Same here…
Totdat ik bij een collega een Sinn om zijn pols zag en begreep dat ik nogal voor lul liep met mijn Patek, Rolex en Omega replica’s.
Zelf toen met Sinn begonnen waarna het allemaal He Le Maal is misgelopen.
Begon bij mij eind jaren '90 met een Seiko SKX007 die ik in Japan op vakantie heb gekocht. Daarna een beetje besmet geraakt met het Seiko virus en van alles geprobeerd, van Turtles tot Samurais, van quartz tot mechanisch. Van alles uit die tijd heb ik er nog maar twee; mijn SKX007 en de Arctura Kenetic die ik van mijn vrouw kreeg in 2004 als huwelijkscadeau. In 2020 een SPB143 gekocht en in 2021 een SLA021 MarineMaster 300, mijn eerste twee toch wat duurdere horloges met een prijskaartje van respectievelijk €1250,- en €3100,-. Beiden ook nog in mijn bezit. Toen kwam het oog voor betere afwerking…
Daarna is de hele hobby een beetje uit de hand gelopen, zeker toen ik andere merken erg ging waarderen, zoals Oris, Grand Seiko, Tudor, Tag Heuer, etc. Nu is mijn collectie voorzien van niet alleen Seiko’s, maar ook deze eerder genoemde merken en zou ik er een leuke jonge 2e hands Mercedes C-klasse van kunnen kopen. Omdat verkopen geen optie is, blijf ik dus maar lekker rondrijden in mijn Golfje R. ![]()