Hoe gaan jullie ermee om

Als je meerdere horloge hebt wanneer draag je welke of heb je altijd dezelfde om? Ik merk zelf dat ik meer mijn Sea Dweller draag ipv mijn Explorer 2 omdat ik bang ben voor krassen op de bezel. Mijn Oris draag ik eigenlijk niet meer deze moet ook snel voor een onderhoudsbeurt. Ik ben benieuwd hoe jullie het verdelen.

2 likes

Ik draag waar ik die dag zin in heb.

Nee dat lieg ik, ik wissel soms zelfs op de dag zelfs nog wel eens, of eigenlijk soms meerdere keren. Hetzelfde met de bandjes.

Damn ik heb een probleem. Wordt tijd dat ik weer naar kantoor kan…

17 likes

man up

5 likes

Eerste kras doet altijd pijn probeer het nog even uit te stellen :slight_smile:

  1. a person who explores a new or unfamiliar area.
8 likes

Waarom heb je het horloge dan als ik vragen mag?

4 likes

Meestal waar ik specifiek die dag zin in heb. De Explorer (mijn minst extravagante horloge) voor meer formele gelegenheden. Soms gewoon het horloge dat nog loopt omdat ik geen zin heb in gedoe.

In die context overweeg ik een Quartz bij te kopen, zodat ik een tweede optie heb qua grab & go.

2 likes

Om te dragen je hebt gelijk en het is wel een echte toolwatch dus gewoon gaan :slight_smile:

1 like

Het was niet aanvallend bedoeld ofzo hoor haha

1 like

Het was je al gezegd, maar

X2.

Soms wissel ik dagelijks en soms draag ik een week lang een Day-Date. Geen peil op te trekken.

Ah! Nu komen we ergens! :muscle:

4 likes

Hangt meestal een beetje af van de kledingkeuze, netjes pak ik meestal de Speedmaster, casual de Seiko SPB149, klussen de Oris TT1 titan diver, sporten Garmin, luie zondag Seiko Prospex Solar. Zo heb ik het wel aardig verdeeld dacht ik zo…

1 like

Soms twee keer per dag, af en toe één keer per week. Hangt er maar net vanaf waar ik zin in heb.

4 likes

Doe ik ook met m’n Explorer. En die glimmende bezel pikt krassen op als je er maar naar kijkt.

1 like

Sinds ik mijn SD heb moet ik mezelf bijna dwingen iets anders te dragen…zelfs de Speedy hapt stof…

1 like

Ik draag een horloge meestal een dag of 5 achter elkaar.
Daarna wisselen.
Vind uiteraard krasjes niet fijn maar in de doos laten liggen en niet dragen uit angst, nee ik koop horloges om te dragen.

2 likes

Ik kijk wat ik die dag voor trui aantrek en pak dan een horloge dat erbij past. Maar soms heb ik gewoon zin in een ander horloge en doe ik dat om.

1 like

Moet je voor een stemvorkhorloge gaan,wel de lusten en niet de lasten :sweat_smile:
Deze staat altijd op tijd en heeft een sweeping second(en een fraaie zoemtoon als je ‘m bij je oor houdt)

10 likes

Kleding, gelegenheid & activiteit (gaat vaak samen met kleding), seizoen, goesting.
Dat zijn de 4 belangrijkste factoren.

2 likes

Valt te overwegen! Al denk ik voorlopig toch richting Cartier.

1 like

Ik kijk altijd in m’n fotobibliotheek wanneer ik een bepaald horloge weer eens kan dragen :grin:

1 like