Hoe de Invicta 35113(1960’s chronograaf) tot stand is gekomen

Hadden Zwitsers niet ook zoiets al eens bedacht?

Gefeliciteerd Kasper. Dit is toch een mooie kers op de taart. Na jaren het merk hier stevig te hebben verdedigd en ondanks onterechte en lelijke hoon je rug recht te hebben gehouden, hebben ze met jou zich geen betere voice of custumer kunnen wensen.

Erg geslaagd uurwerk geworden
:grin::+1:t3:

4 likes

Hey Kasper,

Ik weet nog hoe je begin Corona over de 1953 Diver berichtte.
Was in mijn ogen een misser dat deze niet in de EU beschikbaar was.
Met een beetje hulp heb jij dat toch voor elkaar gekregen :yum:

Deze keer heb je jezelf overtroffen.
Slim Invicta team, blije Kasper.

Wauw, mooi horloge.

:prince:

2 likes

Volgens mij hebben er al hybrides in JLC’s gezeten ver voordat Seiko met het idee aan de haal ging. Misschien is er daarvoor ook wel al gepionierd. Geen idee hoe de Zwitsers zo’n uurwerk noemde en of het heel anders werkte, maar de Jappen waren niet de eerste denk ik.

1 like

Mooi verhaal!
Heb 'm besteld, ben erg benieuwd!

Het was me wel ontgaan Kasper, maar gaaf!
En oprecht ook een leuk horloge.
Complimenten!

Echt super gaaf dat je hieraan hebt bijgedragen, er is een mooi horloge uit gekomen

Heel tof Kasper! Oprecht heel leuk voor je… en dat geneuzel over je Ned. en Eng. … boeien! Iedereen weet wat je bedoelt en je doet het maar! Ik denk dat er genoeg zijn die het Nederlands en Engels goed beheersen maar stiekem jaloers op je zijn :sunglasses:

4 likes

Ik denk dat Seiko wel de eerste is. Maar als je concreet bewijs hebt, zie ik dat graag :slightly_smiling_face:

En overigens wat maakt het uit of de “Jappen” niet de eerste waren en met het idee aan de haal gingen?
Ken je een ander èn beter gelijkwaardig uurwerk dat Invicta had kunnen gebruiken? :thinking:

2 likes

Nou nou, je klapt er nogal op. Als je even terugleest, zie je dat het een reactie is op een vraag van TS. Verder interesseert het me werkelijk geen klap wie er als eerste was. Ik schrijf ook niets over of Invicta iets beters had kunnen gebruiken.

Ik ben dan ook benieuwd op welke stukje tekst je precies aansloeg.

Maar goed. Omdat je aandringt en bewijs wil zien van een antwoord waarbij ik nota bene begin met een caveat (‘Volgens mij…’):

Mijn dank, weer iets geleerd! Ik had je caveat gezien, maar dat maakte me niet minder nieuwsgierig :wink:

Ik kreeg uit je woordkeuze (Jappen) en dat ze er mee aan de haal gingen, het idee dat het je wel hoog zat.
Maar zoals ik nu begrijp, was die opmerking feitelijk redundant.

Niets is minder waar. Ik ben namelijk niet minder enthousiast over Japanse uurwerken dan over Zwitserse. Mocht het woord ‘Jappen’ als aanstootgevend ervaren worden, dan mijn excuses. Ik zie het, vele tientallen jaren nadat die term beladen is geraakt, eerder als geuzennaam.

1 like

Begrepen. Ik denk dat een geuzennaam iets is, waar de gebruikers zelf voor kiezen. Ik zie een Japanner nog niet een Nederlandse geuzennaam bedenken :smile:

ik heb geen kortingscode ontvangen. doe ik iets fout ?

1 like

Helemaal naar beneden scrollen van de website:

Vervolgens krijg je de mail waarna je bij het afrekenen de code kunt invoeren

Nope.
Wel een nieuwsbrief.
Geen code.

Ik heb ze gemaild. Komt vast goed.

Als het kreng maar niet binnen een dag uitverkocht is :wink:

1 like

Dan krijg je vast de code snel toegestuurd hoor komt goed! :+1: ik keeeg heel groot in beeld 10% off when you sign up

1 like

één enkel mailtje, dagje wachten : code :slight_smile:

besteld …

3 likes

Het horloge wordt steeds eerder geleverd. Paar weken geleden was de levering nog 5 maanden geleden, inmiddels wordt ie 10 maanden geleden geleverd. :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Oeps iemand heeft een typ foutje gemaakt🤣