Samen met de nagelkaas vormt het het wel beroemde four wrist cheese!
La quatre Fromage-horlogerie?
Het ligt volgens mij ook aan de band. Maar, een stalen band kun je redelijk eenvoudig schoonmaken. Een lederen is wat lastiger…
Gewoon horloges laten voor wat het is. Die vintage wrist cheese geeft een extra touch.
Nice, leuke fotos.
Lauw water, zachte tandenborstel en Dreft.
Dreft is een wondermiddel…
Daarnaast soms lekker spelen met de zachte tandenborstel en het vieze horloge onder de douche.
Mijn werkbeater, afwasmachine.
Thanks
Zacht doekje, oude zachte tandenborstel, cocktailprikker, wattenstaafje. Soms een beetje reinigings middel. Bij mijn eigen horloges is dit ruim voldoende. Metalen schakel banden draag ik niet, dat scheelt een hoop werk.
Het is inderdaad soms bizar wat je op gebruikte horloges aantreft en al helemaal op metalen bandjes. Om maar niet te spreken van Fixoflex achtigen … Yuk!! Gelukkig heb ik een ultrasoon reiniger, en vaak gaan ze ook de kliko in. Gebruikte leren bandjes gaan meestal ook zo weg en ook bij mijn eigen horloges worden leren bandjes regelmatig vervangen
Rubber draag ik niet, die voelen alijd vies aan, vind ik, zelfs als ze nieuw zijn.
Lauwwarm water, een beetje Dreft en een Koekiemonstertandenborstel
Daarna even afdrogen met een microvezeldoek of zeem.
Veel mensen lijken vrij grondig met water en zeep schoon te maken. Hoe doe je dat dan als je horloge niet tot spatwaterdicht is? Of bijvoorbeeld een erg oude duiker waarvan de waterdichtheid niet gegarandeerd kan worden?
Zo een echte?
Cool!
Yes, gewoon een natuurzeem van de Albert Heijn of Action. Verwijdert vet als geen ander!
Heb ook altijd een geknipt stukje in mijn laptoptas zitten voor on-the-go-wiping. Nu ik het zwart op wit zie staan vind ik het zelf ook zielig… haha
Lol idd.
Voelt lekker aan een vochtig stukje natuurzeem.
Je ziet het niet veel meer, microvezel doekjes hebben het overgenomen .
Zijn wat gemakkelijker in gebruik/onderhoud.
Zeker op professioneel vlak .
Maar een lekker lstuk natuurzeem doet zijn werk stukken beter dan zo een modern lappie stof.
Elke dag na het dragen van één van mijn horloge’s maak ik ze schoon met onderstaande… eerst met het borsteltje (wat eigenlijk voor een verrekijker is) en daarna maak ik een hoekje van het microvezeldoekje nat waarmee ik over het horloge ga en daarna droogmaken met de rest van het doekje. Doekje wordt uiteraard alleen maar daarvoor gebruikt en ligt op een schone veilige plek. Uitwassen doe ik niet… die doekjes hé wijsneuzen… die mik ik eens in de zo veel tijd weg en pak een nieuwe! Kosten geen drol bij de Appie H.
Geen kaasfonduefoto’s alstublieft.
Had er idd al wel eentje verwacht.
Fixoflex: In een beker met lauw water en een Steradent tablet!!!
Werkt ook goed bij andere metalen banden en de kast van de vakantiebeater!
Jup , stelt niks voor maar er zijn mensen die dat gewoon niet doen.
Leer kan je prima afnemen met een goed uitgewrongen doek.