Ik krijg opeens het beeld voor ogen van een glas met tanden op het nachtkastje met ernaast een glas met het horloge
Dit dus, iemand enig idee hoe dit kan?
Toevallig “hippe” armbandjes om naast je horloge?
Nee bah Draag gewoon overhemden
In elk geval niet van je doekje, dan waren het krassen en na 2 maanden zoveel krassen van een doekje? Dat zou erg bijzonder zijn, tenzij je jif gebruikt
Wat voor werk doe je? Draag je shirts of overhemden met lange mouwen met harde knopen of iets dergelijks? En heel stom, maar doe je misschien iets waarbij je misschien af en toe in rondvliegend zand oid staat? Bijvoorbeeld ga je regelmatig langs bouwplaatsen?
Werk gewoon op kantoor, overhemd met lange mouwen maar geen manchetknopen ofzo. Ben verder echt wel voorzichtig met m’n horloges dus begrijp dit gewoon echt niet.
Is de kast misschien van ander materiaal als wat je normaal draagt? Wit goud ofzo? Dat is zachter. Machetknopen doe je aan de buitenkant. Gewone knopen, zeker van die stalen drukknopen, die komen makkelijker tegen je kast met bijvoorbeeld lopen.
Nope, gewoon een stalen Tudor BB41. Snap er dus ook echt niets van
Dit is zand, flink uitvergroot:
Verschillende soorten zand zien er overigens heel verschillend uit onder vergroting, het kan bv veel meer afgerond zijn, of homogener, en in heel veel kleuren. Er zitten altijd wel keramische componenten tussen met een grotere hardheid dan staal (aluminiumoxide, kwarts, topaas bv). Als zand ouder wordt wordt het steeds kleiner, en is het haast niet meer herkenbaar als zand. Het wordt stof, en waait met alle winden mee. Er waaien altijd wel wat microdeeltjes in het rond. Ook in je kleding. Zo kun je microkrasjes oplopen. In de loop van de tijd worden dat er steeds meer.
In hoeverre jouw krasjes hier het gevolg van zijn is lastig te achterhalen natuurlijk.
Ben ik nou de enige die dit zo heeft of hebben meer mensen er last van? Meeste foto’s die hier gemaakt worden zijn natuurlijk helemaal op z’n best gemaakt, maar hoe zien jullie horloges eruit onder een lamp?
Ik heb het ook hoor.
Foto’s zijn verder moeilijk te beoordelen. Heb je een macro lensje?
Vraag me bv af of het ook deels ‘watervlekken’ kunnen zijn, residue uit het kraanwater (kalk, magnesium).
Kan me niet voorstellen dat een liefhebber van horloges deze veel lekkerder vindt dragen wanneer ze eruit zien alsof ze uit een doucheputje zijn geplukt en je een halve camembert tussen de schakels weg kunnen halen…
Schoonmaken doe ik vaak met een satéprikker, brillendoekje, microvezeldoek en schoonmaak vloeistof voor brillen.
Satéprikker voor tussen schakels en moeilijke plekjes. Brillendoekje voor glaasje. En microvezeldoek met schoonmaakvloeistof voor stalen band en kast. Als het dan nog niet schoon is pak ik een schone tandenborstel erbij met wat lauw water. Werkt voor mij vaak als een tierelier
De enige acceptabele wristcheese is naar mijn mening deze kekke swatch
Deze Seiko is een jaar of 4,5 flink gedragen in de haven. Heeft aardig wat te verduren gehad in krappe motorruimtes en aardig wat zand gezien en diverse stoten te verduren gekregen.
Valt wel mee toch hoe die er uitziet? Prima forum foto’s.
Ok, nu onder een lamp:
qNu de Squale. Deze is ongeveer een jaar oud en draag ik best vaak. Ben er niet overdreven voorzichtig mee ofzo maar draag hem niet naar m’n werk in de haven. Deze foto’s heb ik net genomen.
Kleine haarlijntjes maar meer ook niet. Gewoon bling bling.
Ok, nu deze onder de lamp:
Oordeel? Geen idee, beoordeel zelf maar wat je er van vindt
Hehe okee thanks, dit helpt! Licht en camera maakt dus een heleboel uit!
Licht kan heel veel doen met je foto’s. Helaas niet altijd op een manier die goed uitpakt.
Voortaan gewoon een filtertje er over gooien voor je je horloge hier plaatst
Ik denk dat jouw “krassen” niet eens zo heel erg zijn voor 2 maanden.
Misschien eens licht een cape cod erover heen halen om het proberen weg te halen. Dan heb je weer een “nul meting” en kun je misschien achterhalen bij welke activiteiten er “slijtage” optreedt?
Heb jouw horloge ook, zitten ook kleine krasjes overal op het gepolijste deel. Moet niet boeien!
Geweldig die kaassoorten; moest erg goed nadenken om er nog een briljante aan het lijstje toe te voegen. Here goes:
“Backhand Stilton”
Hahahahaha,
Netjes, goed gevonden. Ik geef je een feta-high-five.