Hallo allemaal, hier een nieuwe forum gebruiker. Ik ben nog zoekende in hoe ik dit forum gemakkelijk kan gebruiken, het komt soms nog niet zo intuïtief op me over. Dus vandaar mijn vraag: hoe gebruiken jullie dit forum? Is dat op een desktop/laptop, of vooral met mobiel? Bookmark je topics of subsections van dit forum om gauw onderwerpen terug te vinden? Tips en trics zijn welkom!
In het kader van Mand: Zoekfunctie!
Nu probeer ik niet zo vaak oude topics terug te vinden, en maak ik geen bookmarks. Als ik iets niet meer terug vind is dat prima. Het is een hobby, geen levensnoodzakelijk werk.
Er zijn ook leden die screenshots maken van posts die ze cool vinden. Zelf gebruik ik overigens een PC om het forum te lezen. Dan is het ook mogelijk om interessante topics als PDF te printen, als je een eigen bibliotheek aan wilt leggen.
Informatie op dit forum is niet per se blijvend. Bij de laatste upgrade is bijvoorbeeld veel fout gegaan met foto’s, en ook hebben mensen in het verleden foto’s via photo-bucket gelinkt. Dat betekent dat veel van die beelden gewoon weg zijn.
Vandaar: Als je een topic ziet wat je per se wilt bewaren zou ik er een PDF print van maken. Wel even kijken of alle foto’s correct meekomen, want soms wil dat ook niet.
Eerlijk antwoord: tamelijk doelloos ronddolen in diverse topics en zo nu en dan op hele leuke dingen stuiten.
Heel af en toe kijk ik naar de ‘top’ topics, meeste staat ie op chronologische volgorde.
Tissue en potje glijmiddel erbij en… oh wacht, dat is een ander forum.
De app is een stuk makkelijker in gebruik dan de website
Ah, er is een app! Zo even opzoeken dan!
Zoiets dus😂
als een kip zonder kop
Sommige gebruiken het ook om hun zelfvertrouwen op te krikken. Andere misbruiken het. Al met al heb je snel door wat je wil lezen en wat je filtert.
dit dus. Naarmate je langer rondgedoold hebt selecteer je je topics en dool je wat doelgerichter rond maar het blijft dolen, ook mooi!
Hi hi , Gij bent echt niet te doen,
Vooral doelloos dwalend. Uitsluitend op mijn mobiel.
Soms ook op dit forum
PC of mobiel gebruik ik beiden: maakt niet heel gek veel uit. Naar mijn idee zijn veel topics vooral “gezellig” en voor diepergaande informatie zul je wat langer (gericht) moeten zoeken. Voor inspiratie is dat overigens prima, maar als je bijvoorbeeld op de vintage markt een bepaald model zoekt en je wil daar aankoop tips voor hebben, dan is daar veelal geen kant-en-klaar topic voor met handige tips en referenties. En als het er is, zul je even moeten zoeken want waarschijnlijk zijn er diverse topics over dat model (waarvan velen in de trend van: ‘net gekocht’ of ‘wat vinden jullie van’).
Aan de andere kant, kun je de vraag wel weer stellen in een nieuw topic en dan heeft mogelijk iemand anders er later weer wat aan.
Voor mij was dit ook een beetje wennen toen ik hier voor het eerst kwam.
Het is een vrij onconventionele forum layout hier. Maar het is ook maar een klein forum en daarvoor werkt het perfect. 1 (of meerdere keren per dag) naar beneden scrollen tot je weer bij bent en de interessante topics openen en lezen.
Er is een app?
Graag wil ik in algemene zin iedereen bedanken voor zijn reacties. Die helpen me op weg, en ik zal (net zoals nieuwkomers voor mij) vanzelf m’n draai hier wel weten te vinden.
Ik bekijk het meest onder nieuw en volg een aantal topics. Andere topics heb ik ontvolgd: show me je dit en dat, wat dragen we vandaag. En ik heb hier en daar een gebruiker op negeren gezet.