Hoe flipperen jullie (duurdere) horloges

Ik doe het meeste via Chrono24 en grijze dealers. Ik heb hier via HF ook horloges verkocht uit eigen collectie. Moet zeggen dat het nakomen van afspraken niet het beste punt is van veel leden. Al een aantal keren gehad dat met het horloge ZEKER gingen kopen om daarna nooit meer wat te horen.

Marktplaats blijft een broeinest van tuig. Doch, ook wel eens leuke deals gemaakt. Ik doe altijd gedegen onderzoek naar wie er komt, bij twijfel doe ik het niet.

2 likes

Grijze dealers of bekende hf-leden. Op deze wijze nog nooit negatieve ervaringen gehad.

3 likes

Mijn gevoel zegt dat Chrono24 best veilig is als je maar binnen het platform communiceert en je betaling regelt.

Tsja, ik kan niet anders zeggen dan dat het tot nu toe erg goed ging. Die 6.5% doet pijn, maar ik heb er ook horloges tegen belachelijk hoge bedragen verkocht.

Zeker nieuwe Rolex en Tudor gaat er gewoon hard. Het is een Europees kanaal. Wij kunnen wel denken: Zo’n Tudor kan je wel regelen bij de dealer. Maar veel mensen in Europa wonen helemaal niet bij een dealer in de buurt en AD’s verkopen niet online. Voor die mensen is C24 de uitkomst. Ik heb een Tudor van listprice 3100,- voor 4200,- verkocht aan iemand in Frankrijk. Die zat ruim anderhalf uur rijden van een dealer af, dus voor hem wat dit de enige (veilige) manier.

1 like

Nog tips voor handelaren om aan te verkopen?

Nadeel is wel dat als je het via Chrono doet, is dat je her nergens anders mag aanbieden. Afgaande op hun voorwaarden.

Via mp verkoop ik soms afapreeken doe ik thuis natuurlijk wel effe foto maake van het kentekenn en voor af kijken als het vertrouwd voelt

Klopt wordt niet streng gecontroleerd maar beter om gezeur te verkomen ook mag je eigelijk niet in de chat zeggen zo van kom maar ophallen
Omdat chrono dan die 7 procent niet krijgt

Luxerychrono duitsland

Voor €1100 zou ik wel 3 uur in de auto gaan zitten en een kopje koffie doen bij de AD.
Sterker nog, dat zou ik 3x per week doen.

3 likes

Als je hem dan kon krijgen misschien wel. Maar als je steeds heen en weer moet voor een klok die er niet is, is het wel wat lastig :stuck_out_tongue: (Was nieuwe blauwe BB op suede).

Gewoon verkopen via ons mooie forum :+1:
Ik zet ook een eens wat tegelijk op marktplaats maar ben daar veel meer op mijn hoede. Daarnaast is het percentage platschedels die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten op marktplaats wel echt irritant hoog. Geen fijn medium. Liever horlogeforum.

2 likes

Werd dat geld dan ook weer van je rekening afgeboekt?

1 like

Maar dat is niet om te flipperen :wink: Flippen is kopen om weer te verkopen, dat is hier niet toegestaan.

Als ik een eigen horloge verkoop, doe ik het inderdaad wel hier.

Dan heb je wel de hoofdprijs ontvangen. Die kopers zitten er ook tussen, die niet hoeven te kijken naar enkele honderd euro meer of minder en niet naar de AD kunnen of willen rijden.

Met alle respect, dat is toch gewoon te rijden ipv 1100 premium te betalen voor een tweedehandsje?

:arrow_up: dit dus.

1 like

Afgezegde afspraken? Gewoon niet komen opdagen op het afgesproken tijdstip en dan een Appje sturen: “ Ik ga toch liever een nieuwe kopen”…:rage:

1 like

Uiteindelijk heb ik kunnen aantonen te goeder trouw te zijn geweest (het onderzoek richtte zich op , jawel, witwassen) en is het geld en mijn rekeningen vrijgegeven

Gedurende het onderzoek geen toegang tot je (spaar)geld is zeer frustrerend kan ik je melden, zeker omdat ook incasso’s niet afgeboekt kunnen worden.

Hier nog een. Duurde bij mij maar 8 weken :neutral_face:. Ze hebben enorme achterstanden door een explosie aan whatsapp-fraude.

1 like

Nog een: horloge gekocht op MP voor nette prijs (duidelijke afspraak gemaakt over prijs en wijze van overdracht). Vlak voor het moment van ophalen door mij een berichtje dat het horloge was gevallen en dat hij het zo niet kon verkopen… Nog beetje doorgevraagd maar geen oplossing (lagere prijs oid) was mogelijk.
Duidelijk een hoger bod gekregen nadat wij de aankoop overeen waren gekomen…