel

Hoi Michiel,

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die z’n horloges ook uitstalt. Het maakt voor mij het genieten compleet. Nu komt een bijkomend grappig detail: ik heet Duco, maar mijn tweede naam is… Michiel!

Op deze manieren:

en zo:

wauw, die albums wil ik ook!

ik heb er helaas zo veel (80% meuk overigens) dat het niet echt uitkan met chique systemen te werken. Meeste zit in laatjes en ik werk ook veel met die ziplock doorzichtige hoesjes/tasjes.

echte meuk ligt los tegen elkaar aan te kletsen

Heel erg mooi Tom! En nu denk ik dat die tas en die doos heel vaak open en dicht gaan… :slight_smile:

SOOOW, das wel effe een super mooie indrukwekkonde(amsterdams) verzameling.knetter zeg!
heel, heel mooi.

Ik zeg, in een vitrine op display`s

Jazzper Schreef:

wauw, die albums wil ik ook!

ik heb er helaas zo veel (80% meuk overigens) dat
het niet echt uitkan met chique systemen te
werken. Meeste zit in laatjes en ik werk ook veel
met die ziplock doorzichtige hoesjes/tasjes.

echte meuk ligt los tegen elkaar aan te kletsen

Let wel: Meuk kan voor velen leuk zijn!!!

Niet iedereen is financieel bespekt en dus vind ik dat je best van je meuk met dezelfde trots mag spreken als anderen met duurdere merken!

Als jij voldoening uit je hobby haalt zoals mij, dan kan je ook als een kind zo blij zijn als er na een week een mechanisch horloge binnenkomt van E 20 via mp.

Ik heb er daar een 23 stuks van maar ik zal je zeggen: Ik geniet er elke dag van en ik zou dus best MIJN MEUK uit willen stallen in een glazen vitrine met lampjes erin!

Dus mocht ik je verkeerd begrepen hebben sorry, maar zit je in het zelfde schuitje als mij: lekker door blijven genieten van je meuk haha.

Japioow

Geloof me, we zitten in hetzelfde schuitje, maar zelfs in dat segment heb je kapotte horloges met gare kasten :wink: de echte meuk dus

Als ik ze zou uitstallen dan kan ik zelf wel ergens anders gaan wonen. Ik heb er momenteel ongeveer bij benadering een duizend stuks. Ik heb ze opgeslagen in ongeveer 45 middelgrote curverboxen, grofweg gesorteerd per soort.

Mn meuk bewaar ik nu even zo, hopenlijk heb ik binnenkort wat display`s en mn zoon zn vitrine hahah

Daarnaast vind ik mn gespaarde collectie jaarboeken ook wel de moeite en dus in dezelfde kast. Veel harde kaften, mooie illu`s::o

Daarnaast uiteraard nog een hele berg horloge magazine`s waar ik een tijd op geaboneerd was, watching en wat al dies meer zij, maar dat ligt netjes in de roze manden die niet te tillen zijn.Dan laat mn meissie ze tenminste lekker staan!:wink:

Zoals de 1 een pen heeft van omega, zo heb ik een mooie sleutelhanger van iwc, regelrecht uit zwitserland.
Een vriend van me heeft een masterclass gehad bij iwc met een erg select clubje en die nam hem voor me mee omdat hij weet hoe leip ik ben van alles wat met horloge`s te maken heeft.:~

Dus de tik die jij denkt te hebben heb je volgens mij niet alleen.

Een mede forum lid heeft als onderschrift: kijk jij ook meer NAAR je horloge dan er OP.

zo is het denk met velen van ons!
En een ieder beleeft zijn hobby op zn geheel eigen wijze!

Leuk om te zien hoe anderen er mee omgaan hahaha.

Leuk onderwerp hoor, en leuk te zien dat ik niet de enige ben met een “eigen” horloge plekje.

Groet,
Martin

wat is dan …jouw plekje??:stuck_out_tongue:

1000!! Halleluja ::o :}

sgek zat. maar dan verval je al tot het stoppen in dozenB)-

langejaap Schreef:

sgek zat. maar dan verval je al tot het stoppen in
dozenB)-

Ha, ha, ik zie het helemaal voor me. Waar menig één blij is met 1 nieuw horloge werkt ‘Schockman’ met andere aantallen: “Zo weer een doos erbij!”

Maar Jaap, jij hebt ook een leuke kast! Ik zie sowieso wel een mooi boek waar ik ook maar eens achteraan moet.