Hoe groot moet je verzameling zijn?

O.k., enkele hoogtepunten uit de collectie dan? Kan niet anders dan dat er toch een paar bijzondere tussen zitten? Een hele ouwe Zwitserse chrono of een LE Seiko, of whatever…?
No pressure, hoor. Maar jij begon erover (als TS)…:wink:

Mr Uurwerk Schreef:

JTrapman Schreef:

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een foto van
je
collectie…

Ik heb geen foto van de hele collectie, dat lukt
ook niet omdat deze steeds wijzigt.
Er zijn er al weer 5 onderweg en eentje wordt
geruild.
Bovendien is de collectie niet zo interessant:
vrij doorsnee, 4 Omega’s, 1 Rolex, 40% zwiters
zwaar vintage, 30% Russen en wat Seiko’s en
Citizens.

@ TagEd zie dit topic van mij http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1799492

Nu onderweg, niks bijzonders hoor: paar Russen.

Explore mruurwerk Explore mruurwerk

Goede reden. Dat gevoel heb ik inderdaad ook als ik een horloge draag dat ik al enige tijd niet meer heb gedragen. (tu)

Kwantiteit… of kwaliteit… Of beide… Heb een tijd gehad dat ik zeker 40+ horloges had. Maar ik droeg er maar een paar. Heb destijds heel veel weg gedaan.

Ik heb nu 2 Certinas (DS1 LE & DS Action Diver, beide met het welbekende 2824-2 uurwerk), 2 Zeniths (El Primero en Elite) een Citizen Aqualand en 2 erfstukken (Gigandet van mij opa en een Poljot van een vriend).

Ik wil best nog wel een horloge erbij, maar tientallen, die ik dan niet draag? Dat hoeft niet van mij.

Sander Schreef:

Maar ik
droeg er maar een paar.

ik draag er meestal ook “maar” 3 op n dag. 2 werkhorloge voor de verschillende klussen en soms s avonds thuis nog even iets wat ik leuk vind tijdens de vrije uurtjes. heb daarom ook niet zoveel horloges thuis nodig. kan ze idd toch niet allemaal zoveel dragen.

Ik zit steeds vaker te overwegen om (bijna) alles te verkopen. Dan zou ik twee horloges die ik vaak draag + een beater en en gshock houden. (4 stuks dus totaal)

Hoe groot de verzameling moet zijn dat maakt ieder voor zich zelf uit.
Ik heb er nu nog 31,enkele gesponsord voor een goed doel, een verkocht zonder
dat ik het te koop had aangeboden.
Ik zou wel terug willen naar pakweg 10 stuks, maar ik heb al moeite om redelijke foto´s te maken en te posten.
En als ik op het verkoop deel kijk waar een horloge word aangebonden waar
bij staat vaste prijs of geen inruil en vervolgens weer zie staan alle pb´s
beantwoord sorry geen inruil enz.
Dus ik bied geen horloge te koop aan.
Maar ik koop nog steeds een horloge wat ik mooi vind, maar minder snel als voorheen.

Voor mij zou de ideale verzameling zijn…

3 Duikers een nette een ruige hardcore duiker en een alledaagse toolduiker.

3 Dresswatches een puristische (max bill bijvoorbeeld) chique de friemel JLC reverso en een mooie vintage dresswatch.

En vervolgens nog 2 mooie fliegers bijvoorbeeld Tutima classic chrono of een Hanhart chrono en een mooie flieger baumuster b met gestraalde kast.

Laatste tijd ben ik meer op de puristische tour dus de uiteindelijke lijst zou zo uit kunnen pakken.

Nette en ruige duiker.

Max bill of iets dergelijks.

En een mat gestraalde flieger met baumuster b plaat.

Groeten.

Noel.

Ik heb er 11 en ik heb horloges om te dragen, niet om te laten verstoffen.
Ik wissel bijna elke dag van horloge, passend bij hoe ik me voel of wat ik ga doen.
Tot drie jaar geleden had ik niet meer dan twee horloges. Ik was al wel geïnfecteerd, maar het virus sluimerde. Eigenlijk wil ik terug naar een stuk of zes horloges. Maar ik vind het toch ook zonde om ze weg te doen. Mijn horloges komen in waarde niet boven wat de Swatch Group ‘middle range’ noemt, dus ik zou er alleen maar op verliezen.

7x dress/duiker/flieger
1x Swatch
3x Casio/G-Shock

Groet, Jurgen

maardein Schreef:

Ik zit steeds vaker te overwegen om (bijna) alles
te verkopen. Dan zou ik twee horloges die ik vaak
draag + een beater en en gshock houden. (4 stuks
dus totaal)

Had er zo’n 17 (geloof ik) en ben nu ook aan het downsizen. Ik heb er nu nog een stuk of 7, maar denk dat er nog wel wat uitgaat, zodat ik uiteindelijk uitkom op 3 á 4. De realiteit is namelijk dat ik nog maar 1 horloge draag en ik naar de rest zit te kijken. Ook zonde…

't Is toch net als met vrouwen:

• onder de 16 is niet serieus
  • boven de 30 is belachelijk
    X(

noot: ik ben dus ook belachelijk…

Ah, een chique dress watch!

hanse Schreef:

@ TagEd zie dit topic van mij
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1799492

Ik heb in het (verre) verleden ook heel erg veel verzameld. Daarna heb ik een groot aantal bij Sotheby’s en Christie’s verkocht en m’n hypotheek (deels) afbetaald. Van die tijd heb ik nog zo’n 30 over. Die lagen in de la.
Daarna een aantal jaren niets gedaan. Nu toch weer de kriebel gekregen, maar ik heb door de jaren heen gemerkt dat ik toch maar 1 of 2 horloges altijd draag, gewoon omdat ik die mooi vindt. Ik draag de laatste 10 jaar alleen maar een gouden omega constellation uit Hawaii uit de jaren 60.
Nu toch weer een Beihai van Beijing Watch Factory besteld net, omdat ik die ook ga dragen denk ik. Dat is zo’n prachtige klok met mooi, zichtbaar uurwerk. Kijk er naar uit!
Er zijn ook mensen die een klok van 2 of 3 ton kopen, in de kluis leggen en dan na 5 of 10 jaar voor 10 of 20 mille winst verkopen. Dat is meer handel. En bovendien kan blijken dat de waarde verminderd is.
Niemand kan zeggen hoe groot jouw verzameling moet zijn, maar je moet vooral in je eigen hart kijken en bedenken dat je het niet kan meenemen uiteindelijk, maar er vooral van wil genieten en hoe dan? Door te dragen of door er naar te kijken. Dat laatste valt toch een beetje tegen wat mij betreft.
vrgr Nico

Mr Uurwerk Schreef:

Nu onderweg, niks bijzonders hoor: paar Russen.

http://i1329.photobucket.com/albums/w544/mruurwerk
/ScreenHunter_10Aug121040_zps1e19e3c3.jpg

http://i1329.photobucket.com/albums/w544/mruurwerk
/ScreenHunter_09Aug121039_zps181b5625.jpg

Leuk ik heb zijn goudkleurige broertje.

Leuk ik heb zijn goudkleurige broertje.

http://i1299.photobucket.com/albums/ag71/koningcar
is/Snapbucket/BACEBD62_zps7054cc4d.jpg

In zwart met goud ook mooi!

Ik heb er nu zo’n 50 en een aantal draag ik regelmatig.
Ik wissel tussen een stuk of 10 tot 15 en de rest ben ik ook over aan het denken om weg te doen. Wil er nog wel een aantal bij hebben, maar een aantal mogen weg. Die draag ik echt nooit meer en dat is ook zonde.
Aan de andere kant kun je zo wel mooi je smaakontwikkeling zien.

Kom op zeg, is er dan niemand die ervoor uit durft te komen dat hij ruim honderd of meer horloges bezit? Dat kan toch niet waar zijn op een horloge forum!

En alleen maar roepen dat je gaat inkrimpen en verkopen, zeker bang dat je vrouw meeleest?:+

En, als iedereen zo nodig moet verkopen, dan zou het aanbod van het verkoop forum overweldigend moeten zijn. Dat is het in ieder geval niet.

Volgens mij hebben jullie er stiekem veel meer :wink:

louis Schreef:

Ik vind 3 een perfect aantal.

ik ook precies genoeg.
liever drie die ik echt mooi vind dan veertig net niet mooi…

Er zijn meer verkoopkanalen dan dit forum. Diegene die ik bijvoorbeeld wil verkopen raak ik op de rikketik sneller kwijt dan hier. Op een paar uitzonderingen na misschien. Ik heb alleen geen zin om een hele beschrijving te maken en goede foto’s te maken. Dat gaat op werk lijken :wink:
Mijn vrouw heeft er ook geen problemen mee zolang het huishouden gewoon doorgaat.

Je bedoeld het waarschijnlijk niet persoonlijk, maar dit is mijn situatie.