8 weken… dat ze daar mee wegkomen, de banken gijzelen je bezit al die tijd en je kan niets…
Ik neem aan dat het in jouw voordeel beslecht is maar kun je dan nog stappen ondernemen .?
Nope. Alles geprobeerd. Advocaat benaderd, maar die gaf al aan dat het kostbaar en kansloos was. Banken mogen gewoon alles blokkeren als zij even willen kijken. En dat de stapel 8 weken hoog is, is jouw probleem. Alles bleek in orde en werd vrijgegeven, maar 8 weken is bespottelijk. De incasso’s liepen bij mij wel gewoon door trouwens.
Tip: zorg dat je altijd minimaal 2 rekeningen hebt bij verschillende banken. Daar was ik wel blij mee.
Jeetje, wel een slechte eenzijdige houding van de bank om zo je geld te gijzelen.
Doe ik idd ook altijd. laatst nog horloge willen verkopen aan iemand uit Vlissingen. afgesproken bij tankstation in Roosendaal. Helaas ging koop niet door, Was een low-baller…
Dan maakt het mij niet zo uit via welk platform. HF zijn doorgaans liefhebbers, dat is gewoon gezellig over horloges kletsen. Maar niet persé betere prijs…
Zelf heb ik inmiddels overigens goede ervaringen met Catawiki, veel volk daar…
Koop en verkoop alleen maar via HF en als het horloge meer dan €200,- is dan spreek ik ergens af om het in het echt te bekijken en voelen.
Klinkt als serieuze handel.
Wat voor horloges ‘doe je’ zoal?
Heb zeker al 20+ horloges van meer als 2k GE- en VERkocht via HF of UF… verliep elke keer probleemloos!!
Onvoorstelbaar…
Dat waren 8 hele lange weken voor je
Je bent vooral in het begin bezig met bellen en informatie proberen los te peuteren. Ik had nog een andere rekening waar ik alles nog mee kon doen. En aangezien ik 8 weken ook nonsens vind, ben je daarna nog even bezig met alles over te sluiten. Ik wil zeker weten dat de ABN nooit meer een stuiver aan mij verdient. En een klacht, die kon ik indienen ja. Maar aangezien het een beleidsklacht is, zou ik daar geen reactie op krijgen. Echt.
Ik ben overigens wel benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag: wanneer zien jullie iets als flipperen/doorverkopen (voor de winst)?
De reden waarom ik het vraag. Wij verkopen nooit iets door voor de winst, maar als wij een horloge zat zijn na een half jaar (het kortste wat ik een horloge heb gehad) dan verkoop ik hem voor een nieuw horloge. Maar dat beschouw ik niet echt als flipperen, meer als een evolutie van de collectie
Vooral Longines JLC Breitling, daarna Cyma Elgin Al de horloges koop ik in USA
Er zijn veel handelaren die horloges op meerdere plekken aanbieden. Via Chrono en Yahoo. Of via hun eigen site. Ik heb er zeker 10 in mijn Chrono favorites staan die ook elders staan.
Via Marktplaats verkopen spreek ik altijd buitenshuis af op een publieke of vertrouwde plek.
Weinig animo toch vaak. Via het forum met die ik nu te koop heb nog weinig interesse gehad. Best aardig wat via Marktplaats, ook eens afgesproken, maar diegene wilde er teveel af, alhoewel ik van tevoren had gezegd wat mijn minimum was. En er dan ter plekke toch onder willen gaan zitten. Dat ging dus niet door.
Sommigen weten ook gewoon niet wat een horloge bij de AD kost, en denken automatisch dat het op Chrono altijd onder list is.
Hmm… even op gewoonlucas zoeken
Nah… Zijn genoeg (wannabe) handelaars die op marktplaats/schiphol horloges inkopen en hier of elders direct verpatsen voor winst.
Ik zal het ook niet laten als ik per ongeluk tegen een top deal aanloop… maar ik ga ook niet echt opzoek naar buitenkansjes.
Gezonde verstand gebruiken. Waar je ook koopt of verkoopt. Altijd eerst telefonisch contact leggen. Zien of iemand open is of alleen maar de deal zo snel mogelijk achter zich wil hebben. Uiteraard ben je nooit 100% zeker, ook al koop je bij gerenommeerde handelaar kan er iets fout zijn. Noem geen namen maar heb wel eens een explorer 2 met een niet echte stalen band gekocht.
Enige echte zekerheid is de AD.
of een vertrouwde handelaar met verstand van zaken en garantie waar je op terug kan vallen wanneer er iets mis is
Mee eens dus ergens een band mee opbouwen is wel noodzakelijk dan want anders geven die ook niet altijd thuis uit ervaring.
@R0bert @Jetsi81 @Jotun nuancering is op zijn plaats. Banken willen van ‘onschuldigen’ niets afpakken. Als ze een onderzoek starten dan wil je die geldstromen onderzoeken. Bij een beetje onderzoek zijn er veel banken betrokken; die fraudeurs gebruiken echt niet 1 bankrekening. Het geld komt overal vandaan en wordt razendsnel overgefietst van de ene naar de andere rekening.
Gezien de snelheid van dat overfietsen worden alle schakels geblokkeerd. Je hebt als bank niet door dat er ook een integere HF-lid er tussen zit.
Dat het 8 weken kan duren is omdat er veel banken bij betrokken zijn. Zeker als er ook buitenlandse banken bij zitten.
Met die blokkades zorg je er in ieder geval dat dat geld niet uit de keten verdwijnt. Via een geldautomaat of in jullie geval via een horloge.
Een Rolex is crimineel heel interessant: compact, snel verhandelbaar en wordt onder elkaar geaccepteerd als borg en betaalmiddel.
Aan jullie om aan te tonen dat jullie een liefhebber zijn en geen louche handelaar of crimineel. Als riskmanager zie je dat niet direct als je een netwerk in kaart hebt gebracht met 250 betaalpassen, creditcards en bankrekeningen.
Hieronder ook wat ‘onschuldige’ slachtoffers uit die keten.
Via marktplaats kan prima, maar hierbij blijft altijd gelden dat je je gezonden verstand moet gebruiken. Zelfde als bij aankoop.
Had deze week contact over een IWC en die man stelde voor om eerst even video te bellen om zo elkaar een keer gezien te hebben zonder risico’s voor beiden. Daarna konden we dan altijd nog afspreken als de deal door zou gaan.
Is een prima optie. Het uiterlijk wil ook niets zeggen. Je pikt kansloze opportunisten er direct uit. Die echte smooth talking ervaren/professionele oplichter niet.