Soms denk ik wel eens: als ik, rekening houdend met mijn leeftijd, al mijn klokjes nog een poosje wil dragen, begint de tijd te dringen.
Maar waarom een limiet stellen? Ik geniet nog van elke klok hoor, en ik blijf ook uitkijken naar nieuwe c.q. andere klokjes. Het verveelt mij nog (lang) niet.
Bij 31 stuks (1 horloge voor iedere dag van de maand(:D) begon er een verzadigings-effect te ontstaan. Of was het omdat mijn horlogekoffer er niet meer dan 36 kon herbergen:S…
Toch raak ik niet uitgekeken en blijf ik geïnteresseerd in alles wat met horloges te maken heeft:D
Net nog even over lopen nadenken. Maar wat zou het leven toch heerlijk overzichtelijk zijn met bijvoorbeeld alleen een Monaco en een SKX007… Meer heb ik toch ook gewoon niet nodig? Maar ik weet gewoon niet of ik het zou kunnen!?:S Zucht…
Ik heb er nu 7, waarvan 2 high-end, 2 G-Shock, en 3 relatief goedkope horloges. Dit is voor mij een mooi aantal, misschien wel iets te veel. Ik draag meestal dezelfde twee horloges, mijn Rolex en mijn Breitling. De goedkopere horloges vind ik soms leuk om weer eens een paar dagen te dragen, maar daarna ga ik toch al snel weer terug naar mijn dagelijkse dragers.
De G-Shocks… Tja, dat zijn gewoon leuke horloges. Ik heb er eigenlijk eentje te veel, twee zijn niet nodig. Maar één ervan is een behoorlijk gelimiteerde editie, en de ander heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen en is onverslaanbaar voor zijn geld. Plus hij heeft een stalen band.
Lang verhaal kort, ik heb net iets te veel horloges, en ik heb het meest plezier van mijn ‘duurdere’ horloges. Ik heb het liefst wat minder kwantiteit, en wat meer kwaliteit. Een collectie van 3 top stukken en een goedkoper horloge zou top zijn.
Ik heb er nu 7, waarvan 2 high-end, 2 G-Shock, en 3 relatief goedkope horloges. Dit is voor mij een mooi aantal, misschien wel iets te veel. Ik draag meestal dezelfde twee horloges, mijn Rolex en mijn Breitling. De goedkopere horloges vind ik soms leuk om weer eens een paar dagen te dragen, maar daarna ga ik toch al snel weer terug naar mijn dagelijkse dragers.
De G-Shocks… Tja, dat zijn gewoon leuke horloges. Ik heb er eigenlijk eentje te veel, twee zijn niet nodig. Maar één ervan is een behoorlijk gelimiteerde editie, en de ander heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen en is onverslaanbaar voor zijn geld. Plus hij heeft een stalen band.
Lang verhaal kort, ik heb net iets te veel horloges, en ik heb het meest plezier van mijn ‘duurdere’ horloges. Ik heb het liefst wat minder kwantiteit, en wat meer kwaliteit. Een collectie van 3 top stukken en een goedkoper horloge als beater zou top zijn.
Ik zit op 9 Omega’s en 1 Glashutte Original en vind dat eigenlijk prima. Ik wil graag mijn horloges geregeld dragen en dan zit ik nu voor mijn gevoel een beetje op mijn max. Met iets minder zou ik ook geen probleem hebben, meer is voor mij echt geen optie.
Zelf probeer ik mijn verzameling in de hand te houden, op dit moment heb ik er 4 stuks, de 5de hoop ik zaterdag aanstaande op te halen.
2 ervan zijn dan high end, de andere 3 hebben een meer emotionele lading, ik denk zelf dat als ik er 3-4 high end zou hebben, dat ik dan genoeg heb, ook om af te wisselen.
Ik ga voor elke dag van de maand een ander horloge en merk dat ik er van de 8 die ik nu bezit slechts 2 draag. Tsja, tegen beter weten in kijk ik al weer uit naar de volgende.
Tot je vrouw je de deur wijst of liever net 1
daar voor
Mijn vrouw doet niet moeilijk, zij heeft schoenen en tassen. Dat neemt veel meer ruimte in!
Maar als ik jullie berichten lees heb ik er dus toch buitensporig veel.
Eigenlijk had ik gehoopt te horen dat dat 100 horloges heel normaal is…
Moet ik daar nu wat aan gaan doen?
Hulp zoeken, maar waar moet ik dan mee geholpen werden?
Ik ben dus geen verzamelaar vind het zonde om een horloge te kopen en vervolgens te laten wegroesten. Een horloge is een gebruiksvoorwerp dat mij hoort te helpen om de juiste tijd te laten zien en door ouderdom de dag en datum te onthouden. Maar ieder zijn hobby hoor:~
Mijn vrouw doet niet moeilijk, zij heeft schoenen
en tassen. Dat neemt veel meer ruimte in!
Maar als ik jullie berichten lees heb ik er dus
toch buitensporig veel.
Eigenlijk had ik gehoopt te horen dat dat 100
horloges heel normaal is…
Moet ik daar nu wat aan gaan doen?
Hulp zoeken, maar waar moet ik dan mee geholpen
werden?
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een foto van je collectie…