Hoe groot moet je verzameling zijn?

Tja, 100 stuks dat is een hele andere vorm van verzamelen. Hangt natuurlijk ook heel erg van je interesse af. Ik heb de pech dat ik een relatief dure smaak heb. Als ik de waarde van mijn huidige 10 horloges extrapoleer naar 100 stuks dan wordt het mij wat te extreem. Van dat geld koop ik liever een huis :smiley:

31 zoals ik lees is leuk, maar doe mij er maar 365!

Ik weet niet, heb twee jaar gedaan over mijn eerste. Dacht dat het goed zou zijn maar dat bleek niet het geval.
Nu op 5 maar daar kan het natuurlijk niet bij blijven.

Toch denk ik dat 10 tot 15 voor mij mooi zou zijn. :slight_smile:

Zolang er geen John Williams met cameraploeg van “help mijn man heeft een hobby” voor je deur staat, is het nog binnen de perken. :wink:

BobT Schreef:

+1

=======

dus heb jij er vier?? :smiley:

Rob76 Schreef:

Zolang er geen John Williams met cameraploeg van
"help mijn man heeft een hobby" voor je deur
staat, is het nog binnen de perken. :wink:

Ga je me nu vertellen dat een presentator van een RTL/SBS-zender de norm bepaalt?

IAMsterdam Schreef:

Als ik de waarde van mijn huidige
10 horloges extrapoleer naar 100 stuks dan wordt
het mij wat te extreem. Van dat geld koop ik
liever een huis :smiley:

Haha, dat dacht ik ook! En dan heb ik ‘slechts’ 2 relatief dure horloges.

Jeffreyh1984 Schreef:

Tot je vrouw je de deur wijst :smiley: of liever net 1
daar voor :wink:

Moet je wel zorgen dat je je horloges meeneemt! (:smiley:

IAMsterdam Schreef:

Tja, 100 stuks dat is een hele andere vorm van
verzamelen. Hangt natuurlijk ook heel erg van je
interesse af. Ik heb de pech dat ik een relatief
dure smaak heb. Als ik de waarde van mijn huidige
10 horloges extrapoleer naar 100 stuks dan wordt
het mij wat te extreem. Van dat geld koop ik
liever een huis :smiley:

Maarja dan heb ik twee huizen :smiley: dan heb ik liever een stapel leuke klokkies :+ hahaha

Ik heb er 11.

3x dress watches
6x Casio G-Shocks/Proshocks
2x Sporthorloge

Ja, in samenspraak met de vrouw, en pas op; John kiest altijd haar kant…

Haha, scherp!!!

In dat geval zou ik met mijn Longines en Crepas moeten zeggen:
-1

Zo groot als je zelf wilt en kunt hebben toch?

Wat je ook kunt doen om het overzict te houden is, ze op de 1 of andere manier af te wisselen. Ik doe 't beetje met de seizoenen. Paar klokjes voor die paar maanden, nu de hersftmaandjes er aan komen gaan er een paar terug de kluis in en komen er weer een paar andere eruit. Zo blijft het door de afwisseling voor mij leuk om ze te dragen.

JTrapman Schreef:

Mr Uurwerk Schreef:

Mijn vrouw doet niet moeilijk, zij heeft
schoenen
en tassen. Dat neemt veel meer ruimte in!

Maar als ik jullie berichten lees heb ik er dus
toch buitensporig veel.
Eigenlijk had ik gehoopt te horen dat dat 100
horloges heel normaal is…
Moet ik daar nu wat aan gaan doen?
Hulp zoeken, maar waar moet ik dan mee geholpen
werden?

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een foto van je
collectie…

+1!

7 = voor mij compleet.
Was wel een moeilijk proces, om af te bouwen van de 35 3 jaar geleden :slight_smile:
Maar ik wilde geen horloges meer die alleen maar in de horlogedoos lagen;
stof verzamelen is een andere hobby :s

JTrapman Schreef:

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een foto van je
collectie…

Ik heb geen foto van de hele collectie, dat lukt ook niet omdat deze steeds wijzigt.
Er zijn er al weer 5 onderweg en eentje wordt geruild.
Bovendien is de collectie niet zo interessant: vrij doorsnee, 4 Omega’s, 1 Rolex, 40% zwiters zwaar vintage, 30% Russen en wat Seiko’s en Citizens.

Ik probeer het bij zes te houden… Wil ik iets nieuws dan moet er één weg. :slight_smile:

Ik wil echt geen fortuin aan klokjes, vandaar mijn stelregel.
Groet, Glenn

Ligt eraan wat je met je verzameling wilt bereiken. Wil je gewoon zoveel mogelijk horloges hebben om naar te kijken en sommige te dragen?
Leg je je toe op 1 type (bijv. duikers, chrono’s etc) en wil je daarvan alle varianten hebben.
Kijk je naar de technische kant en wil je zoveel mogelijk verschillende kalibers hebben.

Zelf heb ik er nu 10, plus een vestzakhorloge en dat is voor mij voldoende. Ik heb ze geselecteerd op functie: een dresswatch, klushorloge, duiker, chrono, vakantiehorloge(s) - en daarnaast nog wat dubbele functies vanwege het binnenwerk, automatisch, quartz+solar. En nog een G-shock die alles is behalve een dresswatch.

Nou is alleen mijn dresswatch niet een echte dresswatch (want chrono en datum) maar ik heb nog steeds niet een heel kaal horloge gevonden wat ik supermooi vind (mijn Edox open heart kwam daar nog het meest bij in de buurt - kwam, want gestolen).

Dus hoe groot moet je verzameling nou zijn: zo groot als jij wilt… (lekkere dooddoener natuurlijk). Op zich heb ik er nu genoeg, maar als ik tegen iets leuks aan loop ga ik daar zeker over nadenken.

Traveller69 Schreef:

Ligt eraan wat je met je verzameling wilt
bereiken.

Ik draag iedere dag een ander horloge, daarmee bereik ik dat ik bijna elke dag het gevoel heb een nieuwe aanwinst te dragen.

Ik heb nu 3 horloges.
2 hiervan zijn High end met witte plaat
Een Jaeger Lecoultre Reverso
Een Zenith Elite recerve du marche

Sinds een paar dagen nog een budged horloge met een zwarte plaat.

Ik zie mijzelf niet als een verzamelaar maar als iemand die van mooie horloges geniet.

Just out of curiosity… wat is die laatste aanwinst?

Sinds een paar dagen nog een budged horloge met
een zwarte plaat.