Maandag a.s. wil ik weer eens een horloge gerelateerd artikel publiceren. De vraag die hierin centraal staat: hoe houd jij je horloge schoon? Hoe voorkom je ‘wrist cheese’ op je horloge? Heb je een anekdote? Ben benieuwd naar eenieders ervaringen en tips. Ik ben niet van plan om expliciete namen te vernoemen in het artikel, maar het over ‘the watch crowd’ te hebben.
Uiteraard zal ik een link plaatsen zodra het artikel live staat.
Ik onthoud me van commentaar, maar kijk nu al wel uit naar de anekdotes mbt ‘wrist cheese’
Die kan ik dan lekker lezen tijdens het kijken van dr Pimple Popper .
Ik maak elke avond het horloge dat ik die dag gedragen heb schoon met zo’n brillendoekje. Bij mij krijgt het niet eens de kans om wrist cheese te worden.
Ik pak meestal een tandenborstel zonder dreft of iets anders. Denk dat het geen kwaad kan maar als het nou op een rubbertje/O ringetje/casket of iets dergelijks komt? Misschien dat het sneller uitdroogd?
Ik verwonder me altijd hoe vies mensen hun horloges laten worden. Als ik sommige van mn vintage horloges zag toen ik ze ontving Het vuil hangt er soms letterlijk aan en zit er in dikke plakken op. Onbegrijpelijk dat mensen dat nog gewoon dragen als het zo smerig is.
Hé, dat klinkt bekend! Ik doe precies hetzelfde. Mits het een stalen band betreft, natuurlijk. Voor horloges met lederen banden gewoon een hydrofielluier (tegen het krassen) en nog beter voor het milieu dan een microvezeldoekje dat kleine plasticdeeltjes afgeeft tijdens het wassen.
Ik poets af en toe een horloge met een tissue. Maar soms op een foto (close-up) zie ik nog wel 'ns wat vuil zitten en dan moet ie opnieuw (poetsen en foto). Om heel eerlijk te zijn zou ik m’n horloges nog wel wat beter kunnen schoonhouden. Net als m’n auto, trouwens en de tuin (onkruid eruit, enzo), etc… Maar ja, zoveel klusjes, zo weinig tijd. Moet toch af en toe even op HF rondhangen. Prioriteiten…
Snackprikkers, wattenstaafjes, tandenborstel en een theeschoteltje water. Zodra de punt van de snackprikker soft wordt, fungeert het als een mini borstel in de kleinste hoekjes en gaatjes.
Meestal even oppoetsen met een t-shirt. Maar om de zoveel tijd eens volledig reinigen met zachte tandenborstel en heel klein beetje zeep in lauw water.
Stoffen en nylon bandjes worden dan even geweekt in een lauw sopje met bicarbonaat en daarna goed gespoeld met lauw water.
Dit heb ik ook. De hoeveelheid Knokkel-Camembert, Pols-Cheddar en Handpalm-Gruyere je soms aantreft is echt bizar.
Altijd even kijken en dan schoonmaken als je iets ziet. Dan blijft het schoon.