Hoe durven ze en hoe dom kun je zijn

Ik zie zojuist onderstaande veiling op Ebay. Het lijkt zo echt, maar wat hier te koop wordt aangeboden is 100% fake. Ik zal de winnaar wel even waarschuwen na afloop van de veiling want gelukkig zij de namen van de bieders niet geheim. Lijkt me vreselijk om zo belazerd te worden… Aan de andere kant ook wonderlijk dat zoveel mensen een (hoog) bod uitbrengen op een horloge waarvan je met een beetje speurwerk kunt zien dat het een replica is (alleen al die bodem!)

http://cgi.ebay.nl/IWC-Portuguese-Chronograph_W0QQitemZ5081327296QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem

Inderdaad belachelijk! Ik vind dit de duidelijkste foto vwb nep:

Je kunt eBay ook melden wat er gaande is.

Ja, hier klopt volgens mij ook iets niet. Maar je ze ziet het meer enorme prijzen voor een fake. Ik heb ook weleens iemand gewaarschuwd voor zoiets, maar ik kreeg als antwoord terug dat de verkoper wel te vertrouwen was. Misschien een handlanger geweest die door zijn biedingen de prijs opdrijft…

Dit soort verkopers zijn schering en inslag op eBay,ze worden vroeger of later ook zeker verwijderd door eBay.
(en beginnen dan gewoon opnieuw onder een andere naam)
de reden dat de mensen hier opbieden: is onbekenheid,gebrek aan kennis,ze denken slim te zijn, vertrouwen op eBay dat die alles bijhouden en checken, te goed van vertrouwen enz, enz.

Zowel de bieders,de uiteindelijke koper en de verkoper zijn zgn. "“Newbies”“
als ik hun Feedback zie.
hoewel de verkoper waarschijnlijk al jaren zo te werk gaat,maar steeds opnieuw begint.
de favoriete vijver waar deze oplichters in vissen”:
Patek - Rolex - Breitling - V&C- Audemars
Ik heb in het verleden ook wel mensen gewaarschuwd dat ze een nepper hadden gekocht voor veel geld, met wisselend succes.

eBay en Marktplaats, de laatste naam zegt eigenlijk alles, je bent op een ““digitale markt”” niks meer of minder.
als iemand op je afkomt op een echte markt,en je een ““gouden Rolex”” onder je neus houd ,met de vraag ----kopen ? nu slechts 1000 euro,maar snel beslissen.tja wat doe je dan.
Groet, André

PS

Deze veiling van die IWC brengt de verkoper MAX zo’n $ 8000,- op
Hij stuurt iedereen gewoon een second chance offer of een directe email met de mededeling dat ze deze prachtige IWC voor hun hoogste bod alsnog kunnen kopen,
reden is dan dat de hoogste bieder zogenaamd heeft afgehaakt,
onze verkoper heeft natuurlijk een verhuisdoos vol met deze chinese nepperds ingekocht voor $ 20,- het stuk.

De echte prof. oplichters doen het natuurlijk nog sluwer, ze kopen eerst een echte IWC van een betrouwbare verkoper,betalen met PayPal, en na ontvangst van het horloge, laten ze hun credit maatschappij de PayPal betaling storneren.
zogenaamd omdat ze een leeg IWC doosje hebben ontvangen.
vervolgens sturen ze het (nu) lege doosje terug naar de verkoper.

Deze echte IWC zetten ze dan weer op eBay te koop,de koper en andere hoge bieders krijgen dan vervolgens natuurlijk ook zo’n nepperd thuis,

de auteur van “” The Rolex Report"" John E. Brozek stelt het heel duidelijk,je koopt geen Rolex op eBay,maar je koopt de Verkoper, en van die koop je een Rolex.

Groet, André

Als je dit leest durf je haast niets meer te bestellen. Dat je dit doet, zo vader moeten ze gratis condooms geven, je wilt toch niet dat er nog meer van die gasten komen.

Zaterdag a.s. ga ik voor mij ook n duurdere klok kopen. Ook via internet in contact gekomen. Maar ik ga de klok wel zelf halen. In dit geval is het ook mogelijk. Geeft net iets meer zekerheid.

Je hebt ook nog van die lui die iets aanbieden (bv een duur horloge voor een zeer scherpe prijs die eigenlijk “to good to be true” is) en doen voorkomen dat ze in de UK of USA wonen. Als je ze dan mailt voor extra info krijg je meteen het aanbod het horloge te kopen tegen die scherpe prijs, waarbij ze graag de veiling willen stoppen. Ik ben er een keer op ingegaan om te zien wat er gebeurde. Krijg je een rekeningnummer in Indonesie of zo met het verzoek het geld daarnaartoe over te schrijven. Nou dan weet je meestal wel hoe laat het is!

Waar ik ook moedeloos van wordt zijn al die chinesen die replica’s aanbieden (vaak met zeer hoge verzendkosten) met een foto erbij van het “echte” horloge. Je kunt je dan zelfs afvragen of je uberhaupt iets krijgt of dat ze alleen het geld innen en maken dat ze wegkomen van Ebay…

Op je hoede blijven dus…

Norbert

Voor horloges van mij nog onbekende verkopers van meer dan 500 Euro heb ik voor mezelf de stelregel dat ik ze zelf ophaal. Als dat volgens de verkoper niet kan, dan hebben we geen deal. Ik rijd liever 1000Km om het op te halen dan dat ik verrast wordt met een lege doos of replica. Dat houdt dus ik dat ik geen zaken overzee doe als de verkoper mij niet bekend is. Dan af en toe maar een koopje laten schieten.

hoe dan ook zijn er ook betrouwbare verkopers op ebay,ik ook heb mijn gouden ketting verkocht en de persoon die hem nu draagt is er heel blij mee ,is ook niet zo gek want hij heeft maar 1200 betaald voor 135gram goud.

ik denk dat deze verkoper te vertrouwen is http://stores.ebay.nl/Grischa-Time-World hij heeft regelmatig hele mooie klokjes te koop,heeft verleden week nog een horloge verkocht waar ik ook wel interesse in had ,maar de prijs werd voor mij veel te hoog ,dat was een corum luzifer 666 echt een gaaf ding,maar werd 2600 euro op geboden.

vind het iritant dat de goede verkopers lijden onder de slechte,je hoeft de tv maar aan te zetten en je hoort internetoplichting/verkoopsite’s/marktplaats enz enz,en ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

Ik denk ook dat het merendeel van de transacties positief afloopt, maar de minder goede zaken vallen nu eenmaal meer op, en hebben vaak een diepere impact.

Ruud

Je hebt helemaal gelijk. Zelf koop en verkoop ik regelmatig op Ebay en tot nog toe steeds zonder problemen (inmiddels meer dan 200 transacties). Er zitten een heleboel mensen tussen met wie je goed zaken kunt doen, die betrouwbaar zijn en waarmee je prima kunt communiceren. Ik adviseer ook altijd voor een koop of bieding op Ebay altijd contact op te nemen met de verkoper en je niet alleen blind te staren op z’n feedbackprofiel…

Hoe zit dat met die profielen? Iemand die er bijna 5000 heeft, is dat verdacht (bv http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=ojum)?

En hoe zit het in Nederland wettelijk gezien met replica’s? Hier in Frankrijk loop je als drager risico op strafrechtelijke vervolging, zelfs als je alleen maar het land binnenkomt met zo’n ding. Ik vraag me af of dat in feite niet een Europese richtlijn is?

Hoe dan ook: de Zwitserse industrie is geinteresseerd in websteken waar en personen die replica’s te koop aanbieden, of was dat in ieder geval: steve.gobin apenstaartje rolex punt commercieel-domein.

René

Nee, het gaat om de %-score. Lees even hier: http://pages.ebay.nl/help/confidence/know-seller-stars.html

Ik zal die Steve eens mailen :smiley:

Ik doe al 3 jaar aan- en verkopen op eBay, na 500 transacties vind ik het nog steeds super handelen.
98% van de transacties loopt ook gewoon goed af.
voordat ik iets koop, check ik de verkoper wel goed.
email de verkoper met vragen en beantwoord zelf vragen eerlijk als je zelf iets aanbied.

een Feedback score van bijv. 99% is op zich natuurlijk goed,maar als de verkoper verdacht veel neutrals heeft ,die dus niet meetellen voor zijn percentage,doe ik er dus geen zaken mee.

Negatives worden eigenlijk alleen gegeven als er artikelen bewust vals omschreven worden,artikelen nooit arriveren, of andere ernstige misleidingen.

----en… in veel gevallen als wraakoefening:
veiliger is het om een neutral te geven,je bent zeer ontevreden,maar om te voorkomen dat je zelf direct een negative terug ontvangt,geef je een neutral.

André

Tsja, natuurlijk gaat het om het percentage … maar 99% positieve score is significanter naarmate de N groter is :slight_smile:

Maakt niet uit, als iemand 99 van de 100 transacties positief weet te verwerken is het knap, er zitten beroepszeikerds tussen. Ik heb ook 1x negatieve feedback gekregen. Van een fransman die niet meer reageerde nadat hij wat van me gekocht had. Na maanden van proberen heb ik 'm toen negatieve feedback gegeven. En toen kreeg ik eindelijk een reactie, nameijk negatieve feedback terug.
Daarna hetzelfde artikel nog twee keer verkocht aan fransen die ook nooit betaalden. Maar geen negatieve feedback meer gegeven. En sindsdien verkoop/verzend ik naar alle landen van de wereld bahalve Frankrijk. Fransen moeten eerst toestemming vragen. :smiley:

Het maakt volgens jou niet uit of je 1 negatief (of neutraal) commentaar op 10, 100 of 5000 positieve commentaren krijgt? Maakt het je ook niets uit of het 1 positief commentaar is op 1, 2, 5, 10, etc?
Ofwel er is iets heel tegen-intuitiefs met deze classificatie, ofwel je moet je elementaire statistiek nog eens napluizen (en ik zal je mijn diensten daartoe niet aanbieden want … ik woon in Frankrijk en ben waarschijnlijk net teveel fransoos) :slight_smile:

RJVB Schreef:

Het maakt volgens jou niet uit of je 1 negatief
(of neutraal) commentaar op 10, 100 of 5000
positieve commentaren krijgt?

-Jawel, en vanaf 100 stoort 1 negatieve feedback me niet.

Maakt het je ook
niets uit of het 1 positief commentaar is op 1, 2,
5, 10, etc?

-Jawel, hoe kom je daar bij?

Ofwel er is iets heel tegen-intuitiefs met deze
classificatie, ofwel je moet je elementaire
statistiek nog eens napluizen (en ik zal je mijn
diensten daartoe niet aanbieden want … ik woon
in Frankrijk en ben waarschijnlijk net teveel
fransoos)

-Je moet dus beter lezen. Verder een nutteloze opmerking, daar je voortborduurt op je eigen verkeerde gevolgtrekking.

-Jawel, e^Hn^Hmaar vanaf 100 stoort 1 negatieve feedback me niet.

T,FTFY

Als je dat meteen zo expliciet had gezegd had ik er verder geen aandacht aan besteed.

Henrik,
alleen als in dit voorbeeld de verkoper ook nog 10 neutrals heeft, en dat blijkt dus nergens uit als er 7 een jaar oud zijn.
is het voor mij toch een onbetrouwbare verkoper.
remedie:gewoon zijn FB eens napluizen.zeker als het een duur object betreft.
zelfs bij positieve FB’s staat soms;een heel negatief verhaaltje.
en wat die negative van die Fransman betreft, dat is nou precies waarom vele eBayers dus geen negatieve FB afgeven,maar een neutral.

Ik heb die fout ook een keer gemaakt,

USA verkoper bied aan :Te koop Boek met bulletsmolds uit de Civil war,
blijkt geen bullet mold in te staan uit die periode,het was ook geen echt boek meer een gekopieërt foldertje.
dus een Negative gegeven, kreeg er meteen één terug.(de enige tot nu toe)
vanaf nu geef ik alleen neutrals of positives met een venijnig commmentaar,werkt prima zo.

Groet, André