Het liefst mechanisch voor mij, enkele uitzonderingen zoals bijvoorbeeld een Bulova Spaceview! Hoe denken jullie over de stemvork horloges vs quartz?
Dit is toch hardstikke leuk en mooi zoān Breitling movement, word ik warm van dan van zoān mechanisch caliber van een 10 euro.
Die 10 seconden vallen me niet op, maar als mijn orient na een paar dagen op +2 minuten staat valt me dat wel op ja. Dan denk ik, weg ermee.
En check ik de accuraatheid van horloges? Meestal alleen een tijdje als ik ze nieuw heb, wil wel graag weten of ze een beetje goed lopen of niet.
Zet ze wanneer ik ze pak gelijk, en verder kijk ik er niet naar om tenzij de afwijking me te erg gaat opvallen.
Zonder Quartz had het mechanische horloge (waarschijnlijk) al lang uitgestorven geweest. Swatch heeft het horloge weer op de kaart gezet met goedkope quartzen en daardoor geld binnengeharkt om enkele stervende merken/technieken te kunnen redden.
Dit is niet mijn mening maar een historisch feit. Dus wat mij betreft; lang leve de quartz.
Automaat, handwinder en quartz ik kan ze allemaal waarderen. Het is onzin om te melden dat een automaat beter is, het is gewoon anders.
Deze Omega is gewoon erg mooi.
Zo is het. Die John Deere van mij trilt zoān Rolex automaatje binnen vier bunder aan barrels.
wat
ik bunder
jij bundert
we hebben gebundert? Of is dat dan weer met een d
Het is geen werkwoord
really?
De roede als lengtemaat??? Daar zal toch flink wat speling op zitten.
Zeker. Als je in Afrika een bunder bezit, ben je een rijk man.
Aha, iets wat ze 100 jaar geleden zeiden. Nog nooit van gehoord, weer wat geleerd.
Waarom zou dat zo vanzelfsprekend zijn?
Ten tijde dat ik lid van HF werd zat ik er gevoelsmatig net zo in maar āthe dark sideā heeft wel veel te bieden
Ach, er is (net als bij mechanisch) een groot verschil tussen verschillende uitvoeringen van een uurwerk. Afgeven danwel afschrijven van een type uurwerk puur op basis van de gebruikte techniek vind ik persoonlijk erg kortzichtig en dom
De meeste horloges uit mijn collectie zijn mechanisch, maar is er ruimte voor quartz? Hell ya!