Hoe bezel sneller laten vervagen?

Jongu, pannen met alu in de vaatwasser?

1 like

Haha dat is ook te proberen

@malus65 jouw avater heeft de perfecte kleuren :slight_smile:

1 like

De meningen erover lopen uiteen maar dat is inderdaad de kleur van de insert die er nu op zit.

2 likes

Gootsteenontstopper wordt ook nog weleens gebruikt. Wel agressief spul. Dus steeds even dompelen en afspoelen (!!). Het kan soms heel langzaam gaan, en soms knetterhard. En soms ben je te laat. Maar het ā€˜fadeā€™ in veel gevallen wel mooi.

De kast en band een paar dagen in je zak doen. Samen met wat schroeven en muntjes :wink:

Is deze opmerking ergens op gebaseerd?

Je doet in mijn ogen namelijk nogal een beschuldigingā€¦

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Maar kun je dit feit dan onderbouwen? Foute Rolexen verkopen bij de vleet? Waar dan?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik mis toch nog steeds een stukje duidingā€¦

Heb je een bron bijvoorbeeld bij je eerdergenoemde opmerkingen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik ben geen advocaat maar volgens mij is wat je hier doet zelfs strafbaarā€¦

Blijf het ook loze opmerkingen vindenā€¦

Laten we het ontopic houden mensen, en vooral geen ruzie maken zo vlak voor de kerst :slight_smile:

1 like

Helemaal eens!
p.s. in mijn ogen is iedere Rolex nep, tot het tegendeel bewezen is :grinning:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

En dat verhaal van die hond geloof je echt? Bezels die op straat lagen te drogen? Seriously?

1 like

Misschien om chocolate bezels te maken. Kunnen honden niet tegen, geloof ik.

1 like

Tja ik heb menig vintage Rolex, Tudor of Speedmaster in bezit gehad en hoe vaak ik ook keek geen spoor van verandering naar ā€˜spiderwebā€™-dial, ā€˜tropicalā€™-dial of zelfs maar verkleuring van de bezelinsert te zien. Maar misschien heb ik iets fout gedaan door ze gewoon te dragen en daarna in de horlogebox te leggen (zoals iedereen)ā€¦

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Tropicals worden al jaren versneld, die bezelinserts duiken nog redelijk veel op vrf op.

Disclaimer: 0% ervaring hiermee. Maar het lijkt me dat het natuurlijke proces een gevolg is van UV straling. Zou je het noet kunnen versnellen door er een tijdlang een UV lamp op te richten?

[edit] eigen vraag even beantwoord. Zelfs als het kan, zal het weinig zinvol zijn. Op achterkant bierviltje wat zitten rekenen ā€˜in ordegrootteā€™, en om een exposure te krijgen vergelijkbaar met 1 jaar buiten liggen, moet ie ergens tussen de 25-100 dagen onder een UV lamp (afhankelijk van de sterkte). Je versnelt het proces dus wel significant, maar van je elektriciteitsrekening wordt je niet blij.