Voor mij strak. Bij mijn Casio Lineage kan ik kiezen uit erg los of nogal strak, want er zijn geen halve schakels en maar 2 posities in de clasp voor fijn afstelling, die minder ver uit elkaar zitten dan de lengte van een halve schakel. Bekend Casio euvel. Eerst had ik de band dus nogal los. Na aanschaf van een Nato band voor een ander horloge waarbij het lekker laagdrempelig is om met de afstelling te experimenteren, ervaarde ik dat strak eigenlijk fijner is voor mij. Dus nu bij Casio een schakel eraf.
Wat plattere horloges tot 39 mm kunnen wat losser om de pols en zullen minder snel naar de ‘zijkanten’ zakken. Grotere, top heavy horloges iets strakker met minimale speling. Aldus mijn zienswijze in deze.
Grappig ik heb het omgekeerd.
Kleiner lekker strak, blijven ze mooi zitten.
Groter en zwaarder net wat losser, om de bewegingen van de pols minder te remmen en wat te kunnen meegeven ipv in te vreten.
This is the way!
Nog verschillen tussen quartz en mechanisch? Ik heb altijd het gevoel dat bij losser dragen mijn automaten minder snel klappen hoeven op te vangen,

maar dat kan natuurlijk placebo zijn ![]()
Draag m’n horloge dat net m’n pink eronderdoor
Past.
Wat voor knotsen van pinken heb jij???
“Zodat er een vinger tussen kan” vind ik altijd een rare… Mijn pols geeft mee, een vinger ertussen is kwestie van harder duwen. Hoe meet je dat dan?
Hehe

Zat net te denken hoe ga ik mijn pink meten?
Volgende pink 18mm wijsvinger 22mm
Gemeten op het werk met ring/steeksleutel.
Ik draag hem altijd losjes, er kan een vinger tussen. Dat vind ik het fijnste, maakt niet uit wat voor soort band erop.
En dan ook weer niet zo los dat hij om de pols kan draaien, daar houdt ik ook niet van.
Losser natuurlijk, want bloedtoevoer naar m’n hand vind ik fijn.
Wel mooi dat het ongeveer 50/50 is wat betreft de poll ![]()
Liever strak dan te los.
Liever wat strak dan los. Of gewoon juist goed meestal.
Nog nieuwe stemmers? Zo niet sluit ik de poll.
Bedankt voor het stemmen! ![]()