Hoe draag jij hem? Links of rechts?

Van de knokel op je pols bedoel ik dan. Als ik door de ‘wat dragen we vandaag’ topics blader, zie ik toch geen duidelijke winnaar… Laten we voor het gemak aanhouden dat de meeste van ons het klokje rond de linkerpols aandoen :wink:

  • Links
  • Rechts

0 stemmers

Er is hier in 2010 wel eens een topic over gestart maar ik wil wel eens wat cijfers zien.

3 likes

Links van de linkerpolsknokel, rechts van de rechterpolsknokel

Touché. Heb dat ook even uitgeklaard.

2 likes

Zo ver hoef je niet terug, het is zo’n onderwep wat tot vervelens toe terug blijft komen met identieke flauwe offtopic reacties.

Ik draag mijn horloges aan mijn rechterarm. Dit voelt voor mij natuurlijk, dus ik denk daar niet te veel over na. Ik heb wel eens gehoord dat dit komt omdat ik schrijf met links, en het niet prettig is om met je horloge over de tafel heen te schuiven terwijl je schrijft.

2 likes

Begin maar overnieuw want je data is vervuild. @MgTweePlus :wink:

Draag altijd mijn horloges links van de ‘knokel’!

Ik heb links gestemd, maar draag het horloge rechts. Als ik 'm links droeg was het dus rechts geweest.

“Voor” of “Achter” was beter geweest. Want dit klopt nu al niet meer.

Laten we dat niet doen, you insensitive clod. :slight_smile: Overigens miste ik de CowboyNeal optie.

Voordat je cijfers gaat zien, eerst even dit over anatomie:

Wat je hier in rood gemarkeerd ziet is het driehoeksbeen. Voor mij begint de pols pas waar de onderarm ophoudt. Jij vraagt of ik mijn horloge op de pols links of rechts van de ellepijp draag.

Ik durf te stellen dat mensen die het horloge achter de laatste knobbel van de ellepijp dragen het horloge dus niet aan de pols dragen, maar aan de onderarm.

Aangezien het een polshorloge betreft is dat dus de facto de foute wijze van dragen. De pols begint na het einde van de ellepijp, en je heurt je polshorloge dus tussen het driehoeksbeen en die knokkel te dragen.

Anders was het wel een armhorloge.

Jammer om te zien dat zo’n 83% van ons niet weet hoe het heurt. Ik zie de wrist-shots van mensen die 'm geheel correct als een gangster laten bungelen graag tegemoet.

3 likes

altijd links van de knokkel, wel eens geprobeerd aan de andere kant omdat je dat toch best veel ziet maar kan dan amper m’n pols bewegen. Dit met een horloge van 39mm dus ook niet heel groot.

1 like

Links. Ik beweeg graag mijn pols/hand zonder dat ik er een horloge in heb porren.

1 like

ok dan, je bent immers nog een student: 1 2 3 4 5

3 likes

Links, rechts of erop… Ja, dat kan met zo’n micro adjustment clasp. Beat that. :smile:

4 likes

Fratello plaatste ooit dit. Voor mij zijn dit de enige juiste benamingen :slight_smile:

10 likes

ik ben “linksdragend” :eggplant::wink::see_no_evil:

2 likes

Blijkbaar is hele zinnen lezen lastiger dan ik dacht. Aan mijn rechterarm is hij dan aan de binnenkant, aan de kant van mijn arm, niet de hand. Dus rechts van de knokel.

Normaal gezien net iets achter de polsknokkel, maar als het moet- moet hij er wel net overheen passen. Dan zittie perfect.

2 likes

Heb zomaar het vermoeden dat de helft de vraag niet goed gelezen heeft en ingevuld heeft om welke pols ze hun horloge dragen… :sweat_smile:

1 like

Yes, dit dus :+1:

1 like

Dus voor jouw inderdaad toch rechts idd,… en als je hem links droeg dan links,… @EliasEliasElias, er gaat iets niet helemaal goed.

Denk idd dat van voor naar achter beter was geweest dan van links naar rechts. :wink:

2 likes

Onzin

Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat het lekker draagt als i over de polsknobbel kan. Een niet flexibel onde kast op een gewricht plaatsen klinkt al fout. Ik gebruik de knobbel vaak om te bepalen of het horloge precies goed zit. Dit is waneer die niet zonder moeite meer voor de polsknobbel kan komen. Maar waarom links en rechts? Ervoor of erachter bespaart een hele hoop gedoe.